2021-12-23, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
En nybesiktad bil till bilverkstaden??? Låter konstigt

Tycker du att jag borde ha stått och frågat honom om bilen? Jag visste inte ens att det inte fanns någon bil i hennes namn. Jag minns det helt enkelt för att det handlade om ett sjukt barn.
Citera
2021-12-23, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Jag gissar att det är den stora dammen man främst genomsökte (polisen uppgav i någon artikel att man sökt i två vattendrag runt/på golfbanan). Känns som den ligger lite bakom... Det ligger en grundskola i närheten dock. Kan yngsta eller flera av barnen ha gått där tro...

Jag har letat efter bilden som lades ut i de första efterlysningarna, kartbilden med var hennes mobil sist positionerades, men kan inte hitta den. Någon som vet var den går att hitta och kan länka?
Det var vid MECA expresslager vad jag minns.
Citera
2021-12-23, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Att han berättade sånt betyder inte att det var sanning. Han kunde ha ljugit för att svartmåla henne framför folk.

Är det du som avgör vad som är sanningen och vad som inte är det? Känner du själv den här familjen eller inte? Agneszka skrev att C var stolt och inte berättade för någon om sina familjeproblem, men han tog det och berättade för mig . Är det det som gör dig förbannad?
Citera
2021-12-23, 03:24
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Är det du som avgör vad som är sanningen och vad som inte är det? Känner du själv den här familjen eller inte? Agneszka skrev att C var stolt och inte berättade för någon om sina familjeproblem, men han tog det och berättade för mig . Är det det som gör dig förbannad?

Jag skrev "Han kunde ha ljugit. Jag skrev inte att han ljög. Förstår du ordet "kunde" i svenska? Tyvärr jag få inte skriva här på ryska.

Edit. Ja, han var riktig skitsnackare. Det sa hans son i programmet i polska TV.
Citera
2021-12-23, 03:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Att han berättade sånt betyder inte att det var sanning. Han kunde ha ljugit för att svartmåla henne framför folk.

Glöm inte att det här hände innan dramat drog igång den 25 september. Vad skulle C ha för anledning att svartmåla henne då framför en enda person? Är det inte mer troligt att C talade sanning?
Citera
2021-12-23, 03:30
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Glöm inte att det här hände innan dramat drog igång den 25 september. Vad skulle C ha för anledning att svartmåla henne då framför en enda person? Är det inte mer troligt att C talade sanning?

Han hotade henne att han ser till så att soc tar barnen ifrån henne. Samtidigt om hon ansökte om ensam vårdnad så ville han framställa som dålig mor. Han kunde förberedda framtida vittnen.
Citera
2021-12-23, 03:30
Medlem
Citat:
Det är just det du gör. En komedi av tragiskt händelse. Svartmålar en dödad kvinna och vitmålar hennes bödel.

Du verkar inte fatta det där med byxorna trots din "överträfflighet"

Dvs du tycker att С inte hade rätt att prata med någon om problem i sin familj, med mig, med sin mamma, med sin son. Och Peter hade inte heller rätt att berätta något om henne?
Citera
2021-12-23, 03:41
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Dvs du tycker att С inte hade rätt att prata med någon om problem i sin familj, med mig, med sin mamma, med sin son. Och Peter hade inte heller rätt att berätta något om henne?
.

Fullständigt normalt om man pratar om sina problem med familj, vänner men inte ytligt bekanta. Inte i min värld. Om nån ytligt bekant skulle berätta för mig skit om sin fru/man då skulle jag klippa av samtalet efter några minuter.
Citera
2021-12-23, 03:42
Medlem
Citat:
Jag skrev "Han kunde ha ljugit. Jag skrev inte att han ljög. Förstår du ordet "kunde" i svenska? Tyvärr jag få inte skriva här på ryska.

Edit. Ja, han var riktig skitsnackare. Det sa hans son i programmet i polska TV.

Du kan inte göra något annat än att hänga upp etiketter på andra deltagare i diskussionen. Ingen information från vilken vi kunde förstå vilken typ av person hon var. I det ena meddelandet beskriver du Beata som mamma Teresa, och i det andra säger du att hon inte är en ängel. Bestäm redan vem hon är. Agnieszka gav till och med mer värdefull information än du. Hon sa att Beata kunde förlåta. Detta är mycket viktig information för att förstå hennes karaktär.
Citera
2021-12-23, 03:46
Medlem
Citat:
Du kan inte göra något annat än att hänga upp etiketter på andra deltagare i diskussionen. Ingen information från vilken vi kunde förstå vilken typ av person hon var. I det ena meddelandet beskriver du Beata som mamma Teresa, och i det andra säger du att hon inte är en ängel. Bestäm redan vem hon är. Agnieszka gav till och med mer värdefull information än du. Hon sa att Beata kunde förlåta. Detta är mycket viktig information för att förstå hennes karaktär.
Va fan är det att förstå?????
En mamma,dotter,syster etc är död!!
Hur var C:s karaktär?????? Svara på det, tack
Citera
2021-12-23, 03:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Han hotade henne att han ser till så att soc tar barnen ifrån henne.

Fanns det någon anledning då till att soc kunde göra detta? Skötte hon barnen på ett exemplariskt sätt? Ingen rök utan eld brukar det väl heta?

Citat:
Samtidigt om hon ansökte om ensam vårdnad så ville han framställa som dålig mor.

Och du tror inte att C framställdes som en dålig far pga denna ansökan? Man kan tror att du är född igår så urbota dumt du resonerar. I vårdnadstvister och skilsmässor så tar ofta båda parter till alla fula knep dom kan. Det är ingen skillnad mellan män och kvinnor. Endast i din värld

Citat:
Han kunde förberedda framtida vittnen.

Herrejösses, det kunde väl hon med som skickade bilder till gammelmor i Polen på sitt ansikte?

Sluta tro så gott om kvinnor och ont om alla män så kommer du till slut att må bättre och bli en hel människa utan förutfattade meningar i skuldfrågor!
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-12-23 kl. 03:54.
Citera
2021-12-23, 04:02
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Sluta tro så gott om kvinnor och ont om alla män så kommer du till slut att må bättre och bli en hel människa utan förutfattade meningar i skuldfrågor!

Tack för råd men jag har inte förutfattade meningar och tycker inte alls ont om alla män. Tvärtom. Tycker att många kvinnor kan vara riktiga satmaror men att misshandla de eller döda löser inget.
Ser du vad blev det i det fallet: kvinna död, man många år i fängelse, barnen i miste mamma och ett även pappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in