Flashback bygger pepparkakshus!
2022-03-14, 17:12
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xemprz
Innan finalen sändes låg ju Klara Hammarströms låt som den mest spelade på Spotify i Sverige. Trodde att hon skulle vinna även om jag personligen inte var så förtjust i låten.

Klara hade nog gått längre om hon hade haft en bättre röst. Hon sjöng falskt, i alla fall inledningsvis av sitt nummer.
Citera
2022-03-14, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Kanske för att det inte är ett europeiskt land? Känns som att de bara får vara med som någon sorts uppvisningsgrej bara för att ESC är poppis i deras land.

Skulle inte riktigt passa sig med tidsskillnaden heller att hålla det på en konstig tid i Australien trots att de vunnit och hostar skiten, eller att hela resten av Europa måste anpassa sig till en konstig tid.
Nejdå. De är en del av Storbritannien vilket gör att de är en del av EBU. Däremot är det inte realistiskt att köra en direktsändning från Australien och tro att Européerna kommer kolla
Citera
2022-03-14, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Ukraina kommer få stödröster bara för att visa Europa vi är med er, Men sett till låtar så är Sverige & Cornelia en av de bättre detta år!

Håller med om att Sveriges bidrag är bland de bästa i år. Ukrainas bidrag ligger i topp
i förhandsspekulationerna. Efter att ha lyssnat på det är min mening att det är mycket sämre än t.ex Sveriges bidrag. Måste det verkligen gå politik i allting.
Citera
2022-03-14, 20:29
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
En jävla tur att vi inte skickar Bagge, då hade vi skämt ut oss. Vilken platt låt, herre gud, var han folkets favorit?

Jag håller med, jag kan för mitt liv inte förstå den här Bagge-hysterin. Han sjöng falskt rakt igenom och låten var inte det minsta bra. Att Bagge fick flest röster av det svenska folket har enbart att göra med att han har blivit så folkkär på grund av sitt medlemskap i idoljuryn.

Jag är inte heller så förtjust i Cornelia Jakobs vinnarlåt om jag ska vara ärlig. Den artist jag tror hade kommit längst i Eurovision Song Contest är LIAMOO.
Citera
2022-03-14, 20:46
Medlem
Hittade Cornelia Jakobs Idol-audition på YouTube för den som är intresserad; https://youtu.be/2J0Z5RaM3hQ
Senast redigerad av Anonym555 2022-03-14 kl. 20:49.
Citera
2022-03-14, 20:48
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Hittade Cornelia Jakobs Idol-audition för den som är intresserad; https://youtu.be/2J0Z5RaM3hQ
Har letat efter den faktiskt, tack för den!
Citera
2022-03-14, 21:16
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Hittade Cornelia Jakobs Idol-audition på YouTube för den som är intresserad; https://youtu.be/2J0Z5RaM3hQ

Jösses det där var ju fruktansvärt, snacka om utveckling
Dock, vilket oproffessionellt och osympatiskt agerande av Andreas, han bedömde ju inte hennes framförande utan satte diagnos på henne rakt av. Sånt kan vi för all del göra i TV-soffan, men han ska ju vara proffs??
Citera
2022-03-14, 21:32
Medlem
Var hon full på den där auditionen?
Citera
2022-03-14, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jösses det där var ju fruktansvärt, snacka om utveckling
Dock, vilket oproffessionellt och osympatiskt agerande av Andreas, han bedömde ju inte hennes framförande utan satte diagnos på henne rakt av. Sånt kan vi för all del göra i TV-soffan, men han ska ju vara proffs??
Anders bagge säger ju ingenting
Citera
2022-03-14, 21:40
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Liknar inte låten lady gagas shallow?

Jag hör inte till dem som tycker att "Shallow" och "Hold me closer" är speciellt lika. Den förstnämnda är superbra och en sådan låt som man kan lyssna på tjugo gånger om dagen. Mycket på grund av låten i sig, men även för att Bradley Cooper och Lady Gaga sjunger så bra.

"Hold me closer" är däremot ett tråkigt pekoral och jag fattar inte att så många lovordar det. Sedan sjunger hon inte så bra heller.

Finns ju likheter med Idolauditionen som låg ute på TV4.
Citera
2022-03-14, 21:42
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Anders bagge säger ju ingenting
Läs igen, jag skrev ANDREAS. Jag vet att Anders inte sa något!
Citera
2022-03-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Läs igen, jag skrev ANDREAS. Jag vet att Anders inte sa något!
Jag vet det men i alla medier står det att Anders sagt något dumt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in