2022-03-12, 23:56
Medlem
Ännu en gång när juryn fick välja vem som vann. Folket röstade på Anders bagge i klar ledning. Demokrati? My ass. Denna smörja betalar det svenska folket skatt för att se på (Public service).
Citera
2022-03-12, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Ukrainas låt är egentligen fruktansvärd, men det lär inte stoppa dem.

Sättet som Europa står upp bakom Ukraina just nu så ska det till en otroligt usel låt för att de inte ska vinna. Sympatirösterna kommer att hagla in och det har jag inte heller något problem med. Låt dem vinna. Det är liten tröst mot skiten de får vara med om
Citera
2022-03-12, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Sättet som Europa står upp bakom Ukraina just nu så ska det till en otroligt usel låt för att de inte ska vinna. Sympatirösterna kommer att hagla in och det har jag inte heller något problem med. Låt dem vinna. Det är liten tröst mot skiten de är med om

Tror de kunde skickat bokstavligen vad som helst. Men jag håller med att de kan få den. Det blir ju ändå placeringen bakom som kommer få arrangera året efter.
Citera
2022-03-13, 00:02
Medlem
lundaelevs avatar
Håller inte med om att vi bara ska ge Ukraina vinsten! Visst ifall den är bra(till exempel som låten som vann 2004) så ska den vinna! Men det är ju inte direkt som så att Sverige inte göra något, vi ger ju bara massa militära saker och inte minst massa pengar.
Citera
2022-03-13, 00:02
Medlem
Citat:
Tror de kunde skickat bokstavligen vad som helst. Men jag håller med att de kan få den. Det blir ju ändå placeringen bakom som kommer få arrangera året efter.

Precis. Tror att alla innerst inne vet att tvåan i Eurovision kommer att vara den riktiga vinnaren. Vi får helt enkelt spela med och låtsas att de förtjänade vinsten för deras skull.
Citera
2022-03-13, 00:03
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
I en tävling där 40 länder tävlar varje år kan man inte gärna räkna på mer än en seger per decennium oavsett hur hårt man satsar.
Det går i viss mån i vågor. En period vann Irland ofta, Sverige har haft en bra period.

Man ”räknar” med Sverige, de senaste åren har man hamnat högt på bettinglistorna innan Mello ens dragit igång eller när det precis har dragit igång (fast låtarna har varit kassa).

Vi har de senaste åren varit med på olika hörn med låtskrivare, körsångare, dansare och teknisk personal. Då blir man ”en i gänget”. Sen så har säkert HBTQ-lobbyn ett finger med i spelet.
Sen så handlar det om landets cred-factor, samt hur pass mycket landet ESC-profilerar sig (och Sverige satsar ju hårt).

Det verkar inte som att det rört sig nämnvärt för Sverige på bettinglistor sen det blev klart med Cornelia.
Citera
2022-03-13, 00:05
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klosor6
Ännu en gång när juryn fick välja vem som vann. Folket röstade på Anders bagge i klar ledning. Demokrati? My ass. Denna smörja betalar det svenska folket skatt för att se på (Public service).

De flesta av oss som följer tävlingen tycker att det är kul om det går bra i Europa! Är ju samma som med fotbolls-EM eller vad som, man vill ha ett lag som ökar ens chanser till vinst!

Själv röstade jag på LIAMOO just för att han aldrig nånsin tabbar sig, alla de andra kan ha en svajig dag vilket mlnskar våra chanser.
Jag går till 50 % på vilken låt jag själv gillar mest och till 50 % på vilken jag tror kan gå bäst i ESC när jag väljer min favorit.

När folket inte har vett att tänka större tycker jag det är bra att vi har en internationell jury som går in och räddar upp.
Som idag- hade fått ha skämskudde i kvalet sen om de inte räddat oss.

Jag tror att det finns fler som tänker taktiskt som jag, eller röstar ni alla enbart med hjärtat? (eller med ***** med tanke på hur många här som röstade på gaphalsen Klara)
Citera
2022-03-13, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Håller inte med om att vi bara ska ge Ukraina vinsten! Visst ifall den är bra(till exempel som låten som vann 2004) så ska den vinna! Men det är ju inte direkt som så att Sverige inte göra något, vi ger ju bara massa militära saker och inte minst massa pengar.

Tycker inte heller man ska ge någon vinsten. Men Ukraina kommer att få otroligt mycket sympatiröster. Det är nästan oundvikligt.

Kan tänka mig att många kommer att lägga en röst på sin favorit samtidigt som man lägger en sympatiröst på Ukraina också.
Citera
2022-03-13, 00:06
Medlem
Maltsevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klosor6
Jag ser hellre att mina skattepengar går till att bekosta en schlagerfinal än ukrainska krigsflyktingar som inte på något sätt lidit dödens död i de ca 15-talet länder som gränsar närmare än Sverige.
Citera
2022-03-13, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Precis. Tror att alla innerst inne vet att tvåan i Eurovision kommer att vara den riktiga vinnaren. Vi får helt enkelt spela med och låtsas att de förtjänade vinsten för deras skull.

Undrar bara hur det blir med deras röster till andra länder. Kommer ukrainare i Ukraina verkligen sitta och glo på ESC från sina skyddsrum? Hur mycket av landet kan tänkas vara fysiskt intakt i maj om ryssen håller på tills dess. Känns som man får hoppa deras poängräkning i så fall.
Citera
2022-03-13, 00:09
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Det är en tävling och jag skiter i "folks låtar" Jag vill bara ha fram det som ger bäst placering även om jag hatar bidraget personligen.
Men då har du ju totalt missat det … … och det är kanske det som gjort att det inte gått nåt vidare för Sverige. Det blir för plastigt.
Det är folk som ska spela låten, köpa skivorna, gå på konserterna, sjunga låtarna, älska artisterna …
Citera
2022-03-13, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
och det är kanske det som gjort att det inte gått nåt vidare för Sverige.

Tvärtom snarare. Det är alla känsloröster och vurmarröster som fått oss att skicka massa grejer som skämt ut oss sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in