2023-03-01, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Jag har läst båda böckerna och skaffat mig en uppfattning. Vad har du för bevis för att det är floskler?
Lägg fram dina bevis då, för ingen tror på dina jämförelser. Du borde bli politiker. Populister försöker också övertyga utan bevis.
Citera
2023-03-01, 16:06
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Nej, det bekräftar varför så många tror på evangeliet. Gud drar oss till sig för att vi ska bli räddade.
Du är inte ensam om att förkasta kritiskt tänkande, det är ni många som delar vanföreställningar om. Tragiskt är vad det är.
Citera
2023-03-01, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Och vad är det som säger att "Varifrån något kommer." måste vara en relevant fråga? Jag tycker inte det. Så. Nu då?
Ok, du tycker inte det. Det är upp till dig. Jag tycker det låter helt fel.

Citat:
Negationen måste inte vara sann för att min föreställning ska hålla ihop. Varför? För att jag inte har nån föreställning. Hur svårt ska det vara att begripa? Jag har inte hängt upp nånting på hur/när/varför världen skapades.
För att ateismen ska kunna vara sanningen så kan det inte vara så att allt som existerar har en orsak till sin existens.

Det hänger det på det.

Frågan om allt har en orsak eller inte är en sann dikotomi.
Citera
2023-03-01, 16:30
Medlem
Citat:
Lägg fram dina bevis då, för ingen tror på dina jämförelser. Du borde bli politiker. Populister försöker också övertyga utan bevis.
Är du idiot? Alla utom du och ditt koppel av slötänkta förstår precis vad jag menar.
Citera
2023-03-01, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Du är inte ensam om att förkasta kritiskt tänkande, det är ni många som delar vanföreställningar om. Tragiskt är vad det är.
Jag förkastar inte kritiskt tänkande. Därför kan jag avslöja alla kyrkornas lögner, alla felaktiga läror de hittat på under alla år sedan Jesus levde på jorden.

Släck inte anden, förakta inga profetior men pröva allt. Ta vara på det som är bra, och avhåll er från allt slags ont. 1Thess 5
Citera
2023-03-01, 17:24
Medlem
Citat:
Är du idiot? Alla utom du och ditt koppel av slötänkta förstår precis vad jag menar.
Så du har inga bevis, bara dina teoretiska åsikter.
Citera
2023-03-01, 17:40
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Jag förkastar inte kritiskt tänkande. Därför kan jag avslöja alla kyrkornas lögner, alla felaktiga läror de hittat på under alla år sedan Jesus levde på jorden.

Släck inte anden, förakta inga profetior men pröva allt. Ta vara på det som är bra, och avhåll er från allt slags ont. 1Thess 5
Du har inte åstadkommit någonting sensationellt hittills så det är bara för dig att försöka om du tror du klarar av det.
Citera
2023-03-01, 18:02
Medlem
Citat:
Så du har inga bevis, bara dina teoretiska åsikter.
Alltså, jag orkar egentligen inte. Om nån av er skulle ämna till att läsa båda böckerna sida vid sida så skulle ni också inse att grundtanken i båda böckerna är likadana. Jag vet verkligen inte hur jag ska kunna bevisa att båda böckerna är vidrigt elitistiska och skrivna för att påvisa att det finns en grupp som är bättre än andra, och en undergrupp av de ovärdiga bör utrotas.
Citera
2023-03-01, 18:27
Medlem
Ballooonies avatar
Det finns all anledning för en människa att inte tro på Gud

Det är därför jag gör det!
Och nu snackar vi Jesus.
Det är extrema grejer. Droger och sånt är ingenting. Nu kan jag kasta mig ut i livet lika bra som någon annan. Vi är bäst! I Jesus.

Att jag behöver dig!
Känns som många tar andra vägar till det här. Men ingen går upp mot Jesus. Han är definitiv. Helt avgörande..

Tänk att jag kan uppleva det här. Tänk att jag kan tro. Och det känns bra! Jag är ok med det. Ge inte upp mannar! Han är närmare än du tror.

Jag får göra vad jag vill. Och jag vill inte göra nåt dumt! Det är jag. Det är vi! Vi är bra!

How great thou art.. How. Great.Thou.. Art..
Senast redigerad av Ballooonie 2023-03-01 kl. 18:29.
Citera
2023-03-01, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Du har inte åstadkommit någonting sensationellt hittills så det är bara för dig att försöka om du tror du klarar av det.
Treenighetsläran. Helig ande är ingen person, det är Faderns ande.

Herren, det är Anden, och där Herrens ande är, där är frihet. 2Kor 3:17

Detta bevisar att Herren ÅR en ande och HAR en ande, som även kallas helig ande.
Citera
2023-03-01, 18:41
Medlem
Citat:
Alltså, jag orkar egentligen inte. Om nån av er skulle ämna till att läsa båda böckerna sida vid sida så skulle ni också inse att grundtanken i båda böckerna är likadana. Jag vet verkligen inte hur jag ska kunna bevisa att båda böckerna är vidrigt elitistiska och skrivna för att påvisa att det finns en grupp som är bättre än andra, och en undergrupp av de ovärdiga bör utrotas.
Stora skillnader är att Gud själv utrotar de onda, det gör inte kristna. Så du jämför Gud med människor.
Citera
2023-03-01, 19:57
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Treenighetsläran. Helig ande är ingen person, det är Faderns ande.

Herren, det är Anden, och där Herrens ande är, där är frihet. 2Kor 3:17

Detta bevisar att Herren ÅR en ande och HAR en ande, som även kallas helig ande.
Du påstår det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in