2023-03-01, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Så alla som dör bestraffas och alla som lever förlitar sig på Guds nåd? Det låter som stenålderstänk.
Och inte nog med det tankebrott skall bestraffas
Citera
2023-03-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Varför skulle Gud inte straffa för det dessa fattiga utsätts för? Det är fel från början med korruption och kass politik. Det beror inte på Gud. Därför finns det grupper som försöker få makt över folken med våld och terror. Som sagt, varför skulle Gud inte straffa de för det? Ta ansvar för det NI har ställt till med!
Ligger han bakom 9/11 också?
Citera
2023-03-01, 14:48
Medlem
Citat:
Så alla som dör bestraffas och alla som lever förlitar sig på Guds nåd? Det låter som stenålderstänk.
Ingen kan säga att han är syndfri. Vi tuktas.

Därför finns det så många sjuka och klena bland er, och inte så få har avlidit. Om vi gick till rätta med oss själva skulle vi slippa bli dömda. Men när vi nu döms av Herren tuktas vi för att inte bli fördömda tillsammans med världen. 1Kor 11

Föräldrar gör så med sina barn än i dag, är det också stenålderstänk? Vi ska alltid förlita oss på Guds nåd. För de som dör i Herren finns hopp om uppståndelse, världsliga människor har inget hopp.
Citera
2023-03-01, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Ligger han bakom 9/11 också?
Nej, det orsakades av människor och var ingen naturkatastrof. Typisk fråga från dåraktigt folk som inte förstår skillnaden mellan händelser som orsakas av Gud eller av människor.
Citera
2023-03-01, 14:51
Medlem
Denoms avatar
Citat:

Därför finns det så många sjuka och klena bland er, och inte så få har avlidit. Om vi gick till rätta med oss själva skulle vi slippa bli dömda. Men när vi nu döms av Herren tuktas vi för att inte bli fördömda tillsammans med världen. 1Kor 11

Föräldrar gör så med sina barn än i dag, är det också stenålderstänk? Vi ska alltid förlita oss på Guds nåd. För de som dör i Herren finns hopp om uppståndelse, världsliga människor har inget hopp.
Det är vanföreställningar du har.
Citera
2023-03-01, 14:53
Medlem
Citat:
Det är vanföreställningar du har.
Nej, jag har fått evangeliet bekräftat av Gud.
Citera
2023-03-01, 14:57
Medlem
Citat:

Bibeln och Mein Kampf har exakt samma retorik gällande de som inte är värdiga. Ni religitards har samma status som Nazister för väldigt många av oss. Allt gott i bibeln överskuggas brutalt av alla vidrigheter eran gud stolt står för.
Citera
2023-03-01, 15:07
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Nej, jag har fått evangeliet bekräftat av Gud.
Det är ett tecken på hur omfattande dina vanföreställningar är.
Citera
2023-03-01, 15:09
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Hur en färg låter, låter som en idiotfråga eftersom blått inte är ett ljud. Frågan om varifrån något kommer är till skillnad från det relevant och att detta skulle kunna vara en irrelevant fråga är en skumögd föreställning.
Och vad är det som säger att "Varifrån något kommer." måste vara en relevant fråga? Ja, du har förklarat det. Intuition och känsla. Det är ju kul att du tycker det. Jag tycker inte det. Så. Nu då?
Som sagt, varför inte bara direkt säga att det måste finnas en gud för att din "intuition och känsla" säger det? Eller att blått låter som en tvåtaktsmotor? Ingen av dom sakerna finns det någon som helst saklig grund för att påstå.

Citat:
Jag bygger den på att allt som finns har en förklaring till sin existens. Men att hoppas på att negationen av detta måste vara sant för att ens föreställning ska hålla ihop. Ja, då är man på en svajig grund.
Du bygger den på att allt som du känner till som har en förklaring har en förklaring. Sen smetar du ut det till att gälla allt. Det vet du inte att det gör. Så varför bygga din livsåskådning på nått du inte vet? Det logiska är ju att bara låta bli det.

Och återigen har du inte fattat nånting, trots en halv evighet här... Nej. Negationen måste inte vara sann för att min föreställning ska hålla ihop. Varför? För att jag inte har nån föreställning. Hur svårt ska det vara att begripa? Jag har inte hängt upp nånting på hur/när/varför världen skapades. Jag har hängt upp min livsåskådning på att den finns.
För det är idiotiskt att hänga upp en livsåskådning på nått man inte vet. Så jag låter bli. För jag är ingen idiot.
Citera
2023-03-01, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Bibeln och Mein Kampf har exakt samma retorik gällande de som inte är värdiga. Ni religitards har samma status som Nazister för väldigt många av oss. Allt gott i bibeln överskuggas brutalt av alla vidrigheter eran gud stolt står för.
Var är bevisen för dina floskler?
Citera
2023-03-01, 15:49
Medlem
Citat:
Var är bevisen för dina floskler?
Jag har läst båda böckerna och skaffat mig en uppfattning. Vad har du för bevis för att det är floskler?
Citera
2023-03-01, 15:50
Medlem
Citat:
Det är ett tecken på hur omfattande dina vanföreställningar är.
Nej, det bekräftar varför så många tror på evangeliet. Gud drar oss till sig för att vi ska bli räddade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in