Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-23, 10:44
  #5101
Medlem
flashbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det där var det dummaste jag hört. Du har mer gemensamt med muslimerna, förstår du väl?

Per definition, nej.

Nej. Som förklarat.

Du menar han som är i sagoboken kristna tror på? Den sagoboken ateisten INTE tror på? Helt otroligt..
Coolt!
Jag påstår att ditt påstående att Gud finns inte är grundat i något rationellt.
Låt mig gissa, du menar sådana som tror på Gud men som inte tror som du gör? .....
”Ni är av er fader...”.
Märk väl att Marxismen påstår att 'människan skapat Gud'. Och där står du med ditt bifall.

Ateismen är oskiljbar från Marxismen. ”Gud har inte skapat människan - utan människan har skapat gud.”

Jude Marx har rätt i att deras 'de äldres traditioner' och deras världsomspännande alster koranen är människans påfund, människobud.

De är avslöjade med bl.a. deras alster koranen, folkets opium. Den misslyckade religionen islam har gjort muslimerna till åtlöje för all tid då de stal från Bibeln och förvanskade och gjorde om intet frälsningen från Gud i Guds Son Jesus Kristus.

Överallt där ateister frodas ses de ateistiska judarnas verken med ömhet. Ateister har rätt då de ser juden som sin naturlige artfrände. Ogudaktighet spänner hela vägen från ett simpelt förnekande av Gud till att via olika människoförbund verka mot Gud även om det så sker i religioners namn.

Att Gud skulle välja ateister som sitt följe är den dogm judarna lever vid.

Judarnas land dit de samlar världens judar består av en majoritet ateister idag vilket är ett naturligt urval ”man får det man kallar på”. De har präglat bl.a ryssland under de senaste hundra åren så djupt att deras nuvarande president slickar alla religioners skålar i ett försök att inför världen framstå som allt annat än ateist. Man behöver ej vara klarsynt för att se judens verke i denne ihärdige försvarare av främst juden muslimen och de 'kristna' som ryms in i beundrandet av juden och muslimen.
Citera
2024-04-23, 11:23
  #5102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Om du slutar att skriva illa om Gud så skulle din situation snart blir bättre

Jag tror ej på gud den tror inte på sig själv heller.

Enda jag hört är vi skiter i det där nu..
Vad nu det betyder ?
Eller det finns inget sånt ?
Vi sket i Bibeln, vi jävlas bara ?

De är för upptagna med sina symptom för att bry sig..

Jag har möjligtvis blivit tillräckligt skadad för att vara död snart har gjort mitt..
Citera
2024-04-23, 11:35
  #5103
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Jag tror ej på gud den tror inte på sig själv heller.

Enda jag hört är vi skiter i det där nu..
Vad nu det betyder ?
Eller det finns inget sånt ?
Vi sket i Bibeln, vi jävlas bara ?

De är för upptagna med sina symptom för att bry sig..

Jag har möjligtvis blivit tillräckligt skadad för att vara död snart har gjort mitt..
Människor bryr sig inte om Gud men Gud bryr sig om människor.

Jag kan inte förstå varför du tror på ett enda av dina fienders påståenden. Och nej du dör inte utan behöver bara börja sträva åt rätt håll, t.ex. sluta att sprida osanningar om Gud.
Citera
2024-04-23, 11:40
  #5104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Människor bryr sig inte om Gud men Gud bryr sig om människor.

Jag kan inte förstå varför du tror på ett enda av dina fienders påståenden. Och nej du dör inte utan behöver bara börja sträva åt rätt håll, t.ex. sluta att sprida osanningar om Gud.

Kanske att kroppen känner sånt bäst själv vad som är hållbart och inte. De har inte den typen av ritualer att man ser gud ens.

När tycker du man ska ha rätt att utvärdera gud i sitt egna liv?
80? 98?
Citera
2024-04-23, 11:49
  #5105
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Kanske att kroppen känner sånt bäst själv vad som är hållbart och inte. De har inte den typen av ritualer att man ser gud ens.

När tycker du man ska ha rätt att utvärdera gud i sitt egna liv?
80? 98?
Om det hjälper, se oss människor som avatarer i en arrangerad tillvaro. Vissa fuskar och förvränger vår tillvaro medan skaparen av den kan utföra vad hen vill i sitt arrangemang. Hen lät Jesus gå på vatten och skapa stora mängder bröd och fisk, ungefär som bara genom att lägga in ett script.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback