• 1
  • 2
2021-08-09, 14:14
Medlem
Jag blev chockad då jag fick ett samtal från en kund i kundtjänst som bröt ordentligt med orten språk och han hette Erik Nilsson (ej riktiga namnet) och är 42 år

Han bodde i jordbro

Det är alltså ett faktum idag att många etniska svenskar tar efter dialekten? Visst kan någon från Pajala ha en konstig brytning på norrländska och finska men det finns en historisk koppling i flera århundraden gentemot denna skit som har kommit till Sverige under det senaste 40 åren
Citera
2021-08-09, 14:22
Medlem
Ensundmans avatar
42 årig svensson som pratar som en Mohammed Trodde bara barnen gjorde sånt. Pinsamt
Citera
2021-08-09, 14:25
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Jag blev chockad då jag fick ett samtal från en kund i kundtjänst som bröt ordentligt med orten språk och han hette Erik Nilsson (ej riktiga namnet) och är 42 år

Han bodde i jordbro

Det är alltså ett faktum idag att många etniska svenskar tar efter dialekten? Visst kan någon från Pajala ha en konstig brytning på norrländska och finska men det finns en historisk koppling i flera århundraden gentemot denna skit som har kommit till Sverige under det senaste 40 åren

Äckligt som fan!

Vi hade några svenska killar och tjejer som tog efter det där tugget på barnens skola (högstadiet) men dom blev fort nedtagna av sina polare. "Visst fan är du Svensk!!"

Det tog ett år typ, och nu hör man inte ens invandrarungarna jobba på hoodsnacket längre.

Det bara dom mest töntiga blattar med fattiga föräldrar som kör det där nu.

Inga kaozblattar, bara snorungar som vill bli rapmusic legender.

Till saken hör väl att vi bor i ett lite bättre område i en förhållandevis liten stad. Bra skolor, bra lärare och samarbete med sporten/föreningar.
Senast redigerad av FladderFarfar 2021-08-09 kl. 14:27.
Citera
2021-08-09, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Äckligt som fan!

Vi hade några svenska killar och tjejer som tog efter det där tugget på barnens skola (högstadiet) men dom blev fort nedtagna av sina polare. "Visst fan är du Svensk!!"

Det tog ett år typ, och nu hör man inte ens invandrarungarna jobba på hoodsnacket längre.

Det bara dom mest töntiga blattar med fattiga föräldrar som kör det där nu.

Inga kaozblattar, bara snorungar som vill bli rapmusic legender.

Till saken hör väl att vi bor i ett lite bättre område i en förhållandevis liten stad. Bra skolor, bra lärare och samarbete med sporten/föreningar.
Du låter som en typisk svennefarsa som var rädd för tonårsblattarna, haha
Citera
2021-08-09, 15:15
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datornkrabbar
Du låter som en typisk svennefarsa som var rädd för tonårsblattarna, haha

Det är möjligt att det gör, men så är inte fallet... Långt ifrån.
Citera
2021-08-09, 16:13
Medlem
Ördögs avatar
Citat:

Han bodde i jordbro

Det finns flera trådar om hur svennefjollorna anpassar sitt språk till sina nya herrar. De första öppnades redan för mer än tio år sen.

(FB) Svenskar som talar som blattar
(FB) Varför pratar vuxna svennar som blattar?
(FB) Svenska tjejers tal bryter för att dom bor i "förorten"
(FB) Två studentsvenssons som pratar som de är från Tensta
(FB) Vad göra med blattefierade svenskar?
(FB) Svenskar som leker invandrare (så kallade hobbynegrer)
(FB) Hur vanligt är det att barn snackar blatte svenska?
Senast redigerad av Ördög 2021-08-09 kl. 16:34.
Citera
2021-08-09, 16:27
Medlem
Citat:

Han bodde i jordbro

Det skulle kunna vara en Sebbe Staxx-wannabe, men det skulle även kunna vara en riktig invandrare som bytt till ett Svensk-klingande namn i syfte att underlätta vid jobbsökande:
Citat:
Nyanlända byter namn – för att få jobb
PUBLICERAD: 7 MARS 2017
Nästan var sjätte person som byter namn vill byta från ett utländskt till ett mer svenskklingande. Det rapporterar Dagens Nyheter.
Mohammed byter namn till Sebastian för att få jobb – efter runt 200 misslyckade ansökningar.

(...)

– Jag är utbildad och försöker verkligen, det är inte för att jag inte har kvalifikationer som jag inte får jobben. Nu under tiden som jag har kallat mig för Sebastian har jag märkt skillnaden i folks reaktioner.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...or-att-fa-jobb

En annan Mohammad i artikeln bytte namn till Niklas.

Så det kan alltså vara detta som trådstartaren kom i kontakt med.
Citera
2021-08-09, 16:46
Medlem
Ducadreams avatar
Haha, det luktar trolleri. Jag tror inte på det.
Citera
2021-08-09, 18:29
Medlem
Rasputin420s avatar
Jag pratar blattesvenska på skoj ibland men bara med mina närmsta vänner och om dom pratar det tillbaka. Det är en del av vår jargong
Citera
2021-08-09, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
Jag pratar blattesvenska på skoj ibland men bara med mina närmsta vänner och om dom pratar det tillbaka. Det är en del av vår jargong

Byt vänner
Citera
2021-08-09, 18:38
Medlem
Fotbollsspelaren Sebastian Larsson pratar ju så, och han är etnisk svensk vad jag vet..
Citera
2021-08-09, 22:52
Medlem
Sladdarens avatar
Då är man körd när man börjar härma, måste väl vara gangster rappare där en etnisk svensk eller vit umgås 24/7 i studion med babbar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in