2021-07-22, 17:09
1. Det skyddar enbart dig och ingen annan.
2. Man smittar precis lika mycket som innan.

3. Alla rapporter om dödsfall och biverkningar finns online..
Rätt många som har dött. Och väldigt många som fått biverkningar

4. Jag är ung och frisk. Har inga sjukdomar.
Chansen att är extremt liten att jag skulle bli svårt sjuk

5. Skiten muterar.
SÅ det blir troligtvis så att vi kommer få ta fler sprutor i framtiden.
Ännu mer skit som ska sprutas in i kroppen.

6. Den här typen av vaccin är rätt ny. Därför finns ingen info om hur det påverkar oss under en längre
period.

7. Det snackas om vaccinpass.
Det betyder att du i stort sett kan resa fritt..
Vilket är helt idiotiskt.. Eftersom även om man har tagit vaccinet så kan man fortfarande bära på och smitta andra..
Låt oss säga att jag har skiten. .Sätter mig på ett flyg med 200 människor. Och så hostar och harklar jag som fan. Man kan ju smitta ner hur många som helst i ett sånt litet utrymme
Och sen kliver alla av planet. Och dom jag har smittat smittar i sin tur andra som dör en efter en. Och så har man kanske bidragit till att 812 personer dör i italien och 23st i finland..

inte bra...
Citera
2021-07-22, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Nej. Alla som kommit efteråt också som är kända nu.

Det är det som är det fina med vaccinet sörru... Det jobbar mot en del som är gemensam för alla varianter. Trodde detta var allmänt känt, men tydligen inte bland antivaxxare.

99% av alla du kallar antivaxxare (inkl mig själv) är fullvaccinerade.

Det handlar inte om det. Trodde detta var allmänt känt, men tydligen inte bland drönare.
Citera
2021-07-22, 17:10
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Det håller jag med om. Tvånget är en rätt snårig puck.

Men det blir rätt löjligt att säga att man inte vill ta ett vaccin som har 0.001% risk att ge narkolepsi för att skydda sig mot något som bara har 0.001% risk för att döda.

Individens rätt att förhålla sig knasigt till risk är viktig.

I nuvarande vaccin finns en större risk för lidande risk för annars hälsosamma jämte covid. Då är det inte konstigt att man undviker vaccinet, eller väntar in en större datamängd. Att se det ur en statsepidemologisk vinkel är att kräva för mycket.
Citera
2021-07-22, 17:12
Medlem
Citat:
Japp, det är min uppfattning med. Känner INGEN som nu inte är vaccinerad och som fått möjligheten. Vet dock att en del yngre väntar på sin tur och sannolikt kommer många fler vaccinera sig så snart de tycker sig ha tid

Vaccinmotståndet i vårt land är minimalt. Det återfinns framför allt i de så kallade utanförskapsområdena och områden där utbildningsnivåerna är låga. Det är fråga om att man inte förstår att ta till sig fakta eller har svårt att läsa svenska. Här behövs bättre information till dessa grupper.

Trots allt så går vaccinationerna alltjämt smidigt framåt och risken att vi inte ska ha nå målen är nog små...

Där kom den igen.
Har den funkat bra på SD-röstarna tycker du?

- Åh nej! Dom tror att jag är lågutbildad om jag inte tar vaccinet. Då MÅSTE jag ju ta vaccinet, för det är ju så himla viktigt för mig vad dom tror och tycker...

Tror du att du själv framstår som smart så ska du nog tänka om.
Citera
2021-07-22, 17:13
Medlem
imsmurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Det finns betydligt effektivare stridsmedel ! Läs om kemiska och biologiska stridsmedel så inser du att TBE inte är mycket att komma med.
Alltså Covid-19 är stridsmedel menade jag.
Citera
2021-07-22, 17:15
Medlem
GanjaFarfars avatar
1. Jorden är överbefolkad.
2. Jag har respekt för moder natur.
3. Corona är ett betydligt större problem som maktinstrument än som sjukdom/virus.
Citera
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Hahaha, nej, precis... Bestående ledvärk låter som en skröna, men kanske hänt någon...?
Jag har ledvärk sedan ett antal år och olika vetinärer sa att jag bör undvika allt vad vaccin heter för det blir troligen värre och får mer problem än vad jag har så för min del är valet att inte ta det.
Citera
Medlem
getbusys avatar
Tror man är orolig för vilka eventuella komplikationer man kan tänkas uppleva om säg 10-30 år. Visst alla mår bra nu, men vad kan man se för bieffekter över tid, det är det som är intressant.
Citera
2021-07-22, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Det här är ju dock en sanning med jääääävligt mycket modifikation och det finns två viktiga faktorer här som du verkar ignorera.

1. Man kan accelerera processen rätt duktigt om man kör vissa moment parallellt istället för seriellt. Oftast håller man på rätt länge med cellodlingar innan man går på djurförsök. Men man kan gå på djurförsöken direkt. Det kostar mer, men funkar för att snabba på processen.

2. Man började inte från scratch. Dessa vaccin bygger på vaccin som utvecklades mot ett annat virus. Man tog ett existerande vaccin och modifierade det lite.

Vi vet inte lika mycket om coronavaccinen som vi vet om vaccinen mot polio och mässlingen. Men att säga att vi "inte vet ett skit" är bara löjeväckande trams.

Ja hur gick det nu med djurförsöken?
Anser du att dom var framgångsrika?
Väg dina argument innan du använder dom så slipper du göra bort dig.
Citera
2021-07-22, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imsmurt
Alltså Covid-19 är stridsmedel menade jag.

Ja covid är ett bättre stridsmedel. Dock har det den nackdelen att det även drabbar egen trupp/ befolkning. Så att kontaminera några vattentäkter är klart bättre. Även bombning med F gas är ett bättre val. Atombomb har en rad nackdelar även för den lede fi om en invasion är målet.
Citera
2021-07-22, 17:20
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Ja hur gick det nu med djurförsöken?
Anser du att dom var framgångsrika?
Väg dina argument innan du använder dom så slipper du göra bort dig.
Det vet jag ärligt talat inte, men det var inte det som jag diskuterade.

Men jag kan absolut tänka mig att det dog rätt många djur. Vilket heller inte är så konstigt. Normalt sållas mycket sådana saker bort i tidigare stadier, men nu blev det inte så när man började med djurförsök direkt.
Citera
2021-07-22, 17:20
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
vanlig sesångsinfluensa stärker ditt immunförsvar....trodde alla visste det

Covid är inte en influensa...trodde alla visste det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in