Citat:
Ursprungligen postat av
Raglefant
Ni pro-vaxxare projicerar så mycket att man inte ens orkar. Jag har inte länkat till Youtube en enda gång i den här tråden, jag har länkat till officiella källor, större medier och vetenskapliga rapporter.
Många vaccinskeptiker förefaller mer intresserade av att ta hand om sina kroppar och faktiskt stärka sitt immunförsvar än att ta ett experimentellt vaccin. Du reducerar det till "föräter sig på D-vitamin" och "blir reklampelare för ett parasitmedel". Vet inte vad du syftar på med det sistnämnda, är det hydroxyklorokin? I så fall finns det en hel del som tyder på att det hjälper mot covid-19, även om det inte kunnat slås fast med någon säkerhet än.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32373993/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7749783/
Nåja, jag drar mig ur den här diskussionen strax. Vi kommer inte att dö av vaccinerna, och vi kommer inte att dö av covid, alltsammans är en storm i ett vattenglas. Det som oroar mig är att myndigheterna kommer att använda det som ursäkt för att göra samhället tristare, mindre mänskligt och samtidigt mer stabilt genom restriktioner och tvångsåtgärder som vi ännu inte ser något slut på.
Nej Ivermektin är läkemedlet som vissa tjatar om som påstås av dem gör vaccinen irrelevanta, den aktiva substansen du nämner har inget med parasitbehandling att göra.
Ja du kanske har använt vetenskapliga källor, men när man kopplar ihop statistik över döda och hur det bedöms med eller utav till att samma skulle gälla biverkningar av vaccin så har man inte begripit ett smack. Statistik visar vart det barkar, medan för vaccinet kan ett orsakssamband rubba nyttan/risk med vaccinet och till och med dras in. Och om man inte förstår det och tar det för en intäkt att vaccin är dåligt så tänker man inte.
Vaccinet är vägen ut ur det trista. Storm i ett vattenglas, ja säg det till IVA personal, se till att ha bra löpskor för de kommer nog riskera glömma bort Hippokrates eden.
Med tanke på hur många som drabbats, trots hur många som följt restriktionerna, så är storm i ett vattenglas är fegt och ovärdigt mot alla dessa.
Om det är så folk resonerar för att inte vaccinera sig är det helt sjukt, obegåvat och taffligt.
Men som tur är läser en majoritet folk på eller tar hjälp av kunniga och ser att vaccinen är den väg ut ur det trista som vi upplevt det senaste året. Men bortskämda kommer alltid tro en massa när de inte får göra som de vill utan se eller ta ansvar konsekvenserna för andra. Res till Nordkorea eller Kina så får du perspektiv på vad ren diktatur är, där kommer du se trista samhällen med brist på ingen mänsklighet och tvångsåtgärder.