2021-07-22, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grabb1948
Glöm inte tiden när det saknades vacciner!
Längtar du dit?
vanlig sesångsinfluensa är löjligt att vaxinera sig mot..covid är annorlunda...dödlig ju..läs på nätet...
Citera
2021-07-22, 16:54
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Jaha, så du menar att narkolepsin av vaccinet för svininfluensan bara var en konspiration?
Absolut inte, men magnituden av det är kraftigt överdriven. Det är den största vaccinskandalen som finns, och ändå var det bara 0.001% risk att drabbas.

Det roliga är att det är en siffra som är fullt jämförbar med risken att dö av corona, men då viftas det bort som fullständigt försumbart.
Citera
2021-07-22, 16:55
Medlem
Vissa blir jävligt sjuka av vaccinet det oroar mig lite, jag har sådan jävla otur i livet så det skulle inte förvåna mig om jag dör av skiten.
Citera
2021-07-22, 16:55
Medlem
ormbitens avatar
Det är ju tur att ovaccinerade inte är lika panikslagna som dom vaccinerade.

Vem fan bryr sig om du tar ett vaccin? Ta hur många du vill!

Tänk om dom ovaccinerade skulle gå omkring och ifrågasätta att dom vaccinerade har valt att ta ett vaccin och samtidigt försöka hindra dom från att ta ett vaccin.

Ja det är ju ungefär så propagandan låter från dom som har tagit detta vaccin.
Som sagt. Ta hur många vaccin du vill, and leave it there.
Krångla inte till det så förbannat, den här jävla influensan är bara en pytteliten parantes i mänsklighetens historia... Gör vad du tycker är bäst för dig själv och låt andra göra samma sak. Svårare än så är det inte!

Vissa påminner ju nästan om hur två 8-åringar högljutt diskuterar om Volvo eller Saab är bäst.

Herregud!
Citera
2021-07-22, 16:58
Medlem
Finns många olika anledningar. Hur man bor, umgås, tar rekommendationerna på allvar. Litar inte på myndigheter utan ser läkemedelsindustrins enorma vinster.
Om man följer restriktionerna grundligt är det betydligt säkrare än vaccin gällande smittspridning.
Nu är det semester och folk reser, trängs och har glömt att det finns pandemi bara försatt dom är vaccinerade. Vaccinerade för också men ingen registrera och basunerar ut det för det finns inga pengar att göra med den informationen.
Citera
2021-07-22, 16:58
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
vanlig sesångsinfluensa är löjligt att vaxinera sig mot..covid är annorlunda...dödlig ju..läs på nätet...

Det är inte alls löjligt man slipper vara sjuk en vecka. När jag åkte kommunalt till jobbet var jag förkyl varje månad, det var skitjobbigt. Nu var det 3 år sedan snoret rann senast.

Undvika snörvlande andra och ta det vaccin som erbjuds är grejen. Om man är en klok människa.
Citera
2021-07-22, 17:00
Medlem
Returpappers avatar
De som inte vaccinera sig nu har semester de värdera sina resor och sin semester mycket högt. I slutet av augusti står de i kön och tigger om en spruta,
Citera
2021-07-22, 17:00
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Absolut inte, men magnituden av det är kraftigt överdriven. Det är den största vaccinskandalen som finns, och ändå var det bara 0.001% risk att drabbas.

Det roliga är att det är en siffra som är fullt jämförbar med risken att dö av corona, men då viftas det bort som fullständigt försumbart.

0,001% av 10 miljoner är 10 000 pers. Blir jäkligt snårigt filosofiskt och moraliskt att "påtvinga" (socialt, inte fysiskt tvång) den sortens behandling.
Citera
2021-07-22, 17:01
Medlem
vanlig sesångsinfluensa stärker ditt immunförsvar....trodde alla visste det
Citera
2021-07-22, 17:04
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Krassliga? Menar du du få ont i armen och feber en dag, vilket är ungefär så illa det blir för de allra flesta (ja, en del får huvudvärk också). Själv hade jag ont i armen i 48 timmar första gången och 24 andra. Menar du folk avstår vaccinen på grund av det?
Njaee menar exempelvis bestående ledvärk.
Lite öm och huvudvärk är inte värre än ett bakrus en söndag morgon.
Citera
2021-07-22, 17:04
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
0,001% av 10 miljoner är 10 000 pers. Blir jäkligt snårigt filosofiskt och moraliskt att "påtvinga" (socialt, inte fysiskt tvång) den sortens behandling.
Det håller jag med om. Tvånget är en rätt snårig puck.

Men det blir rätt löjligt att säga att man inte vill ta ett vaccin som har 0.001% risk att ge narkolepsi för att skydda sig mot något som bara har 0.001% risk för att döda.
Citera
2021-07-22, 17:05
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Njaee menar exempelvis bestående ledvärk.
Lite öm och huvudvärk är inte värre än ett bakrus en söndag morgon.
Hahaha, nej, precis... Bestående ledvärk låter som en skröna, men kanske hänt någon...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in