2021-07-22, 14:25
Medlem
jagarinleggens avatar
För man inte vet vad vaccinen gör. Har inget emot vaccin per se. Finns en mängd vacciner som är bra tex;

1. Polio.
2. Mässling.

Osv

Men detta är BEPRÖVADE VACCIN som man vet hur de fungerar och man har gjort studier på dessa i decennier.

Men dessa vaccin som kommer ut nu mot covid vet man inte ett jävla skit om, detta är ett virus som bara är 1.5 år gammalt. Om du förstår hur jävla lång process det är att forska om verkningar av vaccin och virus så förstår du hur jävla skrämmande det är. Särskilt när man vaccinerar folk en masse.

Jag tror inte att det är en jävla befolkningskontroll eller att man injicerar nano-bots för att kontrollera folk med 5G.

Mitt problem är att man inte vet hur det interagerar med andra strains av viruset. Hur agerar mutationer med immunsystemet? Ingen jävel vet men ändå vaccinerar man fan och hans moster.

Det faktum att man inte får kritisera vaccinen och att man funderar på att tvinga folk ta vaccinet borde väcka varningssignaler men icke. Hela tråden är full med duktiga idioter som litar på staten, de är IDIOTER.

Jag är kritisk, jag vill fan veta vad jag injiceras med och till vilket syfte mer än att fylla läkemedelsindustrin med mer pengar. Om detta är radikalt tänkande så är jag fan rädd för samhället jag lever i. Fan ta er.
Citera
2021-07-22, 14:26
Medlem
jagarinleggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Ungefär som alla andra som vaccinerat sig dom sista 40 åren.

Ny teknik och nya mediciner kommer alltid att vara skrämmande för vissa personer.

Intressanti detta är att många av dessa paranoida tomrör inte har några som helst problem med att trycka i sig och experimentera med andra droger.

Det är skillnad på vaccin och vaccin. Vet du hur vaccinet du sprutat i dig påverkar immunsystemet mot mutationer om sagda virus? Om det förbigår det vaccin du sprutat i dig och gör att du blir MER mottaglig för mutationer? Ingen jävel vet.

Här har vi ytterligare en duktig idiot som inte vet vad fan han pratar om. Öppna en jävla bok ditt jävla fanskap.
Citera
2021-07-22, 14:28
Medlem
Mobscenes avatar
För att folk är paranoida och blir dumma i huvudet pga felinformation - via teknik som är relativt ny på planeten.

Citat:
Ursprungligen postat av imsmurt
Frågan är hur alla vaccinerade mår om säg 2 år?

Världen är helt jävla sjuk.
Hur är det med andra vaccin och mediciner som motverkar virus som är hundra gånger farligare?
Ska man vänta i femtio år för att se om man inte blir en köttätande zombie?
Senast redigerad av Mobscene 2021-07-22 kl. 14:30.
Citera
2021-07-22, 14:29
Medlem
Citat:
Frågan är hur alla vaccinerade mår om säg 2 år?

Jag mår utmärkt. Har tagit säsongsinfluensasprutan typ tio år i rad. Dessutom TBE och en mot lunginflammation. Vet sådana som tar en massa sprutor när de skall till Nairobi. De lever och har hälsan.
Citera
2021-07-22, 14:31
Medlem
imsmurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
Världen är helt jävla sjuk.
Hur är det med andra vaccin och mediciner som motverkar virus som är hundra gånger farligare?
Ska man vänta i femtio år för att se om man inte blir en köttätande zombie?
Nej men man får fram en lista på biverkningar som redan börjar bli lång.
Jag vill inte ha med detta biologiska stridsmedlet att göra eller någon remedy som tvivelaktiga figurer uppmanar mig att ta på ett hetsigt vis.
Citera
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Ok vad är jag för typ av människa eftersom du verkar veta ? pissdåliga på att värdera information?
Du är en sådan som är pissdålig på att värdera information ja. Ditt exempel med svininfluensan bevisar det. Tittar man med lite mer nyktra och utbildade ögon på de siffrorna så ser man att det var en storm i ett vattenglas.
Citera
Medlem
Det finns som vanligt ingen nyans i debatten. Är man mot Vaccin så tror man per automatik att jorden är platt och är man för så är man en transexuell marxistbög.

Jag tar inte vaccinet för att jag är ung och hälsosam, plus att jag som många andra har lyssnat på båda sidor angående vaccinets bieffekter. Ingen verkar veta någonting men alla är bekymrade av hur vaccinet har framställts. Man ska inte rusha blint in i något bara för att propagandamaskineriet säger så.
Citera
2021-07-22, 14:32
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Det är samma typ av människor som tror att jorden är platt och att mediciner blir starkare ju mer man späder ut dem.
Japp, det är min uppfattning med. Känner INGEN som nu inte är vaccinerad och som fått möjligheten. Vet dock att en del yngre väntar på sin tur och sannolikt kommer många fler vaccinera sig så snart de tycker sig ha tid

Vaccinmotståndet i vårt land är minimalt. Det återfinns framför allt i de så kallade utanförskapsområdena och områden där utbildningsnivåerna är låga. Det är fråga om att man inte förstår att ta till sig fakta eller har svårt att läsa svenska. Här behövs bättre information till dessa grupper.

Trots allt så går vaccinationerna alltjämt smidigt framåt och risken att vi inte ska ha nå målen är nog små...
Citera
2021-07-22, 14:33
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Nej men man får fram en lista på biverkningar som redan börjar bli lång.
Jag vill inte ha med detta biologiska stridsmedlet att göra eller någon remedy som tvivelaktiga figurer uppmanar mig att ta på ett hetsigt vis.

- Man får biverkningar av alla vaccin och virus.

- Det fanns information och kunskap om virusets struktur innan covid-19.

- Det är frivilligt.

- Folk vill se vad de vill se och därför så kan vi tacka foliehattarna att vi inte går tillbaka till det normala. Fucktards.
Citera
2021-07-22, 14:34
Medlem
imsmurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Jag mår utmärkt. Har tagit säsongsinfluensasprutan typ tio år i rad. Dessutom TBE och en mot lunginflammation. Vet sådana som tar en massa sprutor när de skall till Nairobi. De lever och har hälsan.
Har man mycket fästingar så är TBE vaccin klokt.
Men detta är en djursjukdom som man medvetet har ändrat i lab så det kan överföras till människor.
Alltså ett stridsmedel.
Citera
2021-07-22, 14:34
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Intressant i detta är att många av dessa paranoida tomrör inte har några som helst problem med att trycka i sig och experimentera med andra droger.
Visst är just detta fascinerande? :-)
Citera
2021-07-22, 14:38
Medlem
imsmurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
- Man får biverkningar av alla vaccin och virus.

- Det fanns information och kunskap om virusets struktur innan covid-19.

- Det är frivilligt.

- Folk vill se vad de vill se och därför så kan vi tacka foliehattarna att vi inte går tillbaka till det normala. Fucktards.
Det enda som stoppar samhället från att återgå till det normala är dom som hetsar värst om vaccinet.
Vaccinering gör dig inte immun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in