2021-06-16, 06:56
Bannlyst
Har skrivit det förr.

Pardans var ytterst vanligt fram t om 60-talet. Sedan dog det ut men inte för att det inte fungerade.
Citera
2021-06-16, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Hur gammal är du?

Det finns gott om tjejer som letar efter en relation, nyckeln till framgång brukar vara att dejta på sin egen nivå. Om du är en helt vanlig medioker lönnfet snubbe kanske det inte är Instagramprinsessor du har störst chans på

Och innan du bokar biljett till Pattaya för att gå på frujakt föreslår jag att du läser boken Thailandssvenskarna
Fast det är ju knappast där problemet ligger din idiot. Det finns gott om väletablerade killar med jobb, boende, tränade, snygga och som försöker träffa en kvinna som också tränar och håller sig fräsch och så vidare, men det är omöjligt ändå.

Du målar liksom upp en idiotbild (för att du är en idiot) och tror att alla här är lönnfeta som raggar på de snyggaste tjejerna.
Citera
2021-06-16, 07:01
Medlem
Till trådskapare: är du svensk eller invandrare?
Om du är invandrare så beror det på de och är du svensk så är du handikappad på riktigt.

Jag är ganska säker på att typ alla som skriver här är invandrare som utger sig för att vara svenskar. Svenska tjejer hatar alla invandrare. Då spelar det ingen roll hur mycket du än tar tag i ditt liv.
Citera
2021-06-16, 07:06
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normalllekman
Fast det är ju knappast där problemet ligger din idiot. Det finns gott om väletablerade killar med jobb, boende, tränade, snygga och som försöker träffa en kvinna som också tränar och håller sig fräsch och så vidare, men det är omöjligt ändå.

Du målar liksom upp en idiotbild (för att du är en idiot) och tror att alla här är lönnfeta som raggar på de snyggaste tjejerna.

Grattis, första svaret och du lyckas få in hela tre ”idiot”.

Är du en av alla dessa väletablerade snygga fräscha killar som inte kan träffa någon? För om en väletablerad snygg fräsch kille inte lyckas träffa någon i dagens Sverige - ja då måste ju den killen vara en större idiot än de snygga fräscha killarna som deltar i Paradiset Hotel
Citera
2021-06-16, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilg
Jag tänker ibland om jag borde inleda en ny relation. Jag vill inte påstå att jag har dåligt självförtroende men jag känner det hopplöst att prata med kvinnor i Sverige. 90 av 100 är gifta, sambo, har småbarn, hus eller annat dom är upptagna med. Övriga vill inget. Inte så värst många ser bra ut, och överallt jag är så är det minst 3 män på varje 1 kvinna. Så har det alltid varit. En separat fråga, hur är det möjligt?

Jag har gjort bedömningen att Sverige inte är en framkomlig väg att träffa tjejer. Jag vill egentligen inte få bilden ändrad utan mest bara försäkra mig om att bedömningen är korrekt. Visst är det svårt, i praktiken så gott som omöjligt, att träffa singlar som ser något ut i Sverige, och därför inte lönt att försöka?
Badoo, HappyPancake, Mötesplatsen m.m.. Är det lönt att logga in där.. Är det meningsfullt att gå ut på krogen, disco, barer..
Vad säger ni som har koll på läget? Lika bra att stanna inne och skippa Sverige?

Krogen fungerar. Men du måste vara självsäker. Tjejer ser direkt om du ser rädd ut och det är inte attraktivt. Börja med hållningen. Många killar som har svårt att få tjejer har kass hållning. Deras rygg böjs fram så de ser nästan kuvade ut. Hur ser du ut när du står?

In med magen och ut med brösten
Citera
2021-06-16, 08:03
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Jag tänker ibland om jag borde inleda en ny relation. Jag vill inte påstå att jag har dåligt självförtroende men jag känner det hopplöst att prata med kvinnor i Sverige. 90 av 100 är gifta, sambo, har småbarn, hus eller annat dom är upptagna med. Övriga vill inget. Inte så värst många ser bra ut, och överallt jag är så är det minst 3 män på varje 1 kvinna. Så har det alltid varit. En separat fråga, hur är det möjligt?

Jag har gjort bedömningen att Sverige inte är en framkomlig väg att träffa tjejer. Jag vill egentligen inte få bilden ändrad utan mest bara försäkra mig om att bedömningen är korrekt. Visst är det svårt, i praktiken så gott som omöjligt, att träffa singlar som ser något ut i Sverige, och därför inte lönt att försöka?
Badoo, HappyPancake, Mötesplatsen m.m.. Är det lönt att logga in där.. Är det meningsfullt att gå ut på krogen, disco, barer..
Vad säger ni som har koll på läget? Lika bra att stanna inne och skippa Sverige?

Har aldrig haft något problem att skaffa tjejer. Har aldrig varken "dejtat" eller raggat på uteställen. Har bara levt mitt liv, varit mig själv och varit utåtriktad.
Förstår inte har man hamnar i det här bittra som så många verkar göra nu.
Citera
2021-06-16, 08:08
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Har man svårt att hitta bra kvinnor har man ingen bra personlighet. Svårare än så är det egentligen inte.
99% av männen är ytliga, ointelligenta, omogna och inte särskilt romantiska av sig.

Kan säga detsamma om majoriteten av tjejer jag träffat men jag dömmer dem inte. Handlar om oerfarenhet.
Citera
2021-06-16, 08:09
Medlem
note-its avatar
Citat:
Vi säger, lite konkurrens skadar inte.
Citera
2021-06-16, 08:18
Medlem
Citat:

Ja med den attityden så är det nog lika bra att du struntar i det.
Vad tänker du om de män i Sverige som trots allt lyckas? De som har ett vanligt knegarjobb, ingen förmögenhet på banken, inte är fotomodeller eller liknande, men som ÄNDÅ lyckas landa en fin och snäll tjej.
Vad är deras hemlighet?
Tror du att det helt enkelt handlar om tur? Om det handlar om tur kan du ju lika gärna fortsätta försöka eftersom även du kan ha tur.
Eller så funderar du på vad de killarna gör som du uppenbarligen inte gör, och så börjar du agera annorlunda.

Du vet ju vad man säger. Du kan inte fortsätta agera på samma sätt som tidigare och samtidigt förvänta dig ett annat resultat.
Citera
2021-06-16, 08:53
Medlem
Svårt att hitta någon duglig absolut. Men extremt enkelt att hitta tjejer som ser snäppet bättre ut än medel och sätta på. Dem riktiga diamanterna har i princip uteslutande dålig attityd etc dock. Men man kan ju bara ha ett par stycken lite sämre tjejer som jag inte ser som flickvänsmaterial(eftersom jag behöver minimum en 8a) som du roterar mellan och sen leva ditt liv som vanligt. Jag lever så och det är rätt okej. Har någon som kommer över i snitt varannan dag och varannan dag har jag för mig själv. Det är ingen drama och du behöver inte riskera att få ditt hjärta krossat då man inte blir kär ändå, väldigt fördelaktig situation.

Tillägg: Bara in på tinder med dig, är extremt enkelt. Man kan lätt få till ett par nya dejter varje vecka samt bygga upp ett bra stall av äldre ligg att rotera mellan.
Senast redigerad av Victus 2021-06-16 kl. 08:57.
Citera
2021-06-16, 08:55
Rapport från en erfaren hobbydejtare (varit ute nu i snart 7 år)

Det är riktigt seg om man är 30 år och söker inom spanet 30-39. Enklast är när man är runt 20 och söker i spanet 20-29.

Happy Pancake är helt klart sämst. Sidan är i princip oanvändbar på grund av alla annonser och tjejerna har försvunnit. Ska man lägga energi på det så ska man spamma. Dvs skriv inte individuellt, skicka förskrivna mail till alla. Det är inte lönt. Man kommer gå ner sig helt då.

Tinder är fortfarande bäst om man vill ha ligg och/eller seriös dejting men företaget är helt efterblivet och det är för lätt att bli bannad. Mötesplatsen är ok. Finns en del seriösa där. Match är också ok. Resten behöver ni inte lägga pengar på. Har även haft en hel del framgång på Bumble, många utländskor som bor i landet som håller sig där.

Badoo är fortfarande WT-deluxe. Inte mycket för en utbildad man. Happn ganska så dött. Saknar data från Good Ones och Facebook dating. Edarling har jag inte använt på länge.

Så vad krävs för att lyckas? Du behöver en välskriven profil som är personlig, med lite humor och som visar varför du är unik. Hjälper om du har utbildat dig, rest mycket eller har andra udda erfarenheter.

Du behöver även ha 4-5 bilder som visar just vad du tycker om att göra. Sedan behöver man skriva något mer fantasifullt än bara "hej läget"

Det hjälper även om man bor i närheten av en större stad såsom Göteborg, Malmö eller Stockholm. Själv snittar jag 4 ligg på ett år. Förhållanden har varit svårare att få till nu sedan jag blev äldre. Jag har bott utomlands och det är mycket enklare i andra länder.

Så TLDR: Det är bättre att dejta i andra länder.
Citera
2021-06-16, 08:56
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Svårt att hitta någon duglig absolut. Men extremt enkelt att hitta tjejer som ser snäppet bättre ut än medel och sätta på. Dem riktiga diamanterna har i princip uteslutande dålig attityd etc dock. Men man kan ju bara ha ett par stycken lite sämre tjejer som jag inte ser som flickvänsmaterial(eftersom jag behöver minimum en 8a) som du roterar mellan och sen leva ditt liv som vanligt. Jag lever så och det är rätt okej. Har någon som kommer över i snitt varannan dag och varannan dag har jag för mig själv. Det är ingen drama och du behöver inte riskera att få ditt hjärta krossat då man inte blir kär ändå, väldigt fördelaktig situation.

Hur menar du att det skulle vara enkelt för alla om du redan tar kål på 2 tjejers sexlust som du inte ens finner attraktiva? gör alla snubbar i din sits som du gör blir ju hälften av övriga snubbar utan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in