Citat:
Ursprungligen postat av
Nilg
Jag tänker ibland om jag borde inleda en ny relation. Jag vill inte påstå att jag har dåligt självförtroende men jag känner det hopplöst att prata med kvinnor i Sverige. 90 av 100 är gifta, sambo, har småbarn, hus eller annat dom är upptagna med. Övriga vill inget. Inte så värst många ser bra ut, och överallt jag är så är det minst 3 män på varje 1 kvinna. Så har det alltid varit. En separat fråga, hur är det möjligt?
Jag har gjort bedömningen att Sverige inte är en framkomlig väg att träffa tjejer. Jag vill egentligen inte få bilden ändrad utan mest bara försäkra mig om att bedömningen är korrekt. Visst är det svårt, i praktiken så gott som omöjligt, att träffa singlar som ser något ut i Sverige, och därför inte lönt att försöka?
Badoo, HappyPancake, Mötesplatsen m.m.. Är det lönt att logga in där.. Är det meningsfullt att gå ut på krogen, disco, barer..
Vad säger ni som har koll på läget? Lika bra att stanna inne och skippa Sverige?
Ja med den attityden så är det nog lika bra att du struntar i det.
Vad tänker du om de män i Sverige som trots allt lyckas? De som har ett vanligt knegarjobb, ingen förmögenhet på banken, inte är fotomodeller eller liknande, men som ÄNDÅ lyckas landa en fin och snäll tjej.
Vad är deras hemlighet?
Tror du att det helt enkelt handlar om tur? Om det handlar om tur kan du ju lika gärna fortsätta försöka eftersom även du kan ha tur.
Eller så funderar du på vad de killarna gör som du uppenbarligen inte gör, och så börjar du agera annorlunda.
Du vet ju vad man säger. Du kan inte fortsätta agera på samma sätt som tidigare och samtidigt förvänta dig ett annat resultat.