2021-06-16, 00:26
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Jag skulle vilja hitta ett schyst nybyggt hus centralt i en av sveriges största städer för under 1 miljon kronor. Ska jag fortsätta försöka?
En bra liknelse. Man kan också fråga sig om det är meningsfullt att sätta sin tillit till Lotto eller HarryBoy...

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonhoran69
Livet har aldrig varit rättvist sedan mänsklighetens begynnelse. Gnäll mer, det lär säkert göra under.
Det är inget gnäll. Det handlar bara om vad som är värt/meningsfullt att lägga kraft på, och vad som eventuellt/troligtvis är utkastat.
Senast redigerad av Nilg 2021-06-16 kl. 00:35.
Citera
2021-06-16, 00:37
Medlem
Kören folk med bekräftelse behov stämmer in här att det är landet det är fel på
Tre bokstäver NEJ
Du börjar hos dig själv, du själv bestämmer här och nu
Ska jag vara den bästa versionen av mig själv?
Kan jag själv genom att vara en bättre person attrahera den bästa personen för mig själv?
Om svaret är ja, grattis!
En helt ny verklighet öppnar sig då
Citera
2021-06-16, 00:54
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Kör på nätet men du måste få upp stora volymer och sikta in dig på kvinnor som nyligen börjat med nätdejting. Gammelgäddorna som varit där år efter år måste du undvika i största möjliga mån.

Skriv till 10 nya om dagen. Hundra dagar senare har du 1000 och om du lyckas få kontakt med 2-5 procent så har du alltså upp till 50 dejter att prospektera på.

Jävligt jobbigt men volymer ger utdelning.
Citera
2021-06-16, 01:19
Medlem
Har man svårt att hitta bra kvinnor har man ingen bra personlighet. Svårare än så är det egentligen inte.
99% av männen är ytliga, ointelligenta, omogna och inte särskilt romantiska av sig.
Citera
2021-06-16, 01:21
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Har man svårt att hitta bra kvinnor har man ingen bra personlighet. Svårare än så är det egentligen inte.
99% av männen är ytliga, ointelligenta, omogna och inte särskilt romantiska av sig.

Gäller förstås åt båda håll, kvinnor i det här landet är inte precis någonting att hänga i julgranen heller.
Citera
2021-06-16, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Gäller förstås åt båda håll, kvinnor i det här landet är inte precis någonting att hänga i julgranen heller.

Nope men de bra går att hitta om man är bra själv. Skit dras till skit och tvärtom.
Citera
2021-06-16, 01:30
Medlem
Running_mans avatar
Ja, det är lika bra att ni lägger ner verksamheten och importerar en brud från Thailand eller blir munk på heltid.

Då blir det fler brudar över till oss andra.
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Vad är det för kvinnor du föredrar då om inte kvinnorna i Sverige duger?
Citera
2021-06-16, 02:14
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Lät snarare sagt som om du beskrev kvinnorna i det här landet. Omöjligt att dejta. Alla har så höga krav och är alla feministiska vänsterblivna idioter. Ack å ve Arma Sverige
Citera
2021-06-16, 05:59
Medlem
Jag testade ju själv faktiskt att skapa en fejk-tinderprofil här i Sverige en gång med en tjej som var typ en "sexa" av tio sett till utseende om jag fick göra bedömningen. Använde endast en enda bild, och ingen profiltext. Satte radarn på standard vilket är typ 10 mil bort tror jag. Under den s.k. newbieboosten hade jag fått 100+ likes på bokstavligen mindre än 20 minuter! 20 minuter! Därefter kunde man inte se mer hur många likes man hade fått utan premium, men det var en realization för mig. Jag vet att många har antytt att det ser liknande ut, men det var först efter att jag själv gjort detta testet och fick se med egna ögon insåg att det är tusen gånger lättare för en tjej att hitta en kille i Sverige än viceversa. Hade det varit fråga om en tiopoängare med flera bra bilder och bra profiltext hade det varit en sak (dock fortfarande skevt), men nu rörde det sig som sagt om en ganska medelmåttig tjej till utseende utan någon profiltext!

Tidigare när jag testat Tinder och lyckats få typ 10 matchningar kanske hade jag gått och inbillat mig att jag förmodligen hade en god chans att få till det med någon av dem, men högst troligt är väl att alla dessa 10 hade typ 500+ matchningar vardera och man var bara en i mängden och chansen att det faktiskt skulle leda till någonting var således väldigt, väldigt liten. Och nej, jag lyckades som man kan gissa inte heller få till någon träff med någon av dem, och jag antar att det ser ungefär likadant ut för de flesta andra killar i Sverige som inte befinner sig i absoluta toppskiktet (men samtidigt inte är jättefula). Vill man ha chans på en "sexa" som sagt måste man vara minst en "nia", och är man själv en "sexa" bör man vara oerhört glad om man ens lyckas få till det med en tjej i absoluta bottenskiktet.

Vad gäller att träffa tjejer IRL så ses man ofta som luft om vi snackar mitt på stan eller stranden och liknande och 99/100 tjejer är unapprochable. Skulle man gå fram till någon och försöka ragga kommer de troligtvis känna sig besvärade och obekväma. Snackar vi krogen så är det ungefär 3 killar per tjej i snitt som är ute, och av egna erfarenheter är de flesta av dessa tjejer inte speciellt approchable heller. Skulle man försöka söka ögonkontakt eller "grinda" med någon så rör sig vederbörande oftast därifrån. Det som återstår då är väl att träffa någon på skola, jobb eller en social fritidsaktivitet eller liknande - men vad gäller jobb är det oftast olämpligt om det skulle skita sig för det kommer bli obekvämt om man måste jobba tillsammans i framtiden. Skolan kan funka om man nu går i den, men ofta är det ganska svårt det är också, på universitet och yrkeshögskolor brukar de flesta redan vara upptagna och gymnasiet antar jag att de flesta inte går i längre.

Så ja, du kan väl gott ta och testa dina vingar utomlands om du nu känner för det. Vad har du att förlora på det? I många länder är skandinaviska män väldigt uppskattade till skillnad från här hemma, så chanserna är nog garanterat högre. Kolla på Tony i "Älska älska inte" - han är 44, lite småfet och verkligen inget ess precis, men han är tillsammans med en som är 21 från Filippinerna och ganska snygg. https://www.instagram.com/tony.bjork.9/
Citera
2021-06-16, 06:15
Medlem
adenosintrifosfats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilg
Jag tänker ibland om jag borde inleda en ny relation. Jag vill inte påstå att jag har dåligt självförtroende men jag känner det hopplöst att prata med kvinnor i Sverige. 90 av 100 är gifta, sambo, har småbarn, hus eller annat dom är upptagna med. Övriga vill inget. Inte så värst många ser bra ut, och överallt jag är så är det minst 3 män på varje 1 kvinna. Så har det alltid varit. En separat fråga, hur är det möjligt?

Jag har gjort bedömningen att Sverige inte är en framkomlig väg att träffa tjejer. Jag vill egentligen inte få bilden ändrad utan mest bara försäkra mig om att bedömningen är korrekt. Visst är det svårt, i praktiken så gott som omöjligt, att träffa singlar som ser något ut i Sverige, och därför inte lönt att försöka?
Badoo, HappyPancake, Mötesplatsen m.m.. Är det lönt att logga in där.. Är det meningsfullt att gå ut på krogen, disco, barer..
Vad säger ni som har koll på läget? Lika bra att stanna inne och skippa Sverige?
Du verkar redan ha bestämt dig. Det är lika bra att stanna inne och skita it för du kommer aldrig hitta en brud med din inställning.
Citera
2021-06-16, 06:44
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilg
En separat fråga, hur är det möjligt?

Hur gammal är du?

Det finns gott om tjejer som letar efter en relation, nyckeln till framgång brukar vara att dejta på sin egen nivå. Om du är en helt vanlig medioker lönnfet snubbe kanske det inte är Instagramprinsessor du har störst chans på

Och innan du bokar biljett till Pattaya för att gå på frujakt föreslår jag att du läser boken Thailandssvenskarna
Citera
2021-06-16, 06:47
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Jag testade ju själv faktiskt att skapa en fejk-tinderprofil här i Sverige en gång med en tjej som var typ en "sexa" av tio sett till utseende om jag fick göra bedömningen. Använde endast en enda bild, och ingen profiltext. Satte radarn på standard vilket är typ 10 mil bort tror jag. Under den s.k. newbieboosten hade jag fått 100+ likes på bokstavligen mindre än 20 minuter! 20 minuter!

Välkänt faktum. Tjejer kör swipe right på kanske 1 av 10 killar medan killar gillar varenda kjoltyg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in