Jag testade ju själv faktiskt att skapa en fejk-tinderprofil här i Sverige en gång med en tjej som var typ en "sexa" av tio sett till utseende om jag fick göra bedömningen. Använde endast en enda bild, och ingen profiltext. Satte radarn på standard vilket är typ 10 mil bort tror jag. Under den s.k. newbieboosten hade jag fått 100+ likes på bokstavligen mindre än 20 minuter! 20 minuter! Därefter kunde man inte se mer hur många likes man hade fått utan premium, men det var en realization för mig. Jag vet att många har antytt att det ser liknande ut, men det var först efter att jag själv gjort detta testet och fick se med egna ögon insåg att det är tusen gånger lättare för en tjej att hitta en kille i Sverige än viceversa. Hade det varit fråga om en tiopoängare med flera bra bilder och bra profiltext hade det varit en sak (dock fortfarande skevt), men nu rörde det sig som sagt om en ganska medelmåttig tjej till utseende utan någon profiltext!
Tidigare när jag testat Tinder och lyckats få typ 10 matchningar kanske hade jag gått och inbillat mig att jag förmodligen hade en god chans att få till det med någon av dem, men högst troligt är väl att alla dessa 10 hade typ 500+ matchningar vardera och man var bara en i mängden och chansen att det faktiskt skulle leda till någonting var således väldigt, väldigt liten. Och nej, jag lyckades som man kan gissa inte heller få till någon träff med någon av dem, och jag antar att det ser ungefär likadant ut för de flesta andra killar i Sverige som inte befinner sig i absoluta toppskiktet (men samtidigt inte är jättefula). Vill man ha chans på en "sexa" som sagt måste man vara minst en "nia", och är man själv en "sexa" bör man vara oerhört glad om man ens lyckas få till det med en tjej i absoluta bottenskiktet.
Vad gäller att träffa tjejer IRL så ses man ofta som luft om vi snackar mitt på stan eller stranden och liknande och 99/100 tjejer är unapprochable. Skulle man gå fram till någon och försöka ragga kommer de troligtvis känna sig besvärade och obekväma. Snackar vi krogen så är det ungefär 3 killar per tjej i snitt som är ute, och av egna erfarenheter är de flesta av dessa tjejer inte speciellt approchable heller. Skulle man försöka söka ögonkontakt eller "grinda" med någon så rör sig vederbörande oftast därifrån. Det som återstår då är väl att träffa någon på skola, jobb eller en social fritidsaktivitet eller liknande - men vad gäller jobb är det oftast olämpligt om det skulle skita sig för det kommer bli obekvämt om man måste jobba tillsammans i framtiden. Skolan kan funka om man nu går i den, men ofta är det ganska svårt det är också, på universitet och yrkeshögskolor brukar de flesta redan vara upptagna och gymnasiet antar jag att de flesta inte går i längre.
Så ja, du kan väl gott ta och testa dina vingar utomlands om du nu känner för det. Vad har du att förlora på det? I många länder är skandinaviska män väldigt uppskattade till skillnad från här hemma, så chanserna är nog garanterat högre. Kolla på Tony i "Älska älska inte" - han är 44, lite småfet och verkligen inget ess precis, men han är tillsammans med en som är 21 från Filippinerna och ganska snygg.
https://www.instagram.com/tony.bjork.9/