2021-06-28, 10:28
Medlem
Hobbybondes avatar
Har hört män sägs det där många gånger, av någon märklig anledning alltid här på Flashback. Nu var det väl kanske 5 år sedan jag var singel senast men då var det iaf inga problem att hitta kvinnor. Tror det hänger ihop med personerna som gnäller snarare än något annat
Citera
2021-06-28, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transnationell
I sådanafall så får du väl skriva att dejting är mycket lättare i en liten håla jämfört med storstäderna.

Ingen har sagt något om en liten håla, du inser att stockholm, gbg och malmö tillsammans inte ens har 2 miljoner invånare medans sverige har över 10? Tror snarare det är så att din bild av hur en majoritet av kvinnor fungerar är väldigt snedvriden pga att du endast umgås med samma klientel. Ta en tvåveckors semester till en halvstor stad och testa lyckan där.
Citera
2021-06-28, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingmeister
Ingen har sagt något om en liten håla, du inser att stockholm, gbg och malmö tillsammans inte ens har 2 miljoner invånare medans sverige har över 10? Tror snarare det är så att din bild av hur en majoritet av kvinnor fungerar är väldigt snedvriden pga att du endast umgås med samma klientel. Ta en tvåveckors semester till en halvstor stad och testa lyckan där.

Ja du har en intressant poäng, men jag kommer inte flytta. Är för fastbunden. Men hur raggar man i halvstora städer? Nätdejting kan ju inte funka så bra när invånarna är så få. Ja det måste ju vara enkelt i mindre städer. För i storstäderna så får högstatus toppmännen en majoritet av reviret genom att de har stor närvaro på nätdejtingmarinaden och de når ut till alla tjejer, från 1-10. I mindre städer blir konkurrensen mindre mördande
Senast redigerad av Transnationell 2021-06-28 kl. 12:38.
Citera
2021-06-28, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transnationell
Ja du har en intressant poäng, men jag kommer inte flytta. Är för fastbunden. Men hur raggar man i halvstora städer? Nätdejting kan ju inte funka så bra när invånarna är så få. Ja det måste ju vara enkelt i mindre städer. För i storstäderna så får högstatus toppmännen en majoritet av reviret genom att de har stor närvaro på nätdejtingmarinaden och de når ut till alla tjejer, från 1-10. I mindre städer blir konkurrensen mindre mördande

Ja alltså, gå in på random krog/klubb/bar funkade utmärkt innan covid, det är väl lite svårare idag, annars är det ju att lära känna olika människor, gå på hemmafester och knyta nya kontakter som oftast brukar leda till en chans till romans. Men självklart har du ju rätt i att allt fler kvinnor även i mindre städer använder tinder för träffa män, och standarden på deras krav kan tyckas vara lite för högt ibland.
Citera
2021-06-30, 21:27
Medlem
Funderar på om jag redan svarat i den här tråden...
Du har till stor del rätt, och säkert helt rätt från ditt perspektiv sett.
Tror dom flesta borde sänka sina förhoppningar och tänka på andra möjliga kontaktsätt, än att lägga för mycket tyngd åt dejtingsajter och nätet. Jag är bara medlem på en sådan där sajt. Det får räcka.

Hade jag haft bra jobb eller gott om pengar så hade givetvis tankar på längre utlandsvistelser eller flytt, varit nära till hands.
Många kvinnor idag är nöjda med att skaffa barn med homofiler eller män som sviker dom kort efter dom fött eller under graviditeten. Finns det någon kritik emot det beskrivna beteendet är man både incel, mansgris och sexist, oavsett hur ens värderingar, liv, erfarenheter och beteende är i övrigt.
Vilket självklart gör en extra sugen på att vara aktiv gentleman...

Logga in en gång i månaden, och direkt därefter , när du loggat ut, super du dig lite full, vilket du också bara gör en gång i månaden.
Citera
2021-07-03, 10:52
Medlem
Man ska inte ge upp. Det är vad globalisterna vill

Var man hittar bra kvinnor är en ständigt flukturerande marknad. Det är därför din farfars och pappas tips är utdaterade. Jag tror säkert att Sverige hade en bra kvinnomarknad för typ 30 år sedan.

Om man gör exakt samma sak som alla andra dvs är på Badoo, Tinder sätter man sig själv i en ofördelaktigt position och tävlar med varje arbetslös kille med en mobiltelefon (som har oändligt med tid att ta snygga foton och flörta)

Byter man däremot land och även lär sig att gå fram till attraktiva tjejer på stan eller på uteserveringar/barer/coctailbarer har man satt sig i en väldigt gynnsam position.

Jag hade inga problem att få sex i Sverige. Är en relativt snygg kille dock (men varje svensk kille ser bra ut i mina ögon) Från min sida såg jag väldigt få tjejer som dög som relationsmaterial. Det finns fortfarande bra tjejer från ordentliga familjer i Sverige, men vet ärligt talat inte hur man hittar dem.

Jag flyttade till Östeuropa. Det finns oändligt många fler snygga tjejer per capita än i Sverige. Vill man doch ha en modellsnygg tjej här får man lämna all svensk programmering bakom sig. Man måste bli oerhört manlig. Lösa alla problem själv och aldrig gnälla typ. De är också ofta svårare att få i säng än svenska tjejer (de riktigt fina och snygga tjejena då, finns gott om lättfotade tjejer också)

I många asiatiska och afrikanska länder uppskattas svenska män också. Det är bara i Sverige som svenska män inte uppskattas.

Man har andra typer av problem här i öst då man dagligen ser ett stort antal fina tjejer och som en konsekvens av det blir man ständigt frestad att dumpa sin tjej och jaga igen (:

Jag har även en del svenska tjejjkompisar. Men jag ser dem mer som kvinnliga dudes oavset hur fina de är. Enligt mig beter sig inte svenska tjejer som kvinnor, vilket leder till att jag friendzoonar dem. Av någon anledning irriterar sig alla feminister på mig. Jag tror de instinktivt känner på sig att jag är ointresserad vilket gör dem mer intresserade eller enbart arga eftersom de är maktlösa.

Men det är dags för män att ta tillbaka makten. Var inte en simp och ge inte fula kvinnor uppmärksamhet och sex. Anledningen till att tjejerna är feta och okvinnliga i Sverige är för att det finns män som accepterar det. Tillrättavisa också kvinnor som inte beter sig bra. Det är vad män gör i Östeuropa och det är därför kvinnorna ser bra ut där. Är du tjock blir du utan stock.

För din egen del. Spara pengar, bo ett halvår utomlands i ett land med många vackra kvinnor. Jobba på distans utomlands. Finns mängder av olika alternativ.

Gör inte som alla andra och ta lite risker så är det oerhört lätt att hitta tjejer. Du jobbar 8 timmar per dag åt din chef men jag kan garantera dig att de flesta män inte ens spenderar en timme per dag på att hitta sin drömtjej.
Senast redigerad av Nicous 2021-07-03 kl. 10:58.
Citera
2021-07-03, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicous
Man ska inte ge upp. Det är vad globalisterna vill

Var man hittar bra kvinnor är en ständigt flukturerande marknad. Det är därför din farfars och pappas tips är utdaterade. Jag tror säkert att Sverige hade en bra kvinnomarknad för typ 30 år sedan.

Om man gör exakt samma sak som alla andra dvs är på Badoo, Tinder sätter man sig själv i en ofördelaktigt position och tävlar med varje arbetslös kille med en mobiltelefon (som har oändligt med tid att ta snygga foton och flörta)

Byter man däremot land och även lär sig att gå fram till attraktiva tjejer på stan eller på uteserveringar/barer/coctailbarer har man satt sig i en väldigt gynnsam position.

Jag hade inga problem att få sex i Sverige. Är en relativt snygg kille dock (men varje svensk kille ser bra ut i mina ögon) Från min sida såg jag väldigt få tjejer som dög som relationsmaterial. Det finns fortfarande bra tjejer från ordentliga familjer i Sverige, men vet ärligt talat inte hur man hittar dem.

Jag flyttade till Östeuropa. Det finns oändligt många fler snygga tjejer per capita än i Sverige. Vill man doch ha en modellsnygg tjej här får man lämna all svensk programmering bakom sig. Man måste bli oerhört manlig. Lösa alla problem själv och aldrig gnälla typ. De är också ofta svårare att få i säng än svenska tjejer (de riktigt fina och snygga tjejena då, finns gott om lättfotade tjejer också)

I många asiatiska och afrikanska länder uppskattas svenska män också. Det är bara i Sverige som svenska män inte uppskattas.

Man har andra typer av problem här i öst då man dagligen ser ett stort antal fina tjejer och som en konsekvens av det blir man ständigt frestad att dumpa sin tjej och jaga igen (:

Jag har även en del svenska tjejjkompisar. Men jag ser dem mer som kvinnliga dudes oavset hur fina de är. Enligt mig beter sig inte svenska tjejer som kvinnor, vilket leder till att jag friendzoonar dem. Av någon anledning irriterar sig alla feminister på mig. Jag tror de instinktivt känner på sig att jag är ointresserad vilket gör dem mer intresserade eller enbart arga eftersom de är maktlösa.

Men det är dags för män att ta tillbaka makten. Var inte en simp och ge inte fula kvinnor uppmärksamhet och sex. Anledningen till att tjejerna är feta och okvinnliga i Sverige är för att det finns män som accepterar det. Tillrättavisa också kvinnor som inte beter sig bra. Det är vad män gör i Östeuropa och det är därför kvinnorna ser bra ut där. Är du tjock blir du utan stock.

För din egen del. Spara pengar, bo ett halvår utomlands i ett land med många vackra kvinnor. Jobba på distans utomlands. Finns mängder av olika alternativ.

Gör inte som alla andra och ta lite risker så är det oerhört lätt att hitta tjejer. Du jobbar 8 timmar per dag åt din chef men jag kan garantera dig att de flesta män inte ens spenderar en timme per dag på att hitta sin drömtjej.

Det fetmarkerade gör jag hela tiden när någon felar eller beter sig illa mot andra. Och det är inte uppskattande kan jag lovar, men jag skiter i om personen i fråga beter sig illa.

Men något som man bör göra är att fixa i ordning sig själv och sitt liv.

Nu så ser jag inte förhållande som något intressant, ser bortom den fasaden. Lite som låten Outkast - Hey Ya!. Man kan dansa så länge melodin är bra, men bakom allt så finns det så mycket osunt. Vi lever i en annan tid och många vill "bevisa" något som inte är hållbart, istället för att utvecklas i sig själva och hjälpa de som man har nära hjärtat, så är det mycket narcissism och annat skit som får i alla fall mig riktigt avtrubbad i känslorna när det kommer till partnerskap i den bemärkelsen.

Ärligt talat, hur stor är sannolikheten att man håller ihop? Så lura inte stackars män med optimism. Däremot så behöver man inte hänga läpp för det, finns så mycket mer. Och svenska män har faktiskt hjärna och är entreprenörer, lite synd däremot att ingen försöker lyfta upp dessa män, det är vad jag tror är Sveriges räddning, men som sagt när män börjar "vakna upp" så kommer det ske en förflyttning av män som har kompetens inom områden som kan lyfta upp ett samhälle.
Vet inte vem som ska ta på sig skulden, eller om man liksom ska acceptera utvecklingen.

Kvinnor här i Sverige är grymt attraktiva i jämförelse med män. Men i Sverige är det guldläge att vara kvinna. Tror inte någon riktigt kan argumentera mot detta.
Sedan att män försöker trycka ner varandra i det här landet, det är väl också en av faktorerna att ambitionen krackelerar och män blir bara en börda för samhället till slut.
Citera
2021-07-03, 15:08
Medlem
Inte för att jag är någon större charmör men en sak som jag har funderat på är att killar/män borde fundera seriöst på vad det är för typ av tjej/kvinna de egentligen vill ha? Och nu menar jag inte bara utseende utan bakgrund/humor/yrke/politiska åsikter allt möjligt.

Sen måste man ju förstås vara lite flexibel också så att man inte blir allt för insnöad på ett spår och därmed missar bra chanser, men jag råder alla (för kvinnor också) att skriva ner tre listor:

1. Saker jag inte kan acceptera (i mitt fall skulle jag inte kunna acceptera exempelvis rökning)
2. Saker som ger minus
3. Saker som ger plus
Eventuellt en fjärde lista
4. Saker som inte har någon betydelse

Det är häpnadsväckande hur många som inte tycks ha funderat på det här alls. Eller som tror att de har funderat på det, men sen så fort en tjej visar minsta intresse så kastar de alla sina principer överbord trots att de egentligen inte alls passar ihop i det långa loppet. Undrar fan på att det är så många förhållanden som snabbt havererar.

edit: Viktigt förstås att man ställer sina krav i relation till den man själv är också. Om du är väldigt introvert som man så kanske du inte ska jaga extremt utåtriktade tjejer som kräver ett väldigt socialt liv? Eller låt säga att du brinner för ett intresse och hon förstår det inte eller tycker rentav att det är slöseri på tid skulle du kunna leva med det? Alla såna saker kan man ta reda på väldigt tidigt, istället för att vakna upp 2 år senare och inse att man aldrig passade särskilt bra från början.
Senast redigerad av Bajsaetaren 2021-07-03 kl. 15:15.
Citera
2021-07-03, 15:42
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Satsa på jobbet istället, dubblar du din lön ökar din chans till kvinna säkert en 10-20 gånger.
Citera
2021-07-03, 15:48
Medlem
Det är bara att börja swipa. Tinder är mer populärt än någonsin

In March 2020, Tinder recorded its highest number of swipes on a single day: 3 billion. From March to May 2020, OkCupid saw a 700% increase in dates. And over on Bumble, video calls increased by 70%

https://thehill.com/changing-america...-do-we-need-it
Citera
2021-07-03, 15:55
Medlem
CompressorVanes avatar
Såvida du inte är topp utseende mässigt 5-10% och tjänar stora pengar kan du glömma dem.

Även om du gör det får du inte ha dem för dig själv.
De swipar 100 tals killar bara på deras look, sen om deras look är ok är deras inkomst för liten.

Vissa har varit på 100-200 dejter men ingen man duger.
Själv har de ingenting alls. Precis som att de har rätt till endast det bästa!?

Lev ditt eget liv och slipp problem.
Citera
2021-07-03, 15:57
Medlem
Ett problem är att otrohet i Sverige har nästan blivit normaliserat. Så det är väldigt stor risk att tjejen kommer att springa bakom ryggen på dig tyvärr om hon inte är superkär i dig och det där med kärlek tycks ha blivit omodernt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in