2021-07-03, 16:23
Medlem
Märklintågets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsaetaren
Ett problem är att otrohet i Sverige har nästan blivit normaliserat. Så det är väldigt stor risk att tjejen kommer att springa bakom ryggen på dig tyvärr om hon inte är superkär i dig och det där med kärlek tycks ha blivit omodernt.

Visst, tidningar som Amelia, Tara, Damernas värld står för mycket av idéerna om den moderna kvinnan som ska vara självständig och driven. Gärna med Gynning, Läckberg eller Carina Berg på omslaget, dvs de där som vågar skilja sig och träffa en yngre man.

Männen svarar med att i allt mindre utsträckning binda sig, de åtråvärda alfahannarna som kvinnorna suktar efter svarar "kanske".

Mansöverskottet växer för varje år, överallt ser man ensamkommande afghaner, men inga afghantjejer. Incels sitter ensamma hemma vid datorn, medans 30+ singeltjejerna undrar var alla bra män har tagit vägen.
Citera
2021-07-03, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Märklintåget
Visst, tidningar som Amelia, Tara, Damernas värld står för mycket av idéerna om den moderna kvinnan som ska vara självständig och driven. Gärna med Gynning, Läckberg eller Carina Berg på omslaget, dvs de där som vågar skilja sig och träffa en yngre man.

Männen svarar med att i allt mindre utsträckning binda sig, de åtråvärda alfahannarna som kvinnorna suktar efter svarar "kanske".

Mansöverskottet växer för varje år, överallt ser man ensamkommande afghaner, men inga afghantjejer. Incels sitter ensamma hemma vid datorn, medans 30+ singeltjejerna undrar var alla bra män har tagit vägen.

Ja, det kommer nog inte att sluta bra detta. Frågan är hur lång tid det tar innan det verkligen börjar att märkas på riktigt. Flashback brukar vara "the canary in the coal mine" sen tar det lååång tid innan det uppmärksammas i mainstream media och övriga samhället.
Citera
2021-07-03, 16:31
Medlem
Problemet är delvis att män är dumma. Om det inte skulle vara ett så stort överskott på män skulle mäns värde öka och fler män skulle kunna dejta. Om vi skulle få en normal fördelning på män:kvinnor skulle det hända saker.

En man som är 3 skulle värderas upp till en 4 kanske 5 , det skulle helt enkelt bli en uppvärdering på hela skalan.

När män har lågt värde blir kvinnor mer nonchalanta.

De vet de ej behöver oroa sig , det finns alltid tillräckligt med män om man skulle behöva en.

I samhällen där det är mer ont om män så värnar kvinnor mer äktenskap och relationer. De placerar ett värde i män.

Därav så borde män försöka att få fler kvinnor i Sverige ,alla män tjänar på detta utom topp 10% av männen som obegränsad tillgång till kvinnor. Bögarna tjänar ej heller på det ,därför så sympatiserar de oftare med Centern.
Citera
2021-07-03, 16:58
Medlem
Märklintågets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper

Därav så borde män försöka att få fler kvinnor i Sverige ,alla män tjänar på detta utom topp 10% av männen som obegränsad tillgång till kvinnor. Bögarna tjänar ej heller på det ,därför så sympatiserar de oftare med Centern.

Tyvärr ser politiker som Annie Lööf inte problemet i mansöverskottet, ej heller kopplingen invandring/ökat kvinnovåld.

Tror inte att mansöverkottet är ett begrepp i Sverige än trots att det finns.

Många män har tröttnat på att ge kvinnor uppmärksamhet utan att få något tillbaka, alltfler män ignorerar kvinnor när de inser hur hopplöst läget är.

Att jaga tjejer utomlands är heller inte lätt med tanke på situationen i världen.

Ensamma män kan iaf glädjas åt att få ha sin lön ifred och ägna sig åt sina hobbyer.
Citera
2021-07-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Märklintåget
Tyvärr ser politiker som Annie Lööf inte problemet i mansöverskottet, ej heller kopplingen invandring/ökat kvinnovåld.

Tror inte att mansöverkottet är ett begrepp i Sverige än trots att det finns.

Många män har tröttnat på att ge kvinnor uppmärksamhet utan att få något tillbaka, alltfler män ignorerar kvinnor när de inser hur hopplöst läget är.

Att jaga tjejer utomlands är heller inte lätt med tanke på situationen i världen.

Ensamma män kan iaf glädjas åt att få ha sin lön ifred och ägna sig åt sina hobbyer.

Jag tror att politiker som Annie Lööf mycket väl förstår att problem met brottlighet och försämring av mental hälsa beror på mansöverskottet , men de väljer att bortse ifrån det.

Män har inte tröttnat på kvinnor utan män vill ha kontakt med kvinnor. Ju fler män desto mer får män betala , män får betala för att ringa till kvinnor medans kvinnor ringer gratis. Mäns värde är lägre , kvinnors högre ,män får gå in på Only Fans för att säga hej till en kvinna.

En kvinnlig hög akademiker tycker att alla kvinnliga studenter i USA ska jobba som sex-arbetare för att inte dra på sig skulder. Män ska hålla på att betala strippers för att komma i kontakt med kvinnor.

Men det hela bottnar i att kvinnor är skickligare på att höja sitt värde ,män av eliten , är skickliga på att sänka mäns värde.

Det här är heller inte nyttigt för kvinnors utveckling , de lär sig utnyttja män och sälja saker som att vara trevlig , det gör att de får mycket svårt gilla män på riktigt och vi får en sämre samhällsutveckling , kvinnor tappar förmågan att samverka med män.

Äktenskap och barnafödande minskar , kvinnor har tappat känslan för att vilja vara nära män ,inte alla men fler än förut.
Citera
2021-07-03, 20:05
Medlem
bubbsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenaln1club
Satsa på jobbet istället, dubblar du din lön ökar din chans till kvinna säkert en 10-20 gånger.
Lön har yttest liten betydelse när det kommer till att träffa en kvinna. Jag får ju inte fler matchningar på Tinder eller plötsligt stöter på tjejer ute på stan för att jag tjänar bra med pengar. Kändis däremot, då jävlar underlättar det.
Citera
2021-07-03, 20:49
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbsel
Lön har yttest liten betydelse när det kommer till att träffa en kvinna. Jag får ju inte fler matchningar på Tinder eller plötsligt stöter på tjejer ute på stan för att jag tjänar bra med pengar. Kändis däremot, då jävlar underlättar det.
En halvsanning. Visar du att du har pengar lär nog åtminstone någon golddigger hoppa på tåget.
Citera
2021-07-03, 22:22
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilg
Jag tänker ibland om jag borde inleda en ny relation. Jag vill inte påstå att jag har dåligt självförtroende men jag känner det hopplöst att prata med kvinnor i Sverige. 90 av 100 är gifta, sambo, har småbarn, hus eller annat dom är upptagna med. Övriga vill inget. Inte så värst många ser bra ut, och överallt jag är så är det minst 3 män på varje 1 kvinna. Så har det alltid varit. En separat fråga, hur är det möjligt?

Jag har gjort bedömningen att Sverige inte är en framkomlig väg att träffa tjejer. Jag vill egentligen inte få bilden ändrad utan mest bara försäkra mig om att bedömningen är korrekt. Visst är det svårt, i praktiken så gott som omöjligt, att träffa singlar som ser något ut i Sverige, och därför inte lönt att försöka?
Badoo, HappyPancake, Mötesplatsen m.m.. Är det lönt att logga in där.. Är det meningsfullt att gå ut på krogen, disco, barer..
Vad säger ni som har koll på läget? Lika bra att stanna inne och skippa Sverige?
Vill bara inflika att i de flesta länder är jag ganska söker på att fler är gifta.
Citera
2021-07-03, 22:24
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper

Men det hela bottnar i att kvinnor är skickligare på att höja sitt värde ,män av eliten , är skickliga på att sänka mäns värde.

Det här är heller inte nyttigt för kvinnors utveckling , de lär sig utnyttja män och sälja saker som att vara trevlig , det gör att de får mycket svårt gilla män på riktigt och vi får en sämre samhällsutveckling , kvinnor tappar förmågan att samverka med män.

Äktenskap och barnafödande minskar , kvinnor har tappat känslan för att vilja vara nära män ,inte alla men fler än förut.

Den sexuella frigörelsen och nätdejtingscenen har ställt om massa saker. Även kvinnornas värde har sjunkit tycker jag. Kanske inte när det gäller sex, män vill fortfarande knulla dem, men när det gäller längre meningsfulla relationer. Många män kan få allt idag, regelbundet sex med en eller flera partners, barn, frihet, mm utan att förplikta sig.
Senast redigerad av stone_sleeper 2021-07-03 kl. 22:30.
Citera
2021-07-03, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Den sexuella frigörelsen och nätdejtingscenen har ställt om massa saker. Även kvinnornas värde har sjunkit tycker jag. Kanske inte när det gäller sex, män vill fortfarande knulla dem, men när det gäller längre meningsfulla relationer. Många män kan få allt idag, regelbundet sex, barn, frihet, mm utan att förplikta sig.

Jo vi har en grupp män som det går bra för , vad gäller att attrahera kvinnor , medans andra inte är så framgångsrika.

Kvinnorna vill ha dessa framgångsrika män men kommer till slut på att de inte vill vara seriösa utan vill rotera ett större antal kvinnor.

Det är då vi får inseminering ,allt fler kvinnor väljer inseminering.

Fast det blir en allt större grupp män som blir helt utan barn och det är främst arbetar och de utan arbete. Det som jag känner djupt är att vi inte borde ta hit fler män , inte göra så ännu fler män blir utan relationer och barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in