2021-06-16, 08:57
Medlem
bullmonstrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilg
Jag tänker ibland om jag borde inleda en ny relation. Jag vill inte påstå att jag har dåligt självförtroende men jag känner det hopplöst att prata med kvinnor i Sverige. 90 av 100 är gifta, sambo, har småbarn, hus eller annat dom är upptagna med. Övriga vill inget. Inte så värst många ser bra ut, och överallt jag är så är det minst 3 män på varje 1 kvinna. Så har det alltid varit. En separat fråga, hur är det möjligt?

Jag har gjort bedömningen att Sverige inte är en framkomlig väg att träffa tjejer. Jag vill egentligen inte få bilden ändrad utan mest bara försäkra mig om att bedömningen är korrekt. Visst är det svårt, i praktiken så gott som omöjligt, att träffa singlar som ser något ut i Sverige, och därför inte lönt att försöka?
Badoo, HappyPancake, Mötesplatsen m.m.. Är det lönt att logga in där.. Är det meningsfullt att gå ut på krogen, disco, barer..
Vad säger ni som har koll på läget? Lika bra att stanna inne och skippa Sverige?

Ja du har uppfattat det rätt.

Varför det har blivit så? Feminism.
Citera
2021-06-16, 08:59
Medlem
LightCameraActions avatar
Vem bryr sig? De är ändå dumma i huvudet. Res någonstans - vart som helst.
Citera
2021-06-16, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fethorunge
Hur menar du att det skulle vara enkelt för alla om du redan tar kål på 2 tjejers sexlust som du inte ens finner attraktiva? gör alla snubbar i din sits som du gör blir ju hälften av övriga snubbar utan

2? Jag brukar nog dejta allt mellan 3-5 tjejer simultant. Problemet ligger dock hos kvinnorna i min egen utseendeliga som dissar mig allt som oftast. Om dessa hade betett sig lite bättre och inlett en relation med mig när vi dejtade hade jag ju hållt mig till henne och då hade killarna som ligger i samma utseendeliga som tjejerna jag bara ligger med kunnat bli ihop med dessa. Så problemet ligger i grunden i att tjejer har extremt svårt att förstå i vilken liga de ligger utseendemässigt. Sen ligger även problemet att när jag väl får chansen med tjejer i min liga så fuckar jag ofta upp det genom att vara alldeles för på haha! Men men, det är bara fortsätta leva och se vad som händer. En vacker dag kanske.
Citera
2021-06-16, 09:06
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilg

(1) överallt jag är så är det minst 3 män på varje 1 kvinna. Så har det alltid varit.

(2) Lika bra att stanna inne och skippa Sverige?

(1) Nej, så stort mansöverskott som råder idag i Sverige har tvärtom aldrig funnits.
(2) Nej, stanna inte inne utan bege dig istället ut i världen. Där kommer man långt hos kvinnor med lite svensk hygglighet.
Citera
2021-06-16, 09:13
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
2? Jag brukar nog dejta allt mellan 3-5 tjejer simultant. Problemet ligger dock hos kvinnorna i min egen utseendeliga som dissar mig allt som oftast. Om dessa hade betett sig lite bättre och inlett en relation med mig när vi dejtade hade jag ju hållt mig till henne och då hade killarna som ligger i samma utseendeliga som tjejerna jag bara ligger med kunnat bli ihop med dessa. Så problemet ligger i grunden i att tjejer har extremt svårt att förstå i vilken liga de ligger utseendemässigt. Sen ligger även problemet att när jag väl får chansen med tjejer i min liga så fuckar jag ofta upp det genom att vara alldeles för på haha! Men men, det är bara fortsätta leva och se vad som händer. En vacker dag kanske.

Jag beskyller inte dig, alla män i din sits skulle dra nytta av situationen. Jag menar bara att du utgår ifrån dig själv, och antar blint att ts skulle ha samma goda möjligheter som du haft till sex och relationer genom att "bara skaffa Tinder". Tinder är en hårt konkurrensutsatt marknad och sannolikheten är mycket låg att hitta någon när det främst är män på appen och de kvinnor som finns tillåter sig själv att roteras kring killar som dig, med noll självrespekt ingår de i ett fåtal mäns personliga harems.

Jag har några frågor till dig. Är du svensk? Lång (och skyltar du med detta i din profil)? Bra ansiktsstruktur? Välutbildad (och skyltar du med detta i din profil)?
Citera
2021-06-16, 09:31
Medlem
Jo det är utsiktslöst för ungefär 20% av männen i Sverige.

Skulle andelen kvinnor öka med 5% ,så skulle det vara utsiktslöst för ungefär 15%.

Men det som utmärker gruppen svenska män är att de är mycket altruistiska , dvs sätter andras intressen framför sina egna. T.ex Löfven han är mycket altruistisk , sätter män längst ner på agendan ,det viktiga är kvinnor för honom ,det är ingen balans alls. Kvinnor måste ha fördelar ,har troligtvis att göra med hans barndom.

Antagligen som grupp kommer det bli sämre för män eftersom man märker hur lite många män värnar om sina egna intressen ,andra personer och grupper är viktigare.

Ja för många är enda chansen att finna någon utomlands , men då måste man ha relativt god ekonomi ,inte vara helt obildad och så är det en fördel om man har högt gillande för kvinnor
Citera
2021-06-16, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fethorunge
Jag beskyller inte dig, alla män i din sits skulle dra nytta av situationen. Jag menar bara att du utgår ifrån dig själv, och antar blint att ts skulle ha samma goda möjligheter som du haft till sex och relationer genom att "bara skaffa Tinder". Tinder är en hårt konkurrensutsatt marknad och sannolikheten är mycket låg att hitta någon när det främst är män på appen och de kvinnor som finns tillåter sig själv att roteras kring killar som dig, med noll självrespekt ingår de i ett fåtal mäns personliga harems.

Jag har några frågor till dig. Är du svensk? Lång (och skyltar du med detta i din profil)? Bra ansiktsstruktur? Välutbildad (och skyltar du med detta i din profil)?

Ja på allt, men skyltar inte med längden, dock har jag bilder med vänner där jag är klart längst. Så indirekt skyltning ja. Jag skriver inte ut massa skryt utan har en lättsam bio. Låter bilderna tala för sig och jag ser rätt "stekig" ut rent utseendemässigt vilket nog hjälper en del. Absolut inget skryt på bilderna utan mer nån bild i naturen, på nån uteservering etc. Rätt normala miljöer och absolut inget vräk. Hade nog fått ännu mer matchningar om man haft nån skrytsemesterbild som ser riktigt dyr ut. Även om mitt riktiga liv faktiskt är rätt lugnt och sansat. Men jag lever mest på mitt utseende när det gäller tinder yes. Jag är varken särskilt charmig eller rolig.
Citera
2021-06-16, 09:46
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Ja på allt, men skyltar inte med längden, dock har jag bilder med vänner där jag är klart längst. Så indirekt skyltning ja. Jag skriver inte ut massa skryt utan har en lättsam bio. Låter bilderna tala för sig och jag ser rätt "stekig" ut rent utseendemässigt vilket nog hjälper en del. Absolut inget skryt på bilderna utan mer nån bild i naturen, på nån uteservering etc. Rätt normala miljöer och absolut inget vräk. Hade nog fått ännu mer matchningar om man haft nån skrytsemesterbild som ser riktigt dyr ut. Även om mitt riktiga liv faktiskt är rätt lugnt och sansat. Men jag lever mest på mitt utseende när det gäller tinder yes. Jag är varken särskilt charmig eller rolig.

Är det inte ett problem vid träff?
Citera
2021-06-16, 09:48
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Nej, det är inga problem för mig iaf.
Men med din hopplösa inställning så förstår jag att det kärvar för dig.
Fast tycker ändå TS argument inte är helt värdelöst. Ser jag på kvinnorna på mitt jobb som är singel så är de antingen redan förälder, lever sina liv för barnen och är ointresserade av ett nytt förhållande, de är äldre och därmed ganska ointressanta för de flesta män eller också är de bara feta/oattraktiva sådär i största allmänhet. En kvinna i ungefär samma ålderspann med en normal personlighet och ett normalt utseende som dessutom är intresserad av ett förhållande stannar inte på öppna marknaden mer än några månader om ens det. I åldersspannet 18-50 är helt enkelt efterfrågan på kvinnor mycket större än utbudet.
Citera
2021-06-16, 09:49
Medlem
YP4XQs avatar
Ja TS, skippa försöken i att hitta någon och du kommer till slut hitta någon. Ödet är fantastiskt och internet är inte på riktigt... Använd det riktiga livet och det du är bra på. Se till att ha något bättre för dig som är större än jagandet efter kjoltyg Du har satt upp det på piedestal, du blir frustrerad.
Citera
2021-06-16, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Är det inte ett problem vid träff?

Jo det är klart! Men därför man får se till att träffa många och sen kan ju utseendet till viss del kompensera för det. Dem som stannar kvar gör ju det mest för att jag har andra kompensationsfaktorer. Jag är ett fint skal och är inte helt tappad intelektuellt men att vara komiker har jag svårt för och det är vad som hade krävts för att få tjejerna i min egen liga. Då får man träffa dem lite fulare och ha som KKs mer.

Jag tycker verkligen inte normala män kan klaga dock. Allt du behöver göra är att få kjoltyget att skratta så är du hemma och kan få vilken brud du vill.
Senast redigerad av Victus 2021-06-16 kl. 09:57.
Citera
2021-06-16, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Fast tycker ändå TS argument inte är helt värdelöst. Ser jag på kvinnorna på mitt jobb som är singel så är de antingen redan förälder, lever sina liv för barnen och är ointresserade av ett nytt förhållande, de är äldre och därmed ganska ointressanta för de flesta män eller också är de bara feta/oattraktiva sådär i största allmänhet. En kvinna i ungefär samma ålderspann med en normal personlighet och ett normalt utseende som dessutom är intresserad av ett förhållande stannar inte på öppna marknaden mer än några månader om ens det. I åldersspannet 18-50 är helt enkelt efterfrågan på kvinnor mycket större än utbudet.

Men det borde ju finns ungefär lika många singelkvinnor som män. Men du kanske menar att singelkvinnorna är mycket fulare än singelmännen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in