2021-06-15, 23:14
Jag tänker ibland om jag borde inleda en ny relation. Jag vill inte påstå att jag har dåligt självförtroende men jag känner det hopplöst att prata med kvinnor i Sverige. 90 av 100 är gifta, sambo, har småbarn, hus eller annat dom är upptagna med. Övriga vill inget. Inte så värst många ser bra ut, och överallt jag är så är det minst 3 män på varje 1 kvinna. Så har det alltid varit. En separat fråga, hur är det möjligt?

Jag har gjort bedömningen att Sverige inte är en framkomlig väg att träffa tjejer. Jag vill egentligen inte få bilden ändrad utan mest bara försäkra mig om att bedömningen är korrekt. Visst är det svårt, i praktiken så gott som omöjligt, att träffa singlar som ser något ut i Sverige, och därför inte lönt att försöka?
Badoo, HappyPancake, Mötesplatsen m.m.. Är det lönt att logga in där.. Är det meningsfullt att gå ut på krogen, disco, barer..
Vad säger ni som har koll på läget? Lika bra att stanna inne och skippa Sverige?
Citera
2021-06-15, 23:20
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilg
Jag tänker ibland om jag borde inleda en ny relation. Jag vill inte påstå att jag har dåligt självförtroende men jag känner det hopplöst att prata med kvinnor i Sverige. 90 av 100 är gifta, sambo, har småbarn, hus eller annat dom är upptagna med. Övriga vill inget. Inte så värst många ser bra ut, och överallt jag är så är det minst 3 män på varje 1 kvinna. Så har det alltid varit. En separat fråga, hur är det möjligt?

Jag har gjort bedömningen att Sverige inte är en framkomlig väg att träffa tjejer. Jag vill egentligen inte få bilden ändrad utan mest bara försäkra mig om att bedömningen är korrekt. Visst är det svårt, i praktiken så gott som omöjligt, att träffa singlar som ser något ut i Sverige, och därför inte lönt att försöka?
Badoo, HappyPancake, Mötesplatsen m.m.. Är det lönt att logga in där.. Är det meningsfullt att gå ut på krogen, disco, barer..
Vad säger ni som har koll på läget? Lika bra att stanna inne och skippa Sverige?

Du har såklart helt rätt i sak. Men hoppet har ännu inte lämnat de sista själarna under sossarnas svineri än. Fram till dess kommer det vara svårt att enas om detta.
Citera
2021-06-15, 23:25
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:

Satsa på en framtid i ett annat land skulle jag säga. Tiden går fort utan att man tänker på det, men här är du bara en skatteslav, staten tar 77% av din arbetade tid för att finansiera skit och göra ditt liv sämre.. nej bättre hitta en annan plats, gärna som ger bra arbitrage.
Citera
2021-06-15, 23:26
Medlem
Nej, det är inga problem för mig iaf.
Men med din hopplösa inställning så förstår jag att det kärvar för dig.
Citera
2021-06-15, 23:29
Medlem
Aftonhoran69s avatar
Vilken förlorarmentalitet. Nej det är inte lönt att dejta om man ger upp innan man ens försöker.
Citera
2021-06-15, 23:30
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Satsa på en framtid i ett annat land skulle jag säga. Tiden går fort utan att man tänker på det, men här är du bara en skatteslav, staten tar 77% av din arbetade tid för att finansiera skit och göra ditt liv sämre.. nej bättre hitta en annan plats, gärna som ger bra arbitrage.
Kan bara instämma. Lämna Sverige och försörj dig på något vettigt sätt utomlands.

Du behöver inte vara en del av förfallet.
Citera
2021-06-15, 23:38
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

Om du ser mycket bra ut typ modell utseende och har gott om pengar så go for it ,annars bara lägg ner inte lönt lägga ner tid på nåt man bara blir förbannad och frustrerad på när man inser hur ruttet allt efter man skrapat på ytan.
Citera
2021-06-15, 23:55
Bannlyst
Men ja, det är faktiskt helt fantastiskt att fler svenska män ännu inte fattat hur jävla kört det är för er.

LYCKA TILL ATT HITTA EN NÅGORLUNDA UNG TJEJ SOM INTE:
Har barn redan.
Har ett stort känslomässigt baggage.
Legat med minst 15 snubbar.
Har feministiska åsikter.
Vänsterblivna åsikter.
Är SD/vitmän-hatare.
KOMMER GÖRA DITT LIV ETT HELVETE GENOM ATT BEGÄRA SKILSMÄSSA FÖR ATT HON RÅKAR BLI VÅT FÖR EN NY SNUBBE PÅ JOBBET OM 7 ÅR.

DETTA när det går 125 brudar för var 100e snubbe.

Alltså är ni helt jävla slut? Det är KÖRT, förstår ni det?

BEGE ER UTOMLANDS.
Citera
2021-06-16, 00:05
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonhoran69
Vilken förlorarmentalitet. Nej det är inte lönt att dejta om man ger upp innan man ens försöker.
Nej det är inte en förlorarmentalitet, tvärtom. Det är inte längre fairplay i Sverige.
Gå in på vilken McDonalds eller dansgolv som helst en fredagskväll och genast har du 25 killar där. 5 lite äldre par med barn som kör iväg med bil.
På Badoo och Pancake svarar dom knappt ens. Varför skulle jag tro att det är bättre idag jämfört med 10 år sedan.. Vad krävs enligt dig för att kunna dra ett streck över alltsamman.. När kan man göra det med gott mod?

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Om du ser mycket bra ut typ modell utseende och har gott om pengar så go for it ,annars bara lägg ner inte lönt lägga ner tid på nåt man bara blir förbannad och frustrerad på när man inser hur ruttet allt efter man skrapat på ytan.
Jag är beredd att hålla med.
1) Superläcker, fotomodellsklass, karisma och ork.
2) Förmögen, 5 miljoner, betald villa och sportbil.
3) Kändis, typ som Lambertz eller Tusse.
4) Hög social status,; överläkare, pilot, kändisadvokat.
Eller en kombination av en hel del av varje ovan, då är det meningsfullt. Inte annars.

Visst, man kan måhända träffa någon efter mycket slit och 13 träffar men kommer det leda till något vettigt... Jag tror inte det för de allra flesta vanliga killar och män. Det är kört. Rättare sagt överstökat, en epok som är förbi.
Senast redigerad av Nilg 2021-06-16 kl. 00:11.
Citera
2021-06-16, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonhoran69

Jag skulle vilja hitta ett schyst nybyggt hus centralt i en av sveriges största städer för under 1 miljon kronor. Ska jag fortsätta försöka?
Citera
2021-06-16, 00:21
Medlem
Aftonhoran69s avatar
Citat:
Nej det är inte en förlorarmentalitet, tvärtom. Det är inte längre fairplay i Sverige.
Gå in på vilken McDonalds eller dansgolv som helst en fredagskväll och genast har du 25 killar där. 5 lite äldre par med barn som kör iväg med bil.
På Badoo och Pancake svarar dom knappt ens. Varför skulle jag tro att det är bättre idag jämfört med 10 år sedan.. Vad krävs enligt dig för att kunna dra ett streck över alltsamman.. När kan man göra det med gott mod?

Livet har aldrig varit rättvist sedan mänsklighetens begynnelse. Gnäll mer, det lär säkert göra under.

Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Jag skulle vilja hitta ett schyst nybyggt hus centralt i en av sveriges största städer för under 1 miljon kronor. Ska jag fortsätta försöka?

Det är inte samma sak. Däremot kan du försöka tjäna ihop pengar till en lägenhet, där har du variabler du kan kontrollera. Attraktion är inte statiskt. Det är inte antigen ja eller nej. Det finns oändligt många variabler kring attraktion och relationsbindande. Ta en rundtur i stan. Du ser fula, fattiga, till och med handikappade män i relationer. Om du letar hårt nog så ser du även blattar med svenska tjejer. Vad är det för fel på er. Introspektion är gratis. Börja där.
Senast redigerad av Aftonhoran69 2021-06-16 kl. 00:26.
Citera
2021-06-16, 00:25
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Nej, det är inga problem för mig iaf.
Men med din hopplösa inställning så förstår jag att det kärvar för dig.

Håller helt med dig! Det handlar om inställning. En kan tjej upptäcka dåligt självförtroende, dålig inställning och desperation på en mils avstånd.

Mitt tips till TS är: Fake til' u make it..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in