Citat:
Ursprungligen postat av
canima
Talar ett litet Bauer-alias här? Jag tycker det är väldigt äckligt och osexigt om en man över 60 försörjs av sin fru oavsett hennes yrke.
Helt ok. Vi har åsikts- och yttrandefrihet i det här landet.
Nu har ju mannen ifråga fast jobb och förmodligen lite högre lön än dem som sitter i kassan på ICA.
Så det är möjligt att han betalar el och va samt tankar bilarna och handlar mat.
Jag har faktiskt inte följt med i serien utan råkade kolla tråden en gång och blev fascinerad av er som engagerar er. (Så man kan säga att jag börjat följa dem som följer WV)
Huset vet jag inget om. Gissar att det är hennes hus. Men tar för givet att han använder sin lön till deras gemensamma bästa. Förutom kläder och hygienartiklar till sig själv.
Tar också för givet att det är han som byter däck på bilen, tar dem till service etc. (Precis som fotbollsfruarna tar all markservice medan deras män tjänar miljoner som proffs.)
Man kan bidra på många sätt. Inte bara med pengar.
Bauer-alias? Hmm ...kanske. Om mitt livs kärlek hade varit miljonär och ville betala mer än jag förmådde, så hade jag inte låtit det hindra mig från att gå in i ett förhållanden.
Det är en människa man faller för. Och som man, om man gifter sig, lovar att dela ont och gott med.
Med- och motgångar.