2026-09-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
Så du menar att någon jobbar heltid som inköpschef på ICAs huvudkontor utan att få betalt?

Nog för att ni är schvammliga i Fjollträsk men ...
*skakar på huvudet*

Nu skrev väll ändå personen du citerade ” bidra till livsstilen” inte att Bauer skulle arbeta utan lön. En ganska stor skillnad i sammanhanget. Nog för att vi är vana att många har begränsad läsförståelse i n*rr men…*nickar på huvudet*
Citera
2026-09-29, 17:08
Medlem
SCHMACKOSs avatar
Citat:
Så du menar att någon jobbar heltid som inköpschef på ICAs huvudkontor utan att få betalt?

Nog för att ni är schvammliga i Fjollträsk men ...
*skakar på huvudet*

Nej jag menar att PW betalar . Hon har faktiskt själv nämnt det för någon säsong sedan att hon tar de flesta kostnader.Han betalar bara typ en hyra. Sedan är väl hans närvaro på jobbet rätt omdiskuterat. Jobbar mycket "hemma" men pysslar med annat .
Citera
2026-09-29, 17:35
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCHMACKOS
Nej jag menar att PW betalar . Hon har faktiskt själv nämnt det för någon säsong sedan att hon tar de flesta kostnader.Han betalar bara typ en hyra. Sedan är väl hans närvaro på jobbet rätt omdiskuterat. Jobbar mycket "hemma" men pysslar med annat .
Pernilla betalar räkningarna. När det behövs gör hon reklam för råttfällor
När betalade Christian senast för någonting?
Citera
2026-09-29, 17:44
Medlem
SCHMACKOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Pernilla betalar räkningarna. När det behövs gör hon reklam för råttfällor
När betalade Christian senast för någonting?
Exakt!
Han utnyttjar henne konstant för hon har ingen koll. Skulle inte förvåna mig om han tog betalt för att skjutsa henne i somras.
Han behåller sin lön och lever på henne.
Citera
2026-09-29, 18:49
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocSpot12
Nu skrev väll ändå personen du citerade ” bidra till livsstilen” inte att Bauer skulle arbeta utan lön. En ganska stor skillnad i sammanhanget. Nog för att vi är vana att många har begränsad läsförståelse i n*rr men…*nickar på huvudet*
Tror inte att det är något fel på min läsförståelse 😂
Menar bara att det är underförstått att man inte kan bidra med något om man inte tjänar pengar.
Om man är man.
Ingen ifrågasätter dock vad fotbollsfruar bidrar med.
Eller Dolphs tjej. Eller Petter Stordalens.

Om jag var miljonär så skulle jag gladeligen försörja min partner. Och tar för givet att det samma gäller om det var ombytta roller.

Pengar är inte något heligt.
Citera
2026-09-29, 22:23
Medlem
Citat:
Tror inte att det är något fel på min läsförståelse 😂
Menar bara att det är underförstått att man inte kan bidra med något om man inte tjänar pengar.
Om man är man.
Ingen ifrågasätter dock vad fotbollsfruar bidrar med.
Eller Dolphs tjej. Eller Petter Stordalens.

Om jag var miljonär så skulle jag gladeligen försörja min partner. Och tar för givet att det samma gäller om det var ombytta roller.

Pengar är inte något heligt.
Talar ett litet Bauer-alias här? Jag tycker det är väldigt äckligt och osexigt om en man över 60 försörjs av sin fru oavsett hennes yrke.
Citera
2026-09-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocSpot12
Det är infekterat. Christina behöver pengar. En del mindre bemedlade i familjen vill så klart ärva. Bianca vill inte ta tag i det för hon har säkert tröttnat på att många i fam Wahlgren, vill åka snålskjuts. En släkt där alla mer eller mindre har tummen mitt i handen, vem ska fixa när något går sönder eller behöver underhållas. Det är ju som bäddat för konflikter. Men vågar man sig på en gissning så håller väll Pernilla i skrivandes stund att försöka övertala något tv program att renovera huset gratis.

Om Det stora røda huset renoveras som sponsrat, tror jag att det blir spiken i kistan för WV och allt Pernilla gör. Det blir helt enkelt för mycket.
Citera
2026-09-29, 22:57
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canima
Talar ett litet Bauer-alias här? Jag tycker det är väldigt äckligt och osexigt om en man över 60 försörjs av sin fru oavsett hennes yrke.
Helt ok. Vi har åsikts- och yttrandefrihet i det här landet.

Nu har ju mannen ifråga fast jobb och förmodligen lite högre lön än dem som sitter i kassan på ICA.
Så det är möjligt att han betalar el och va samt tankar bilarna och handlar mat.

Jag har faktiskt inte följt med i serien utan råkade kolla tråden en gång och blev fascinerad av er som engagerar er. (Så man kan säga att jag börjat följa dem som följer WV)

Huset vet jag inget om. Gissar att det är hennes hus. Men tar för givet att han använder sin lön till deras gemensamma bästa. Förutom kläder och hygienartiklar till sig själv.

Tar också för givet att det är han som byter däck på bilen, tar dem till service etc. (Precis som fotbollsfruarna tar all markservice medan deras män tjänar miljoner som proffs.)
Man kan bidra på många sätt. Inte bara med pengar.

Bauer-alias? Hmm ...kanske. Om mitt livs kärlek hade varit miljonär och ville betala mer än jag förmådde, så hade jag inte låtit det hindra mig från att gå in i ett förhållanden.
Det är en människa man faller för. Och som man, om man gifter sig, lovar att dela ont och gott med.
Med- och motgångar.
Citera
2026-09-29, 23:20
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Det stora röda huset har blivit ett tvisteämne i familjen. Vem ska bo där? Huset behöver renoveras både in och utvändigt och det skulle behövts göras för flera år sedan. Vem ska bekosta det?

Christina vill sälja men är överoptimistisk om vad hon kan få med tanke på renoveringsbehovet. Linus vill absolut inte att huset ska säljas, Pernilla tycker att Christina ska få bestämma eftersom det är hennes hus och Nicklas bryr sig inte om vilket dom gör. Spänning ligger i luften.

Petter kommer väl att köpa det och göra om det till något mycket exklusivt Strawberry Spa och Retreat.
Läget är ju perfekt och han tänker inte bara utanför boxen, han sålde den för många år sedan.
Citera
2026-09-30, 06:19
Medlem
SCHMACKOSs avatar
Citat:
Helt ok. Vi har åsikts- och yttrandefrihet i det här landet.

Nu har ju mannen ifråga fast jobb och förmodligen lite högre lön än dem som sitter i kassan på ICA.
Så det är möjligt att han betalar el och va samt tankar bilarna och handlar mat.

Jag har faktiskt inte följt med i serien utan råkade kolla tråden en gång och blev fascinerad av er som engagerar er. (Så man kan säga att jag börjat följa dem som följer WV)

Huset vet jag inget om. Gissar att det är hennes hus. Men tar för givet att han använder sin lön till deras gemensamma bästa. Förutom kläder och hygienartiklar till sig själv.

Tar också för givet att det är han som byter däck på bilen, tar dem till service etc. (Precis som fotbollsfruarna tar all markservice medan deras män tjänar miljoner som proffs.)
Man kan bidra på många sätt. Inte bara med pengar.

Bauer-alias? Hmm ...kanske. Om mitt livs kärlek hade varit miljonär och ville betala mer än jag förmådde, så hade jag inte låtit det hindra mig från att gå in i ett förhållanden.
Det är en människa man faller för. Och som man, om man gifter sig, lovar att dela ont och gott med.
Med- och motgångar.
Diskussionen kommer av att hon i PW berättade att hon stod för fiolerna ekonomiskt men att han själv erbjudit sig att betala hyra vilket ingen tidigare man hade gjort. Det var hon så glad över. Trots att dom nu varit gifta i något år så verkar det fortfarande vara mycket hennes och hans. Hon pratar bara om mitt mitt mitt .Betalar han enbart hyra så är han väl att räknas som hyresgäst och inte äkta make. Hyra känns som ett billigt sätt att komma undan kostnader som borde vara enorma med tanke på standarden
Tror inte han bidrar ett smack om jag ska vara ärlig...men vad vet jag? Verkar älska det ljuva livet mer än någon annan...
Citera
2026-09-30, 08:56
Medlem
Citat:
Petter kommer väl att köpa det och göra om det till något mycket exklusivt Strawberry Spa och Retreat.
Läget är ju perfekt och han tänker inte bara utanför boxen, han sålde den för många år sedan.

Vem är Petter?
Citera
2026-09-30, 09:52
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Vem är Petter?
Stordalen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera