2021-04-17, 21:42
Medlem
Flashbackatmes avatar
Enkel lösning: Skaffa inte barn
Citera
2021-04-17, 21:52
Medlem
chilly_c_canes avatar
Yes.
Ibland blir det för mycket och man tappar det.
Jag vet inte... Jag tänker att så länge man inte slåss eller säger saker som är direkta personangrepp så kan (och ska) man alltid be om ursäkt, förklara varför man gjorde som man gjorde, att man har rätt att bli arg, men att det inte var ok att säga "det och det", och att man som sagt ber om ursäkt.

Samtidigt...
Jag kan 12 år senare fortfarande få fruktansvärt dåligt samvete när jag tänker på att jag i vredesmod förstörde en legobil som jag hade byggt till grabben.
Ni vet... En sån där bil som bara blir till när man sitter och bygger tillsammans med grabben. En bil man bygger utan plan men som blir ganska speciell - eftersom grabben döper den och sparar den.
Det är nog utan tvekan mitt värsta minne av mig själv som pappa.
Citera
2021-04-17, 21:56
Medlem
chilly_c_canes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Nu vet jag inte vilken nivå på utbrott som du får...

Men vi är flera syskon och ingen av oss har idag kontakt med far pga utbrotten

Jag önskar dig lycka till

Visade han er villkorslös kärlek mellan utbrotten?
Citera
2021-04-17, 21:56
Medlem
Solituds avatar
Vad du än gör, behandla inte dina barn som de gör på fabrikerna i Indien. Där hänger de upp barnen i takfläktar och piskar dem på fötterna. Gör inte det, din sinnessjuk idiot!!

Nu vet du i alla fall vad du inte ska göra nästa gång du blir arg.

Citat:
Ursprungligen postat av omjagvarenturk
Haha jösses.. Så för att ett barn gör fel, vilket den till största sannorlikhet vet om och att man blir arg, gör att barnet aldrig vill träffa sin pappa i framtiden?

Mina föräldrar läxade mig rejält redan som liten. Jag uppskattar det enormt, så man slapp sluta som en mes, som dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
(FB) Sabbat ännu ett förhållande.

Låter som du behöver en psykolog

Lycka till
Så det visar sig att omjagvarenturk är en mes, trots allt. Räcker med att läsa hans trådstart här ovan.
Citat:
jag var arrogant,idiot och mådde dåligt psykiskt helt enkelt. Något mitt ex förstår nu. Var aldrig otrogen men har varit i dålig skick i många år pga tidigare förhållande. Har hela tiden skaffat en ny tjej för att dämpa det, utan att faktiskt ta tag i det och samtala med en psykolog.
Citat:
Det är väl där jag befinner mig just nu. Vet att tiden löser saker åt mig, men känner mig så hjälplös och deprimerad just nu att jag nästan överväger att ta mitt liv. Har flyttat hem, veckodialog med psykolog och anstränger mig för att ens klara av mitt vardagliga liv, jobbet.
Du kanske inte ska kolla folk mesar, och påstå att dina föräldrar läxade upp dig så att du inte blev en mes...
Senast redigerad av Solitud 2021-04-17 kl. 21:59.
Citera
2021-04-17, 21:58
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Måste bara skriva av mig lite. Idag har det varit en sån där dag när ungarna bara gnäller, slåss och klagar på precis allt.

Har hållt ihop det och bara löst allt men det som fick droppen att rinna över idag var när 5åringen cyklade in i min 6mån gamla bil och repade hela dörren.

Så nära som jag var till att ta till fysiskt våld när jag såg den repade sidan har jag aldrig varit. Var sådär äckligt arg så man skrek och det skulle aldrig mer bli födelsedagspresenter osv osv.

Fick be mamman ta dom så fick jag ta en promenad för att lugna ner mig.

Kände mig som Michael Douglas i Falling Down innan det lugnade sig.

Kan någon känna igen sig i detta?

Har självklart pratat med barnen och bett om ursäkt och så ska man inte bete sig osv.

Japp jag känner igen det och det är ju inget konstigt men precis som du säger är det viktigt att man pratar om det i efterhand. Jag tror det är värre när föräldrar "fryser ut" barnet och straffar det genom att inte prata på det på länge, har faktiskt sett sånt också. Gammaldags barnuppfostran, då kunde barnen få gå och lägga sig utan middag eller sitta i garderoben. Det var inte så länge sen.
Vredesutbrott är skitläskigt för små barn och därför är det viktigt att bli sams igen och prata om det.
Men jag har en polare som tappat det rejält några gånger och måste söka hjälp för att kontrollera sin ilska.
Citera
2021-04-17, 22:22
Medlem
karlsoons avatar
Usch jävla barn. Det är därför man inte har barn.
Citera
2021-04-17, 22:35
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Barn är barn, men vet hur du känner dig.
I bland vill man bara slänga in de i rummet och låsa dörren 🤣

Mina barn har kostat mig mycket pengar på saker som de har pajat som små.

Då gäller det att ta en lägre tur skogen med MTB

Löjligt att använda MTB. Är trött på alla MTB fjantar som förstör spåren i skogen. Gå en promenad eller spring istället.

Och ja det är så himla skönt att inte ha ungar.
Citera
2021-04-17, 23:02
Medlem
JustZlatans avatar
Det är ditt fel att barnet cyklade in i bilen. Du har köpt cykeln till barnet, du har skämt bort ungen. Det är endast ditt fel. Du lever är falskt liv som tror att prylar gör alla lyckliga, cykel till ungen, ny bil osv. Hoppas bilen ser för jävlig ut för bil är det sämsta man kan köpa.
Citera
2021-04-17, 23:03
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Händer det en enda gång och man hanterar det bra efteråt så är det absolut ingen fara, sånt kan hända den bästa en dålig dag.
Händer det en gång minns barnen det i bästa fall inte alls, och i värsta fall som "den där gången när pappa blev så arg".
Sker det upprepat så minns barnen det som att pappa alltid var arg, och i värsta fall tar de efter beteendet.
En gång, ingen gång ...
Citera
2021-04-17, 23:09
Medlem
Vi är alla människor. Tror de flesta föräldrar känner sig otillräckliga eller att man brister i sin pedagogik ibland (rätt ofta).

Man får försöka be om ursäkt och förklara att man älskar dem oavsett. Att vara medveten om sina tillkortakommanden är en bra start iallafall.

Lånar tråden och biktar mig också. Det händer att jag skäms för mitt beteende gentemot mina barn eller undrar vafan jag håller på med ibland. Jag är inte bättre än så men jag gör mitt bästa.
Citera
2021-04-17, 23:11
Medlem
Citat:
Måste bara skriva av mig lite. Idag har det varit en sån där dag när ungarna bara gnäller, slåss och klagar på precis allt.

Har hållt ihop det och bara löst allt men det som fick droppen att rinna över idag var när 5åringen cyklade in i min 6mån gamla bil och repade hela dörren.

Så nära som jag var till att ta till fysiskt våld när jag såg den repade sidan har jag aldrig varit. Var sådär äckligt arg så man skrek och det skulle aldrig mer bli födelsedagspresenter osv osv.

Fick be mamman ta dom så fick jag ta en promenad för att lugna ner mig.

Kände mig som Michael Douglas i Falling Down innan det lugnade sig.

Kan någon känna igen sig i detta?

Har självklart pratat med barnen och bett om ursäkt och så ska man inte bete sig osv.

Jag brottas fortfarande med ögonblicket när jag över telefon med min 14-åriga son uttryckte min besvikelse att han ljugit för mig på morgonen om att dagens skolutflykt var orelevant för att få stanna hemma, men i själva verket var ett besök till gymnasiet för att titta på olika utbildningar.
Jag gav bestraffning en vecka utan internet.
Nån timma senare tänkte jag att det kanske var lite hårt och försökte ringa honom.
När jag inte fick något svar blev klumpen i magen större och större och eftersom jag var 30 mil hemifrån kunde jag inte annat än vänta.
Samtalet från hans mamma när hon fann honom i vårt kök hängandes i en snara glömmer jag aldrig..

Ja, jag förstår dig TS,och du är inte ensam, men ibland slutar det på vis som inte går att reparera helt enkelt.
Senast redigerad av eyecreate 2021-04-17 kl. 23:13.
Citera
2021-04-17, 23:26
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:

Förståeligt. Bilen är 4,5 år nyare än ungen, klart du blir arg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in