2021-04-17, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Jag brukar inte få utbrott på barnen. Farsan fick det på mig dock och vi har kanonkontakt idag.

Självklart ska jag kunna ha en ny bil utan att dom gör sönder den. Fick du inte lära dig att respektera saker när du var liten?

Nu vet jag inte vilken nivå på utbrott som du får...

Men vi är flera syskon och ingen av oss har idag kontakt med far pga utbrotten

Jag önskar dig lycka till
Citera
2021-04-17, 20:48
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Ja du sånt kan det gå troll i.

Vad säger du om att först själv sluta vara ett barn innan man skaffar barn?
Citera
2021-04-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Ja du sånt kan det gå troll i.

Vad säger du om att först själv sluta vara ett barn innan man skaffar barn?

Hahahahaha. Bägge har chefspositioner. Stor villa. Barnen får så mycket upplevelser så min egna barndom ser ut som ett barnhem. Tror nog vi klarar oss tack ändå.
Citera
2021-04-17, 20:57
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Haha ja självklart ska dom ha födelsedagspresenter. Det var ju bara något efterblivet som flög ur för man var så arg.

Skitviktigt att förklara det för ungen i efterhand, att det bara var något man sa för att man var arg, och att det kommer bli födelsedagspresenter i alla fall.
Citera
2021-04-17, 20:58
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:
Nu sitter vi i soffan och käkar lördagsgodis så nu är allt bra igen men just den där nu jävlar känslan har jag aldrig fått förut.

Är du mer stressad och pressad än vanligt? Ofta får man orimliga utbrott på småsaker lättare av att ha låg tolerans, dvs man har övertrasserat stresskontot. Det är som att det går en säkring. Inte konstigt men obehagligt, särkilt efteråt.
Citera
2021-04-17, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Skitviktigt att förklara det för ungen i efterhand, att det bara var något man sa för att man var arg, och att det kommer bli födelsedagspresenter i alla fall.

Japp i know. Självklart har jag förklarat för dom varför det blev som det blev.
Citera
2021-04-17, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik
Är du mer stressad och pressad än vanligt? Ofta får man orimliga utbrott på småsaker lättare av att ha låg tolerans, dvs man har övertrasserat stresskontot. Det är som att det går en säkring. Inte konstigt men obehagligt, särkilt efteråt.

Ja Jo det skulle jag nog säga stämmer rätt bra. Drog igång ett företag förra sommaren och idag är vi 5st plus mig och jag är hörnstenen och den stressen känns ibland massvis.

Jag behöver ha någon timme för mig själv varje dag så är det inga problem att ha det under kontroll.
Citera
2021-04-17, 21:11
Medlem
BewilderedHulders avatar
Gnälliga och understimulerade barn som har sin lekplats på parkeringen? Varför är du inte arg på dig själv?
Citera
2021-04-17, 21:25
Medlem
hockexs avatar
Alla föräldrar har varit i den sitsen, sånt händer och kommer hända igen
Citera
2021-04-17, 21:26
Medlem
omjagvarenturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Min far gjorde som dig med utbrott etc

Honom har jag ingen kontakt med längre

Låter inge vidare de du skriver. Köp en begagnad bil istället om du är rädd för att de ska ha sönder något, barn har sönder saker de fattar du väl?

Haha jösses.. Så för att ett barn gör fel, vilket den till största sannorlikhet vet om och att man blir arg, gör att barnet aldrig vill träffa sin pappa i framtiden?

Mina föräldrar läxade mig rejält redan som liten. Jag uppskattar det enormt, så man slapp sluta som en mes, som dig.
Citera
2021-04-17, 21:39
Medlem
Citat:
Jag brukar inte bli arg på riktigt. Klart man tillrättavisar dom typ dagligen men idag blev det ett riktigt bryt. Skällde på barnen. Skällde på sambon. Hon hade precis lagat mat medans vi var ute och cyklade och alla fick en avhyvling som heter duga. Fick tvinga mig själv att gå därifrån Inan det gick åt helvete. 😆😆

Citat:
Kände mig som Michael Douglas i Falling Down innan det lugnade sig.

som Michael Douglas i Falling Down säger du?
så känner jag i snitt fyra gånger i veckan...inte på barn dock, utan när jag misslyckas med skit... farsan min var dock värre, så jag kanske har fått det därifrån.

Det är inte alls hälsosamt.
Citera
2021-04-17, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omjagvarenturk
Haha jösses.. Så för att ett barn gör fel, vilket den till största sannorlikhet vet om och att man blir arg, gör att barnet aldrig vill träffa sin pappa i framtiden?

Mina föräldrar läxade mig rejält redan som liten. Jag uppskattar det enormt, så man slapp sluta som en mes, som dig.

(FB) Sabbat ännu ett förhållande.

Låter som du behöver en psykolog

Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in