Citat:
Ursprungligen postat av
Goldmansach
Härlig inställning. Borde finnas körkort på att skaffa barn så man slipper såna som TS. Synd om barnen som blir rädda och är försvarslösa.
Vadå sådana som TS?
5-åringen fick en utskällning och TS fick sig själv en tankeställare. Dessutom så bad han barnet om ursäkt.
Problemet med föräldrar är inte att man överreager etc... Problemet är att många föräldrar fullkomligt saknar förmågan att skita i det blå skåpet och faktiskt LÄRA sig något av det och förhoppningsvis så händer det inte igen.
Du har inte barn, det är en sak som är säker. Jag själv har åkt på så mycket stryk när jag växte upp att jag har lovat MIG SJÄLV att aldrig ta till våld med mina egna barn. Har aldrig petat på dem och kommer aldrig göra de heller. Men underlåter jag mig att säga att tanken aldrig korsat min väg?
Ungar kan inte och tar ingen som helst hänsyn för fem öre och som förälder så är saker jävligt mycket lättare sagt än gjort.
Edit: Kan ta ett exempel. Ditt barn springer rätt ut i vägen och en lastbil håller på att köra över ditt barn. Tror många rent instinktivt först blir livrädda och sen så går det över till ilska och inte alls ovanligt att folk är alldeles för hårdhänta med sina barn i ett sådant skede.
Rätt eller fel så ser verkligheten ut så och vi kan bara lära oss av våra misstag.
TS verkar vara en bra pappa som insåg felet, svalde stoltheten och bad om ursäkt.
Hur många föräldrar kan tillskriva sig detta till sitt namn?
Jag har 4 barn och i mitt hushåll så kan alla ha en dålig dag och bli otrevliga. Barnen får åtminstone lära sig att även vuxna gör fel ibland och att be om ursäkt och försöka bättra sig är vägen att gå. En värdefull läxa man kan och bör bära med sig hela livet