• 1
  • 2
2021-04-17, 20:12
Medlem
Måste bara skriva av mig lite. Idag har det varit en sån där dag när ungarna bara gnäller, slåss och klagar på precis allt.

Har hållt ihop det och bara löst allt men det som fick droppen att rinna över idag var när 5åringen cyklade in i min 6mån gamla bil och repade hela dörren.

Så nära som jag var till att ta till fysiskt våld när jag såg den repade sidan har jag aldrig varit. Var sådär äckligt arg så man skrek och det skulle aldrig mer bli födelsedagspresenter osv osv.

Fick be mamman ta dom så fick jag ta en promenad för att lugna ner mig.

Kände mig som Michael Douglas i Falling Down innan det lugnade sig.

Kan någon känna igen sig i detta?

Har självklart pratat med barnen och bett om ursäkt och så ska man inte bete sig osv.
Citera
2021-04-17, 20:16
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Har du delad vårdnad eller har du hela?

Förövrigt så ja, jag känner igen..

Falling down, kanonrulle 👍👍
Senast redigerad av MissAjDiHiDi 2021-04-17 kl. 20:20.
Citera
2021-04-17, 20:17
Medlem
Leckies avatar
Försäkringen löser skadan.
Klart barnet ska ha födelsedagspresenter.
Citera
2021-04-17, 20:19
Medlem
dwgs avatar
Barn är barn, men vet hur du känner dig.
I bland vill man bara slänga in de i rummet och låsa dörren 🤣

Mina barn har kostat mig mycket pengar på saker som de har pajat som små.

Då gäller det att ta en lägre tur skogen med MTB
Citera
2021-04-17, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leckie
Försäkringen löser skadan.
Klart barnet ska ha födelsedagspresenter.

Haha ja självklart ska dom ha födelsedagspresenter. Det var ju bara något efterblivet som flög ur för man var så arg.
Citera
2021-04-17, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Barn är barn, men vet hur du känner dig.
I bland vill man bara slänga in de i rummet och låsa dörren 🤣

Mina barn har kostat mig mycket pengar på saker som de har pajat som små.

Då gäller det att ta en lägre tur skogen med MTB

Jag brukar inte bli arg på riktigt. Klart man tillrättavisar dom typ dagligen men idag blev det ett riktigt bryt. Skällde på barnen. Skällde på sambon. Hon hade precis lagat mat medans vi var ute och cyklade och alla fick en avhyvling som heter duga. Fick tvinga mig själv att gå därifrån Inan det gick åt helvete. 😆😆
Citera
2021-04-17, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Har du delad vårdnad eller har du hela?

Förövrigt så ja, jag känner igen..

Falling down, kanonrulle 👍👍

Jag bor ihop med barnens mamma. Japp håller med kanonrulle och alla känner säkert igen sig men det är aldrig någon som berättar om det.

Nu sitter vi i soffan och käkar lördagsgodis så nu är allt bra igen men just den där nu jävlar känslan har jag aldrig fått förut.
Citera
2021-04-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Måste bara skriva av mig lite. Idag har det varit en sån där dag när ungarna bara gnäller, slåss och klagar på precis allt.

Har hållt ihop det och bara löst allt men det som fick droppen att rinna över idag var när 5åringen cyklade in i min 6mån gamla bil och repade hela dörren.

Så nära som jag var till att ta till fysiskt våld när jag såg den repade sidan har jag aldrig varit. Var sådär äckligt arg så man skrek och det skulle aldrig mer bli födelsedagspresenter osv osv.

Fick be mamman ta dom så fick jag ta en promenad för att lugna ner mig.

Kände mig som Michael Douglas i Falling Down innan det lugnade sig.

Kan någon känna igen sig i detta?

Har självklart pratat med barnen och bett om ursäkt och så ska man inte bete sig osv.

Min far gjorde som dig med utbrott etc

Honom har jag ingen kontakt med längre

Låter inge vidare de du skriver. Köp en begagnad bil istället om du är rädd för att de ska ha sönder något, barn har sönder saker de fattar du väl?
Citera
2021-04-17, 20:28
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Haha ja självklart ska dom ha födelsedagspresenter. Det var ju bara något efterblivet som flög ur för man var så arg.

Vilket är helt normalt. Den som säger något annorlunda är ju en robot.
Citera
2021-04-17, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Min far gjorde som dig med utbrott etc

Honom har jag ingen kontakt med längre

Låter inge vidare de du skriver. Köp en begagnad bil istället om du är rädd för att de ska ha sönder något, barn har sönder saker de fattar du väl?

Jag brukar inte få utbrott på barnen. Farsan fick det på mig dock och vi har kanonkontakt idag.

Självklart ska jag kunna ha en ny bil utan att dom gör sönder den. Fick du inte lära dig att respektera saker när du var liten?
Citera
2021-04-17, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Inte ens närmsta kretsen?

Ok bra ni är 2 då allt blir lättare då 🙂 Ni borde kanske skaffa barnvakt oftare? Det tar mycket energi med barn.. Vissa dagar längtar jag tills dom flyttar ut 😅

Jo det är klar att det slinker igenom någon info ibland men alla vill ju ge sken av att allt är underbart jämt och det är man skyldig till själv.

Jopp så fort morföräldrarna är vaccinerade så ska dom ta barnen igen. Har varit en låååång period utan barnvakt nu. 😄
Citera
2021-04-17, 20:42
Medlem
Tack Flashback för att jag fick ventilera lite. ❤️
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem