2015-06-16, 08:19
Medlem
Modo redovisar vinst på 2,3 miljoner:

http://www.allehanda.se/ishockey/shl/modo-hockey-presenterar-sitt-resultat#Ishockey

Eget kapital på 4,3 miljoner. Living on the edge.
Citera
2015-06-16, 09:57
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Mmm, och i en annan del i Skellefteå ligger en pensionerad Marklund och svälter i begagnade blöjor...
Ingen svälter i Skellefteå, nästan alla äldre är välbeställda.
Citera
2015-06-24, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Är säkert Foppa och Näslund som betalar.

Men ser det inte som något negativt att folk med hjärta för klubben vill hjälpa till ekonomiskt.

Grym värvning.
Snarare skattebetalarna i Ö-vik. De har ett mycket förmånligt avtal med kommunen. Det är i princip bara Växjö (och möjligtvis Brynäs i form av sitt suspekta reklamavtal) som har lika bra avtal. Det är dock kul att SHL kan locka spelare av den här kalibern.
Citera
2015-06-24, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
Snarare skattebetalarna i Ö-vik. De har ett mycket förmånligt avtal med kommunen. Det är i princip bara Växjö (och möjligtvis Brynäs i form av sitt suspekta reklamavtal) som har lika bra avtal. Det är dock kul att SHL kan locka spelare av den här kalibern.

Och Skellefteå. Fast dom tar omvägen via kommunala bolag. Där äger ju även kommunen arenan.
Citera
2015-06-24, 20:14
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modomonno
Och Skellefteå. Fast dom tar omvägen via kommunala bolag. Där äger ju även kommunen arenan.
Säg inte så där, SkAiks fans blir jätteledsna när dom anklagas för att ha ett kommunalt bolag som största sponsor. Även om det är sant.
Här har man kunnat läsa att Skellefteå kraft skulle aldrig klara sig utan att skicka pengar till hockeylaget, då skulle deras kunder sluta handla el av dom. Dessutom är alla skellefteåbor jätterika och struntar i att dom har hög skatt och dålig kommunal service så det är inget synd om dom.
Citera
2015-06-24, 20:56
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento

Citat:
Ursprungligen postat av modomonno

Nettosumman av kommunbidraget till Modo är ca 12 miljoner kronor, vilket givetvis är mycket pengar.

Modos kostnad för att äga och driva sin egen arena är dock runt 40-45 miljoner per år, jämfört med Skellefteås hyra på sin kommunalägda hall som ligger på 6 miljoner.
Citera
2015-06-24, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Säg inte så där, SkAiks fans blir jätteledsna när dom anklagas för att ha ett kommunalt bolag som största sponsor. Även om det är sant.
Här har man kunnat läsa att Skellefteå kraft skulle aldrig klara sig utan att skicka pengar till hockeylaget, då skulle deras kunder sluta handla el av dom. Dessutom är alla skellefteåbor jätterika och struntar i att dom har hög skatt och dålig kommunal service så det är inget synd om dom.
Du har missuppfattat. Vi har inget som helst problem med att ha ett kommunägt företag som en av våra huvudsponsorer. SkeKraft gör en utdelning på mer än 200 miljoner till kommunen varje år. Vi har däremot ett problem med (alt. skrattar åt) folk som tror att Skellefteå Kraft = Skellefteå Kommun. Brukar ofta fundera på hur dessa människor överlever i dagens samhälle. Hur tänkte ni t.ex. när ni fick veta att Skellefteå Kraft inte ens är elleverantör till Skellefteå kommun eftersom andra kunde erbjuda en billigare lösning?
"JAG ÄR FÖR DYR FÖR MIG SJÄLV"?
Senast redigerad av atreyeri 2015-06-24 kl. 21:33.
Citera
2015-06-24, 21:46
Medlem
von_Ss avatar
Citat:

Och alla andra kryper också ihop och börjar stortjuta när de upptäcker att andra lag får pengar de inte själva får. Det är mycket viktigt att alla får exakt lika mycket av allt i den här sossetråden.
Citera
2015-06-24, 22:09
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Du har missuppfattat. Vi har inget som helst problem med att ha ett kommunägt företag som en av våra huvudsponsorer. SkeKraft gör en utdelning på mer än 200 miljoner till kommunen varje år. Vi har däremot ett problem med (alt. skrattar åt) folk som tror att Skellefteå Kraft = Skellefteå Kommun. Brukar ofta fundera på hur dessa människor överlever i dagens samhälle. Hur tänkte ni t.ex. när ni fick veta att Skellefteå Kraft inte ens är elleverantör till Skellefteå kommun eftersom andra kunde erbjuda en billigare lösning?
"JAG ÄR FÖR DYR FÖR MIG SJÄLV"?
Du lever ju i förnekelse. SkeKraft hade kunnat utdela 207 miljoner istället för 200 miljoner om man inte pumpat in pengarna i ett hockeylag, inte kaffepengar i skillnad direkt något som du skiter i men inte dom som behöver kommunal service.
Skellefteå Kraft är väl ett kommunalägt bolag så varför skratta åt någon som påpekar det uppenbara?
Jaja, mitt förra inlägg träffade mitt i prick märker jag.
Citera
2015-06-24, 22:44
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Du lever ju i förnekelse. SkeKraft hade kunnat utdela 207 miljoner istället för 200 miljoner om man inte pumpat in pengarna i ett hockeylag, inte kaffepengar i skillnad direkt något som du skiter i men inte dom som behöver kommunal service.
Skellefteå Kraft är väl ett kommunalägt bolag så varför skratta åt någon som påpekar det uppenbara?
Jaja, mitt förra inlägg träffade mitt i prick märker jag.

Man kan ju annars tänka sig att de sysslar med marknadsföring i syfte att öka (inte minska) sina intäkter.
Citera
2015-06-24, 22:53
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Man kan ju annars tänka sig att de sysslar med marknadsföring i syfte att öka (inte minska) sina intäkter.
Ja, eller kommunal doping.
Citera
2015-06-24, 22:55
Medlem
Nu är det väl OT, men det som är så segt med SAIK fansen är just förnekelse av kommundoping.

Det är ju snart flertalet klubbar som är ju dopade av kommunen. Är väl nästan bara storstadslagen som inte är det.

Och jag som hockeynörd ser ingen jätte fara i det. Jag är t.ex. rätt säker på att båda SAIK och Modo drar in mer åt sin kommun än vad dom kostar sett i det stora hela.

Men för att vara på ämnet, någon som har mer om Butler än de gamla om Modo och Norrans blogg som kör önsketänkande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in