2025-07-01, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cepel
En hockeylada för 5miljarder? Är du ens medveten om vad du skriver?
Nu är det ju en stor arena och inte en hockey-lada för 6-8000 åskådare....
Såg bara beräkningen från Göteborgs kommun. Jag är bara dataingenjör och har noll koll på vad det kostar att bygga stora arenor....
Citera
2025-07-02, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Nu är det ju en stor arena och inte en hockey-lada för 6-8000 åskådare....
Såg bara beräkningen från Göteborgs kommun. Jag är bara dataingenjör och har noll koll på vad det kostar att bygga stora arenor....

Okej, Både nationalarenan och Stockholmsarenan vilket är dom två dyraste arenorna som har byggts i Sverige kostade under 3 miljarder så har svårt att se vem som vill punga upp 5 miljarder för en hockeyrink med 20000 platser? Men finns säkert något mongo(politiker) som gärna kastar "sina" d.v.s våra pengar i sjön.
Senast redigerad av cepel 2025-07-02 kl. 00:23.
Citera
2025-07-02, 00:28
Medlem
Citat:
Okej, Både nationalarenan och Stockholmsarenan vilket är dom två dyraste arenorna som har byggts i Sverige kostade under 3 miljarder så har svårt att se vem som vill punga upp 5 miljarder för en hockeyrink med 20000 platser? Men finns säkert något mongo(politiker) som gärna kastar "sina" d.v.s våra pengar i sjön.
Nu var det väl nästan 15år sedan Strawberry-arena byggdes vilket dessutom är en utomhusarena även om dom har tak. Så lite har allt hänt på kostnadssidan på alla dessa år....
Som jag skrev, jag är bara ingenjör och tror mer på vad politikerna räknar med en någon här på F som inte har en susning!
Citera
2025-07-02, 01:24
Medlem
Citat:
En hockeylada för 5miljarder? Är du ens medveten om vad du skriver?
Jag googla åt dej eftersom du inte verkar kunna göra det innan du häver ur dej skitsnack!
Den sanna prislappen är 6.5-7.5 miljarder.
(https://www.fastighetsvarlden.se/not...-kosta-75-mdr/)
Citera
2025-07-02, 10:39
Medlem
Citat:
Jag googla åt dej eftersom du inte verkar kunna göra det innan du häver ur dej skitsnack!
Den sanna prislappen är 6.5-7.5 miljarder.
(https://www.fastighetsvarlden.se/not...-kosta-75-mdr/)

?
Har du ens läst vad du länkar till? Din länk gör ju bara saken ännu värre.
Vad är det för fel du menar att jag skrivit om jordgubben och Tele3?
5 miljarder kommer bli en skattesmäll för er efterblivna bönder från baksidan men ni är för dumma att förstå sådant.
Citera
2025-07-02, 17:15
Medlem
Citat:
Återigen visar du hur korkad du är!
Man kan bygga en hockeylada i Karlstad för 7-8000 åskådare (och ha råd med det). Men det som behövs i Göteborg är en arena för 17-20 000 åskådare dvs en kostnad på ca 5 miljarder vad jag har läst.....
Skillnaden mot småstäder som har arenor som tex Karlstad är att det arrangeras evenemang som världsartister inom musik, VM och EM i tex Handboll. Det är just därför som Göteborgs kommun just nu håller på att skissa på en ny arena. Beslut kommer tidigt i höst läste jag kommunen skrev senast idag.

Våran träningshall Frölundaborg som bara används för SDHL, CHL och träningar för Frölundas lag tar väl ungefär samma antal åskådare som Löfbergs arena...
Du är verkligen så jävla dum i huvudet!
Helt oförstående till verkligheten, men inget förvånande när man kommer ifrån Sveriges största kommunist stad!
Du skriver tex om hyra av Göteborgs rishöga. Tror du att föreningar som äger sina arenor inte betalar för el, underhåll, personal osv?
Men typiskt kommunist, andra ska betala!
Citera
2025-07-02, 18:53
Medlem
jarhoiss avatar
5 miljarder är nog rimligt när det byggs i Göteborg. Staden är ju som Ryssland i miniatyr där mutor betalas ut till höger och vänster samt på alla nivåer. Samtidigt är folket där för dumpatriotiska för att protestera mot systemet. De bygger upp en självbild av att vara politiskt medvetns och de låtsas stötta stadens hockeylag medan de är kanske är 50 personer vid varje match som ens bryr sig om resultatet
Citera
2025-07-03, 10:02
Moderator
Gromguttens avatar
Starta gärna en separat tråd om de eventuella planerna på en ny ishall i Gøteborgsområdet. Det har ju inte så mycket med klubbekonomin att gøra - ännu.

/Mod
Citera
2025-07-30, 11:47
Medlem
sparsamhets avatar
https://x.com/Brynas/status/1950168443560358141 2501 sålda säsongskort! Fint med så hängivna anhängare och bra för Brynäs ekonomi. Heja Brynäs!
Citera
2025-08-04, 23:31
Medlem
LHC omsatte 161 miljoner kronor och gjorde 914 000 kr i vinst. Tre år på raken föreningen haft positivt rörelseresultat. Skönt med en ekonomiskt sund förening.

Det togs även ett osmakligt beslut på årsmötet att återgå till retrologgan inför säsongen 26/27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in