2015-06-24, 19:21
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ska du börja tjafsa om vart pengar kommer ifrån nu när Skogsrök är avstängd? Nej men mycket av det hänger givetvis samman dels med att vi hängde oss kvar och att vi för första gången på åratal gick +-0. Vad är det med allas tjat om var vi får våra pengar ifrån?

Det får ju ändå ses som häpnadsväckande att Modo, som inte direkt haft en sprudlande ekonomi på sistone, helt plötsligt halat fram den stora plånboken.

Verkar som en väldigt riskabel satsning, särskilt med Modos facit vad gäller utländska importer de senaste åren.

Kul med ytterligare en profil i SHL dock, Modo drar ifrån Brynäs, Rögle och Karlskrona i bottenträsket.
Citera
2015-06-24, 19:27
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
Önskade mig ju en back till och så smäller Svarten till med Ryan Whitney. Jojo, tackar så mycket.

Den gamla fina ungdomsklubben Modo kommer att spöa oss alla, med alla sina fina inköp av ärrade AHL-kämpar. Tack Modo, ni gör att Silly Season lever
Citera
2015-06-24, 19:28
Medlem
Anarkhoss avatar
Är säkert Foppa och Näslund som betalar.

Men ser det inte som något negativt att folk med hjärta för klubben vill hjälpa till ekonomiskt.

Grym värvning.
Citera
2015-06-24, 19:31
Medlem
I värvningen av Whitney så höjer jag ett varningens finger att vi blir årets överraskningslag
Citera
2015-06-24, 19:33
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenginsMask
Ja Butler borde vara avskriven men man vet ju aldrig, han dyker väl upp när man minst anar det. Whitney är väl främst en defensiv back. Vilket backpar vi får med Welch och Whitney

Våran trupp är just nu hyfsat felbalanserad med tio backar och bara 13 forwards, varav en är 17-årige Carl Grundström. Rimligtvis bör det komma in en forward till, om än kanske inte en "topplirare" som Bobby Butler.
Citera
2015-06-24, 19:48
Medlem
ZenginsMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
Våran trupp är just nu hyfsat felbalanserad med tio backar och bara 13 forwards, varav en är 17-årige Carl Grundström. Rimligtvis bör det komma in en forward till, om än kanske inte en "topplirare" som Bobby Butler.
Ja men då kanske dom väljer att ta in Niklas Nordgren, Svartvadet har ju inte stängt dörren till han än
Citera
2015-06-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Det får ju ändå ses som häpnadsväckande att Modo, som inte direkt haft en sprudlande ekonomi på sistone, helt plötsligt halat fram den stora plånboken.

Verkar som en väldigt riskabel satsning, särskilt med Modos facit vad gäller utländska importer de senaste åren.

Kul med ytterligare en profil i SHL dock, Modo drar ifrån Brynäs, Rögle och Karlskrona i bottenträsket.

http://www.modohockey.se/artikel/67486/

Där har du en av förklaringarna till vart pengarna kommer ifrån.
Sen tror jag Inte Foppa å Näslund går in med pengar privat i nån stor omställning direkt. Dock lär väl typ Lernsterner m.fl. av Foppas företag sponsra en del. Säkert mer än brukligt.
Citera
2015-06-24, 20:01
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy

Med så här många importer kan ju omöjligt alla floppa.

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
I värvningen av Whitney så höjer jag ett varningens finger att vi blir årets överraskningslag
Haha, ska du börja med dina jävla fingrar nu igen?
Citera
2015-06-24, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Med så här många importer kan ju omöjligt alla floppa.

Haha, ska du börja med dina jävla fingrar nu igen?
Just i detta fall kunde jag inte låta bli
Citera
2015-06-24, 21:26
Medlem
Onkel Vanjas avatar
Whitney blir säkert okej. Han var dock tokslut i NHL innan han drog till khl, mil från den back han en gång var, fick nöta rätt mycket läktare och en del spel i ahl.
Citera
2015-06-24, 21:35
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Vanja
Whitney blir säkert okej. Han var dock tokslut i NHL innan han drog till khl, mil från den back han en gång var, fick nöta rätt mycket läktare och en del spel i ahl.
Allt som ger Dennis Persson mindre speltid välkomnar jag med öppna armar. Whitney är inte den han en gång var, då hade han inte varit i närheten av SHL. Men han kommer nog förhoppningsvis vara en riktigt stabil back med SHL-mått mätt ändå.
Citera
2015-06-24, 21:42
Medlem
Onkel Vanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Allt som ger Dennis Persson mindre speltid välkomnar jag med öppna armar. Whitney är inte den han en gång var, då hade han inte varit i närheten av SHL. Men han kommer nog förhoppningsvis vara en riktigt stabil back med SHL-mått mätt ändå.
Jag höjer dock ett varningens finger för att han kommer vara långsammast i elitserien till hösten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in