Citat:
Ursprungligen postat av
Slaeppsargen
Om Luleå kan köpa en arena för 260 miljoner bör väl DIF kunna bygga en, eller är det för jobbigt? Att Luleå gjort en bra investering är inget negativt, utan något DIF misslyckats med kapitalt.
I Växjö har kommunen förstått att arenan ger mervärde och är en investering i framtiden. Jämför med Uppsala som bygger småarenor över hela staden för olika sporter som aldrig kommer någonstans, där kastas skattepengarna i sjön utan återbäring.
Leksands kommun tjänar mångmiljonbelopp på att Leksands IF finns pga all turism och försäljning pga klubben.
Tror du att man kan bygga en arena i Stockholm för 260 miljoner? Det kommer gå på över en miljard med markpriserna där. Bra investering? Kommunen skänkte bort en arena.
Jag klandrar inte Växjö kommun, jag hade också hjälpt mitt lokala lag om jag var kommunpolitiker. Småarenor är också viktiga för att få fler ungdomar att idrotta.
Gällande Leksand som sagt jag klandrar inte kommunerna som satsar, det borde fler göra. Men i Stockholm så har man valt att inte hjälpa sina lag vilket är tråkigt.
Det är ingen slump att lag som Djurgården, Linköping och Malmö hamnade långt ner i tabellen. För dom får inget stöd.