Citat:
Vill inte gå offt, men måste påpeka att Fallet TQ, med i princip fri tilldelning av narkotikaklassade preparat för att "framkalla bortträngda minnen", hade sanktionerats från högsta ort, nämligen Socialstyrelsen. Där blundade man för det experiment som Stu*re Bergw*all utsattes för på Säter. Sverige skulle visa vad svensk psykiatri minsann kan prestera!
Därför är det inte mer än rätt, en sorts salomonisk rättvisa, att GL som varit en indirekt beskyddare av experimentet, nu får smaka på hur det är att vara utsatt för ett "våldtäktsexperiment".
Kontot Enoch.Thulin har påpekat något väldig viktigt här: Många av de som i tråden träder fram till försvar för GL ogillar honom starkt för det som han tidigare bevisligen gjort, nämligen varit aktivt medverkande i att nedmontera rättssäkerheten i Sverige.
Vi stöder inte GL som individ, vi stöder honom nu som ett offer för falskanmälan rörande våldtäkt, det näst värsta en man kan bli anklagad för. Trumfas bara av anklagelser om incest.
Så tror jag män upplever det.
Därför är det inte mer än rätt, en sorts salomonisk rättvisa, att GL som varit en indirekt beskyddare av experimentet, nu får smaka på hur det är att vara utsatt för ett "våldtäktsexperiment".
Kontot Enoch.Thulin har påpekat något väldig viktigt här: Många av de som i tråden träder fram till försvar för GL ogillar honom starkt för det som han tidigare bevisligen gjort, nämligen varit aktivt medverkande i att nedmontera rättssäkerheten i Sverige.
Vi stöder inte GL som individ, vi stöder honom nu som ett offer för falskanmälan rörande våldtäkt, det näst värsta en man kan bli anklagad för. Trumfas bara av anklagelser om incest.
Så tror jag män upplever det.
Där slog du nog till huvudet på spiken med din slutsats i den sista delen av ditt inlägg, vi är många som ogillar vad Göran Lambertz ställt till med under sin yrkeskarriär och finner nog en viss tillfredsställelse med den karma han drabbats av men trots det måste han få stöd i det här läget och förhoppningsvis kommer hans fall leda till att rättssäkerheten skärps i dessa mål, som det är nu så är det ju rena lotteriet om du ska kunna klara dig från en anklagelse om den är falsk.
Jag undrar om han är lika positivt inställd till aktivister inom det juridiska systemet nu som han verkar ha varit tidigare.