Citat:
Ursprungligen postat av
Sandkaka
Eftersom du har studerat mina inlägg i tråden vet du att jag skrivit om
"MÄ's person, ansvar eller inblandning". Du vet också att jag inte håller med dig om att Lambertz "
bara medverkar av slumpen och är ett offer i det hela" utan att jag ser hela skeendet på ett annat sätt. Jag har också motiverat varför jag ser saken som jag gör. Finns ingen anledning att tugga om samma sak igen. Om någon skulle vara intresserad är det som du vet bara att läsa igenom mina poster.
Det är väl i stort sett bara
bergsturk i tråden som delar min uppfattning.
Jag har t ex läst Lambertz extrabetraktelse om domen mot Cissi Wallin. Lambertz tyckte inte att det skulle vara brottsligt att ett våldtäktsoffer på eget bevåg berättar offentligt om sin våldtäktsman. Han tyckte inte heller att det spelade någon roll om våldtäktsanklagelsen var sann eller inte.
Av detta drar jag slutsatsen att Lambertz inte heller tyckte att det spelade någon roll om de våldtäktsanklagelser som MÄ riktade mot PO på Facebook var sanna eller inte. Lambertz verkar mena att den som
upplever sig ha blivit våldtagen ska ha rätt att tala om våldtäkten och namne gärningsmannen offentligt. Eftersom MÄ upplever sig vara utsatt för våldtäkt av PO förstår jag inte varför Lambertz skulle dra tillbaka sitt stöd för henne i förtalsmålet. I sak har ju ingenting förändrats i förtalsmålet genom anklagelserna mot Lambertz själv utan Lambertz uppfattning om förtal borde vara densamma som när han skrev sin extrabetraktelse 2019.
Jag tror att det dokument som Lambertz skrev till MÄ var en fortsättning och fördjupning på det resonemang han förde i extrabetraktelsen. Den som läst vad Lambertz skrivit inser att det är trams att han skulle ha intyget hennes trovärdighet eller liknande.
http://goranlambertz.se/extrabetraktelse-om-domen-191209-mot-cissi-wallin/
Nej, du har aldrig uttryckt något utöver att du tror att inget brott begåtts av EA. Du har inte motiverat detta på något vettigt sätt heller, än att du börjar gaffla om Lambertz eller försöker skifta fokus till irrelevanta sidospår.
Du har Aldrig gett en sammantagen bild av EA's ansvar i de 3 fallen. T.ex. att hon klippt ljudfiler, fabriksåterställt i 2 av fallen, anklagat en 3:e man, inget fysiskt våld mot EA osv. osv.
Det är absolut INGENTING som pekar mot att EA blivit våldtagen av dessa 3 män. Trots det har EA försökt snärja och falskeligen anmäla dem för våldtäkt. Dvs. EA har begått flertal brott.
När vi dessutom har EA's historik med tvångsvård, missbruk, utvik, porrfilm och massor av strul i relationer m.m. så kan vi nog alla vara eniga i att EA inte direkt är en människa av heder, ära eller trovärdighet.
Håller det dessutom ytterst osannolikt att bergsturk delar din uppfattning i någonting, utöver att möjligtvis EA's dokument om tvångsvård inte ska spridas här.