2021-04-03, 00:27
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Kan vara så att hon är feldiagnoserad och behöver göra en psykologutredning. Då kan man sätta ut rätta mediciner.

En liten detalj (som gör att du nog menar tvärt om).

«Sätta ut läkemedel: beslut om att läkemedlet inte längre ska ingå i patientens behandling.»

https://www.kollpalakemedel.se/ordlista/

Jag hoppas det inte ser ut som om jag vill höja psykvården till skyarna, för det vill jag inte, men i huvudsak är nog diagnoserna ställda. Huvuddiagnosen är anorexia nervosa. Chansen för framgångsrik behandling ökar om behandlingen inleds tidigt. Så var det tyvärr inte för EA.

Det vore off-topic att gå för långt in på brister i psykvården här. Det är inte heller mitt kompetensområde. En vill jag dock ta upp. Jag tror att det är vanligt att patienter har en uppfattning om vilka preparat man vill ha. Tyvärr leder det inte sällan till att patienten manipulerar förskrivande läkare att skriva ut det som patienten vill ha.

Citera
2021-04-03, 00:31
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
En liten detalj (som gör att du nog menar tvärt om).

«Sätta ut läkemedel: beslut om att läkemedlet inte längre ska ingå i patientens behandling.»

https://www.kollpalakemedel.se/ordlista/

Jag hoppas det inte ser ut som om jag vill höja psykvården till skyarna, för det vill jag inte, men i huvudsak är nog diagnoserna ställda. Huvuddiagnosen är anorexia nervosa. Chansen för framgångsrik behandling ökar om behandlingen inleds tidigt. Så var det tyvärr inte för EA.

Det vore off-topic att gå för långt in på brister i psykvården här. Det är inte heller mitt kompetensområde. En vill jag dock ta upp. Jag tror att det är vanligt att patienter har en uppfattning om vilka preparat man vill ha. Tyvärr leder det inte sällan till att patienten manipulerar förskrivande läkare att skriva ut det som patienten vill ha.

Anorexi, då har hon fått näringsbrist som påverkat hjärnan
Citera
2021-04-03, 00:31
Medlem
Vaxads avatar
Är det någon som har den första artikeln som nämner att Lambertz SMS:at en ursäkt till EA?

Har en fundering gällande detta nämligen.

https://www.expressen.se/nyheter/goran-lambertz-sms-med--kvinnan-kallade-henne-min--dotter-och-sig-sjalv-idiot/

Är detta den första artikeln? Eller har det nämnts tidigare?
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-03 kl. 00:43.
Citera
2021-04-03, 00:45
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det fetade:
Nu gäller det att vi är noggranna med utsagor. Det sägs att det skulle vara för att EA får minnesluckor som hon väljer att spela in närmast vanemässigt.
Vi vet inte om EA ens har några minnesluckor. Det är nämligen ruggit svårt att avgöra om en person verkligen har minnesluckor eller ej.

Avgörandet huruvida en persons beskrivning av upplevda minnesluckor är sanna eller ej, måste baseras på vederbörandes trovärdighet.

Annars kan det ju bli som i Rosa Pantern:
"-How can you say he was blind?"
"-Because he told me so."

Som jag skrev tidigare, som ett resultat av bl.a. mediciner och alkohol. Det finns fler orsaker som går åtta år eller längre bak i tiden. Mer kan eller vill jag inte skriva, så du får välja själv om du vill tro på detta eller inte.

Citera
2021-04-03, 00:57
Medlem
Okay, är ganska säker på att ha hittat namnet på MÄ via litet snokande på internets hav - efternamnet påminner om en tv-kanal och kulturtidskrift, inte sant? )
Citera
2021-04-03, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Som jag skrev tidigare, som ett resultat av bl.a. mediciner och alkohol. Det finns fler orsaker som går åtta år eller längre bak i tiden. Mer kan eller vill jag inte skriva, så du får välja själv om du vill tro på detta eller inte.

Vill inte ha nåt nattligt tjafs, men du skriver så här (min fetning):
"är en av orsakerna till att EA vill ha en inspelning."

Det är alltså du som slår fast att EA pga av påstådd minnesförliust vill ha en inspelning.
Bättre (och sannolikt närmare sanningen) hade varit att skriva: "skulle kunna vara en av orsakerna till att EA vill ha en inspelning."

Eftersom det ligger i EA:s intresse att vi leds till att tro att hon "behöver göra" inspelningar, bör vi vara ytterst försiktiga så att vi inte i hastigheten och otänksamheten råkar springa hennes ärenden.
Min tes är att hon "behövde" inspelningen hos GL, inte som stöd för minnet, utan för att genomföra bedrägeriet.
Citera
2021-04-03, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är HD som beviljar resning. Inte Justitiekanslern.

Fel av mig. "Resningsansökan", inte "resning"... Sorry my fault, men budskapet gick nog fram ändå...
Citera
2021-04-03, 01:08
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Är det någon som har den första artikeln som nämner att Lambertz SMS:at en ursäkt till EA?

Har en fundering gällande detta nämligen.

https://www.expressen.se/nyheter/goran-lambertz-sms-med--kvinnan-kallade-henne-min--dotter-och-sig-sjalv-idiot/

Är detta den första artikeln? Eller har det nämnts tidigare?

Här finns lite om SMS, men inga detaljer om exakt innehåll eller när dom skickades.
https://stoppapressarna.se/svenskt/goran-lambertz-hemliga-sex-sms-till-kvinnan

En formulering är IMO lite intressant.

«Kvinnan ska efter den påstådda våldtäkten ha skrivit att hon ville ha ett löfte från honom att han aldrig mer skulle ha sex med henne – Lambertz ska enligt Expressen svarat att han ”lovade det” och han tillade även att tog på sig ”ansvaret”.»

Hur troligt är det en våldtagen kvinna efter en våldtäkt kontaktar våldtäktsmannen och ber honom lova att inte ha sex med henne igen?

Om det var så att GL fick veta att EA åkt ambulans till akuten efter att ha skadat sig själv så kan det vara förklaringen till att han kallade sig "idiot". Även om han hade en roll i vad som orsakade ambulansfärden, så kanske han just då, baserat på den information han hade då, överskattade den rollen.

Citera
2021-04-03, 01:14
Medlem
Mer.info.007s avatar
Jag tycker det är ett under att mer har inte åkt in i EAs fälla. Man borde lägga ut en bild på EA och varna Allmänheten.
Citera
2021-04-03, 01:15
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vill inte ha nåt nattligt tjafs, men du skriver så här (min fetning):
"är en av orsakerna till att EA vill ha en inspelning."

Det är alltså du som slår fast att EA pga av påstådd minnesförliust vill ha en inspelning.
Bättre (och sannolikt närmare sanningen) hade varit att skriva: "skulle kunna vara en av orsakerna till att EA vill ha en inspelning."

Eftersom det ligger i EA:s intresse att vi leds till att tro att hon "behöver göra" inspelningar, bör vi vara ytterst försiktiga så att vi inte i hastigheten och otänksamheten råkar springa hennes ärenden.
Min tes är att hon "behövde" inspelningen hos GL, inte som stöd för minnet, utan för att genomföra bedrägeriet.

Jag skrev ju också detta, som jag hoppas att du såg:

«Det är ändå lite udda IMO att spela in kvällen och lyssna dagen efter vad som hände. Kanske ändå förståeligt? Redigeringen och återställningen av telefonen är däremot, minst sagt, suspekt.»

(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Citera
2021-04-03, 01:20
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Jag tycker det är ett under att mer har inte åkt in i EAs fälla. Man borde lägga ut en bild på EA och varna Allmänheten.

Det finns väl länkar till hundratals bilder i tråden? Om dom inte tagits bort.

Finns det någon tråd om våldtäkt på Flashback där MÄ exponerats så mycket som denna? Inte överraskande kanske, men ändå...

Citera
2021-04-03, 01:21
Medlem
GL är en våldtäkt på allt sunt som finns i detta landet, tvångsförflytta kräket till nåt varghägn nånstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in