Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Kärvänligt?
vem har använt det de senaste 50 åren?
Nej jag tycker Görans användande av kladd ska uppmuntras.
Att egenhändigt ha fört in det rakt in i Svenskarnas vardagsrum är hans stora bidrag i offentlighetens tjänst
Kladd kladd kladd
Tillåtet kladd
Förbjudet kladd
Göran har bidragit med så mycket för framtida juridikstudenter, för att inte säga filosofer, att fundera över.
Tack Göran
Oavsett vad det kallas är det för mej att gå över gränsen när en man kladdar/tafsar/pussar någon som inte vill vara med på det utan värjer sej.För mej har orden samma innebörd nämligen att någon kränker dens gränser som han/hon berorr på ett vis som man inte ska behöva acceptera.
Med tanke på att han också kallade henne för sin bonusdotter som han dessutom skulle bistå i ett rättsligt ärende med råd om just våldtäkt (om jag har rätt) borde han varken ha bjudit henne på alkohol eller rört henne som han gjorde.
Diskussionen att det inte kan stämma för att hon tidigare varit utsatt att det skulle vara en lögn förstår jag inte för det är inte så sällan det händer.Har en hel del att göra med att människor tidigare rivit ner en kvinnas (i det här fallet) gränser vilket gör det svårare att helt enkelt gå. Det som ofta glöms är att den som utsatts för dyligt ofta får (av förövaren) ta skulden och känner skuld,medan förövaren anser sej vara skuldfri.
Sen vill jag skriva så att ingen missförstår mej att om någon anmäler falskt så hjälper det ingen.Utan den som utsatts hamnar ännu mer i underläge och får ännu mer svårare att bli trodd.
Jag har sett utsatta på nära håll som inte blivit trodda fast den faktiskt varit utsatt upprepade gånger.
Jag tycker att G L skulle ha haft betydligt bättre vett när han nu visste vad han gjorde och visste hur han fungerade.Han om någon borde ha låtit bli att göra som han gjorde. Att han dessutom lämnade ut sitt namn själv )och därför fick sitt skadestånd nedsatt) och sen hennes och baktalade henne säger väl något om hans person? Han utnyttjade den redan utnyttjade