2021-04-03, 10:02
Medlem
Quods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Någon i tråden som har en Iphone och kan förklara följande hur det kan finnas kvar meddelanden i EA:s mobiltelefonen efter full fabriksåterställning?
Fredagsbetraktelse

9. Efter fabriksåterställningen fanns det bl.a. meddelanden kvar i telefonen.
http://goranlambertz.se/fredagsbetraktelse/

Den information som jag funnit på nätet förtäljer att det finns generellt två typer av fabriksåterställningar:
* Nollställ alla inställningar återställer mobilen till de inställningar den hade när den var ny men behåller dina kontakter, påminnelser, anteckningar, bilder etc.

* Radera allt innehåll och inställningar tar bort allt som finns på mobilen.
https://www.telia.se/privat/support/info/fabriksaterstallning-iphone

Hur det kan finnas kvar meddelanden i hennes mobiltelefon, kan det hela vara en missuppfatting av Göran?

Jag gissar att GL inte har järnkoll på exakt hur det gått till tekniskt.

Min andra gissning är att hon fabriksåterställt telefonen, sedan installerat WhatsApp igen och återtagit en säkerhetskopia från det berömda molnet. (En funktion i WhatsApp det där. Så länge man inte tar bort meddelanden säkerhetskopieras allt, om man inte valt bort det.)
Citera
2021-04-03, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jepp. Man skulle vilja se lite fler bilder än den enda jag sett, med tanterna.
Är du säker på att du vill det?
Citera
2021-04-03, 10:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Obehagligt med folk utanför, som byter av varandra - det borde klassas som någon typ av hemfridsbrott, kan jag tycka...
Finns det några fler bilder på dessa?
Citera
2021-04-03, 10:06
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Finns det några fler bilder på dessa?
Vene, bara sett svt:s notis.
Citera
2021-04-03, 10:09
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Jag har en känsla att den bilden är vald med omsorg. :-)
Citera
2021-04-03, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quod
Jag gissar att GL inte har järnkoll på exakt hur det gått till tekniskt.

Min andra gissning är att hon fabriksåterställt telefonen, sedan installerat WhatsApp igen och återtagit en säkerhetskopia från det berömda molnet. (En funktion i WhatsApp det där. Så länge man inte tar bort meddelanden säkerhetskopieras allt, om man inte valt bort det.)
I grunden kan en fundera om varför hon inte säkerhetskopierade all behövlig information innan fabriksåterställningen.

Varför selektera - sådant som inte ger en sann och fullständig bild.

En kan undra?
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-04-03 kl. 10:32.
Citera
2021-04-03, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
I grunden kan en fundera om varför hon inte säkerhetskopierade all behövlig information innan fabriksåterställingen.

Varför selektera - sådant som inte ger en sann och fullständig bild.

En kan undra?

En bedragare vill naturligtvis inte visa sann och fullständig bild.
Inte så mycket att undra över, bara att konstatera.
Citera
2021-04-03, 10:20
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det är väl tanter som är svartsjuka på att ingen vill ha sex med dem.

Citat:

Här kan man se skymten av fler, men dom flesta förefaller skämmas för det som dom gör, eftersom dom gömmer sig bakom skyltar...

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/demonstrerar-utanfor-goran-lambertz-hus

Kanske är en del av problemet att reserestriktioner försvårar annars vanliga utflykter till Gambia? Då kanske frustrationen blir ännu värre när man ser äldre herrar med yngre damer?

Senast redigerad av lasternassumma 2021-04-03 kl. 10:24.
Citera
2021-04-03, 10:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Här kan man se skymten av fler, men dom flesta förefaller skämmas för det som dom gör, eftersom dom gömmer sig bakom skyltar...

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/demonstrerar-utanfor-goran-lambertz-hus

Kanske är en del av problemet att reserestriktioner försvårar annars vanliga utflykter till Gambia? Då kanske frustrationen blir ännu värre när man ser äldre herrar med yngre damer?

Rätt skön tant. Av namnet att döma en gamma hippie. Shefali är ett ord på Hindi, som betyder ungefär "Väldoftande blomma".

De som passerade T-Centralen på 70-talet har sannolikt sett henne i Hare Krishna-mundering.
Citera
2021-04-03, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apotekarn
Även om Quick skulle vara århundradets mest övertygande mytoman och långt mycket smartare än Stephen Hawking, vilket jag starkt betvivlar, så skulle han ändå inte kunna lura hela det svenska rättssystemet till att bli dömd för 8 mord, helt utan teknisk bevisning. Att det ändå kunde hända berodde knappast på en neddrogad sinnesförvirrad mans bekännelser. Nej, den äran får polisen, minnesforskaren, psykoterapeuten, åklagaren och försvarsadvokaten ta på sig... Btw: 3 st av dessa är vänner till Göran Lambertz...
Vill inte gå offt, men måste påpeka att Fallet TQ, med i princip fri tilldelning av narkotikaklassade preparat för att "framkalla bortträngda minnen", hade sanktionerats från högsta ort, nämligen Socialstyrelsen. Där blundade man för det experiment som Stu*re Bergw*all utsattes för på Säter. Sverige skulle visa vad svensk psykiatri minsann kan prestera!

Därför är det inte mer än rätt, en sorts salomonisk rättvisa, att GL som varit en indirekt beskyddare av experimentet, nu får smaka på hur det är att vara utsatt för ett "våldtäktsexperiment".

Kontot Enoch.Thulin har påpekat något väldig viktigt här: Många av de som i tråden träder fram till försvar för GL ogillar honom starkt för det som han tidigare bevisligen gjort, nämligen varit aktivt medverkande i att nedmontera rättssäkerheten i Sverige.
Vi stöder inte GL som individ, vi stöder honom nu som ett offer för falskanmälan rörande våldtäkt, det näst värsta en man kan bli anklagad för. Trumfas bara av anklagelser om incest.
tror jag män upplever det.
Citera
2021-04-03, 10:37
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-oskar
Missbrukar man alkohol så brukar effekten ej vara den önskade.
Jag tror precis som du antyder att det här krävs alternativ behandling.
Tvångströja och Pippis Pappa en till två timmar om dagen. Allt för att få henne på andra tankar och ge henne viljan att göra något vettigt med sitt liv.
Hur är det med avkommor ifrån honan. Har staten begränsat den möjligheten ännu för henne, om inte, why?
Såssarna har en gammal och gedigen erfarenhet av tvångssteriliseringar, som varade fram till mitten på 70-talet, den manualen går säkert att damma av och använda sig av igen.

Såssarna har som vana att experimentera med befolkning, från rashygien till dagens idoga slöjdande med könsoperationer. Eeehhh ursäkta, könskorrigeringar kallas det visst, numera!
Citera
2021-04-03, 10:40
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Dom är väl i ungefär samma ålder som GL. Medan han sätter på 30-åringar på löpande band så tragglar dom runt med rollator.
Klart det känns bittert.
En vad vi kallar gammal hederlig penisavund!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in