2021-04-03, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Quick lurade dom alla. Han älskade att sitta i fängelse och där ville han sitta kvar. Dum är inte den mannen, som kunde lura alla. GW är faktiskt lite intelligentare än Lambertz, då han tycktes kunna genomskåda Quick.

Även om Quick skulle vara århundradets mest övertygande mytoman och långt mycket smartare än Stephen Hawking, vilket jag starkt betvivlar, så skulle han ändå inte kunna lura hela det svenska rättssystemet till att bli dömd för 8 mord, helt utan teknisk bevisning. Att det ändå kunde hända berodde knappast på en neddrogad sinnesförvirrad mans bekännelser. Nej, den äran får polisen, minnesforskaren, psykoterapeuten, åklagaren och försvarsadvokaten ta på sig... Btw: 3 st av dessa är vänner till Göran Lambertz...
Senast redigerad av Apotekarn 2021-04-03 kl. 10:01.
Citera
2021-04-03, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
Vad får man som misstänkt ifall man suttits frihetsberövad i 220 dagar men inte dömts i domstol för ersättning?
Utgångspunkten är att man får 30 000 kr i ersättning för den första månaden, 20 000 kr för kommande månader till och med sjätte månaden och efter det 30 000 kr per månad.

(Eftersom du har suttit häktad i ungefär 2,5 månader så kan du därför räkna med en ersättning om ca 60 000 kr.)”

Bara småpengar. Det är sjukt.
Senast redigerad av john-oskar 2021-04-03 kl. 09:35.
Citera
2021-04-03, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Som jag skrev tidigare, som ett resultat av bl.a. mediciner och alkohol. Det finns fler orsaker som går åtta år eller längre bak i tiden. Mer kan eller vill jag inte skriva, så du får välja själv om du vill tro på detta eller inte.

Vill vara tydlig med att jag inte polemiserar, utan jag anser att i den här tråden bör vi vara väldigt försiktiga med att slå fast det som inte är belagt. Debatten är här stundtals på en sandlådenivå och om vi inte väljer våra ord med yttersta omsorg, finns risken att vi kan råka få en s k tillbaka-sandkaka.

OnT: Betvivlar inte att EA, likt många andra, kan ha fått äkta minnesluckor vid förtäring av alkohol och "mediciner" UNS. Tror nog de flesta här i tråden upplevt minnesluckor bara pga alkohol, så det finns inget skäl att misstro EA när hon uppger att hon fått minnesluckor.
Den springande punkten är om det är belagt att EA alltsomoftast, vid alkohol- och medicinintag, kör igång inspelning och att det därför liksom vanemässigt spelades in avsnittet Ett Julaftonsäventyr?

Det ligger i EA:s intresse att utåt försöka framstå som att inspelningar INTE är en del i planen att försöka snärja män och tjäna "våldtäktspengar" på dem. Vi vet att EA klipper och klistrar i inspelat material.

Förskrivaren av de mediciner EA intar bör givetvis undersöka hennes alkoholkonsumtion. Om det framkommer det som här påstås, att EA behöver spela in sina vardagar när hon dricker, då är ett absolut alkoholförbud att rekommendera.

Jag ser mörkt på EA:s framtid.
Att som juridikstudent inte ha kontroll över sitt drickande/sin medicinering, det bådar inte gott.
Vem vill ha juridisk hjälp av en person som falskanmäler våldtäkter och som dessutom uppvisar grava amnesier?
Citera
2021-04-03, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
Vad får man som misstänkt ifall man suttits frihetsberövad i 220 dagar men inte dömts i domstol för ersättning?
Läs följande länk nedan:
Den som har varit frihetsberövad (anhållen eller häktad) utan att sedan bli dömd för gärningen har i regel rätt till ersättning av staten enligt lagen om ersättning vid frihetsberövanden och andra tvångsåtgärder (1998:714),
https://www.jk.se/skadestand/frihetsberovande/

Reglerna för ersättning finns via den.

Citat:
Ursprungligen postat av john-oskar
Bara småpengar. Det är sjukt.
Instämmer helt!
Citera
2021-04-03, 09:36
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Obehagligt med folk utanför, som byter av varandra - det borde klassas som någon typ av hemfridsbrott, kan jag tycka...
Citera
2021-04-03, 09:42
Medlem
Någon i tråden som har en Iphone och kan förklara följande hur det kan finnas kvar meddelanden i EA:s mobiltelefonen efter full fabriksåterställning?
Fredagsbetraktelse

9. Efter fabriksåterställningen fanns det bl.a. meddelanden kvar i telefonen.
http://goranlambertz.se/fredagsbetraktelse/

Den information som jag funnit på nätet förtäljer att det finns generellt två typer av fabriksåterställningar:
* Nollställ alla inställningar återställer mobilen till de inställningar den hade när den var ny men behåller dina kontakter, påminnelser, anteckningar, bilder etc.

* Radera allt innehåll och inställningar tar bort allt som finns på mobilen.
https://www.telia.se/privat/support/info/fabriksaterstallning-iphone

Hur det kan finnas kvar meddelanden i hennes mobiltelefon, kan det hela vara en missuppfatting av Göran?

Hela utvalda deltexten:
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-04-03 kl. 09:48.
Citera
2021-04-03, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Obehagligt med folk utanför, som byter av varandra - det borde klassas som någon typ av hemfridsbrott, kan jag tycka...
Olaga förföljelse, Stalking borde man väl kunna använda sig av tycker jag. Men osäker här.
Citera
2021-04-03, 09:53
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Vet man vilka det är som demonstrerat utanför Knullkungens radhus?

Det är väl tanter som är svartsjuka på att ingen vill ha sex med dem.
Citera
2021-04-03, 09:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
GL häktades 11 mars.
– Varför kunde utredarna under två månader inte ta reda på att EA inte var däckad?
– Vad var det för bevis som GL kunde förstöra efter över två månader?

Jag tror GL har rätt. Han borde inte ha häktats. Häktningen var dels ett resultat av en felaktig anmälan, men dels också ett resultat av ett dåligt genomfört förundersökningsarbete. Slarvigt utfört och ineffektivt.

Tyvärr tror jag att det dåliga förundersökningsarbetet mer beror på att rättsväsendet följer en "agenda" att försöka få fler våltäktsanmälningar att lagföras, än att det var så att just dom här utredarna var måttligt begåvade och ineffektiva.

På sätt och vis är jag glad att det var GL som drabbades av detta. Han borde ha förmågan att sätta ljuset på att det är för enkelt att felaktiga vålttäktsanmälningar kan leda till häktning och även till fällande dom.
Ansvaret vilar tungt på åklagaren. De uppgifter som rotades fram här i tråden, under den första veckan av häktning, kunde åklaragen få fram med ett par knapptryckningar redan dagarna efter att anmälan inkommit. Allt vi vet nu visste åklagaren för flera månader sedan, avseende tidigare skumt beteende, tvångsinläggningar, falskanmälningar & annat.

Men det var först när detta, via tråden, blev offentligt som man valde att släppa GL fri.

Jag vidhåller, hade det varit en helt okänd gubbe så hade han suttit häktat fortfarande & antagligen dött i fängelse, utan att någon ens hade känt till vilket jävla öde som drabbat honom. Så visst var det bra att det var någon som GL som drabbades.
Dels för att han kan sätta ljuset på rådande rättsosäkerhet, men lite även för att han är medskyldig till nuvarande samhällsklimat & rättsläge.

Sannolikt ett abrupt uppvaknande för GL. Hans tro på systemet har sannolikt dött en smula, men istället föddes det en knullkung ur askan, likt en fågel Fenix.
Citera
2021-04-03, 09:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det är väl tanter som är svartsjuka på att ingen vill ha sex med dem.
Dom är väl i ungefär samma ålder som GL. Medan han sätter på 30-åringar på löpande band så tragglar dom runt med rollator.
Klart det känns bittert.
Citera
2021-04-03, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dom är väl i ungefär samma ålder som GL. Medan han sätter på 30-åringar på löpande band så tragglar dom runt med rollator.
Klart det känns bittert.

Jag tror nog det finns ett o annat rosa och blått hår i 20 års åldern också. Även någon manlig kuf som röstat vänster i skolvalet.
Citera
2021-04-03, 10:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-oskar
Jag tror nog det finns ett o annat rosa och blått hår i 20 års åldern också. Även någon manlig kuf som röstat vänster i skolvalet.
Jepp. Man skulle vilja se lite fler bilder än den enda jag sett, med tanterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in