2022-02-18, 22:28
  #6457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
He he he he....
Jo, det är sant.

Förstår att du har koll på hur det fungerar med tanke på att du just nämner Rawlins.
Kan erkänna att jag har god kännedom om den branschen och av just den anledningen försöker jag tona ner det här med "hemilghets-makeriet"
Ja, det pågår i vårt land, och mycket mer än vad allmänheten vet om och det är även en viktig del av vår säkerhet i detta land att det pågår en "skuggvärld" som har koll på läget.
Men precis som du säger så är det på en helt annan nivå, och eventuella aktioner utförs oftast på ett mycket mer sofistikerat sätt.
Därför är jag 110% säkra på att Deniz inte har dött av den anledningen.
Du har helt rätt, Deniz var inte en hemlig agent.

Bara en tanke: att offret inte var hemlig agent men den han mötte var det? Eller bara vanlig kriminell - MCagent 😏
Citera
2022-02-19, 01:51
  #6458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Du förkastar självmord trots att det är helt uppenbart. Inte heller tror du på mord.

Så vad har hänt Deniz och varför är han sprängd i en liten skreva i skogen? En skreva han dessutom rekat och fotat tidigare...


DA hade inte rekat och fotat skrevan
Vad fick du det ifrån?
Jag har inte heller hört tidigare att han hade fotat på platsen
Han rekade på nätet

Han hade rekat Tyresta
Och det är stort med flera platser som passar för löpning
Citera
2022-02-19, 02:01
  #6459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Bara en tanke: att offret inte var hemlig agent men den han mötte var det? Eller bara vanlig kriminell - MCagent 😏
Det är flera som hakar upp sig på DA utbildning och yrke
Dom har svårt att tänka utanför boxen
Citera
2022-02-19, 10:09
  #6460
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Vaxxad du är ett ljus i tunneln. Har läst dina meddelanden i den här tråden. Det är som att de va jag som skrivit. Egentligen agerar du bara normalt, jag tror tråden är full av troll som vill testa sig och folk som har svårt med logik.

Tack detsamma!

Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
DA hade inte rekat och fotat skrevan
Vad fick du det ifrån?
Jag har inte heller hört tidigare att han hade fotat på platsen
Han rekade på nätet

Han hade rekat Tyresta
Och det är stort med flera platser som passar för löpning

Jo, DA har visst rekat och fotat platsen;
Citat:
Återskapade bilder från Deniz Ardas dator ska även ha visat att han tidigare varit ute på platsen och fotograferat
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mB30ov/deniz-arda-hittad-dod-i-tyresta-nationalpark

Varför fortsätter du ens skriva? Din trovärdighet är lika med noll.
Citera
2022-02-19, 10:35
  #6461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det är flera som hakar upp sig på DA utbildning och yrke
Dom har svårt att tänka utanför boxen

Så är det, dessutom tjatandes om att vi andra påstår det. Det var möte vid skrevan, känd mötesplats för de/någon innan. Så ser det ut som.
Citera
2022-02-19, 19:01
  #6462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Någon man som var avundsjuk? Kanske i största allmänhet, kanske p.g.a. något särskilt - t.ex. en tjänst som båda sökt

Någon man vars flickvän A hade stulit, eller vars crush var upptagen av att crusha på A i stället?

Någon (kvinna eller man) som var kär i/attraherad av A, och som blivit avvisad på ett förödmjukande sätt av A (eller upplevt det som det)?

Ett syskon som alltid upplevt att A var föräldrarnas favorit, att det inte gick att tävla mot A om föräldrarnas gunst?

Någon kollega som gjort något fel, som A visste om?

Finns ju hur många tänkbara orsaker som helst. Finns inte en människa, knappast, som inte någon gång väckt mordlust hos någon annan.
Ja, detta är mycket bra uppräknat om möjliga orsaker. Ja, ett av dem tror jag är mycket sannolikt. Det kommer nog fram vilket kanske...
Citera
2022-02-19, 20:59
  #6463
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det är flera som hakar upp sig på DA utbildning och yrke
Dom har svårt att tänka utanför boxen
Inkluderar du DA´s bror och föräldrar i det facket också? Som inte kan tänka utanför boxen? Mycket av deras teorier och funderingar kring DA ´s öde handlade om just detta. Före och efter att kroppen återfanns. I princip allt som kommer från dom handlar om just det, hans militära bakgrund. Hans utbildningar och hans yrke.
Citera
2022-02-20, 01:49
  #6464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Inkluderar du DA´s bror och föräldrar i det facket också? Som inte kan tänka utanför boxen? Mycket av deras teorier och funderingar kring DA ´s öde handlade om just detta. Före och efter att kroppen återfanns. I princip allt som kommer från dom handlar om just det, hans militära bakgrund. Hans utbildningar och hans yrke.

Alltså du ältar och ältar om DA yrke
Självklart så är föräldrar stolta över sina barn
Konstigt vore det annars
Frågan är vad du har för syfte med att diskutera DA ubildningar och yrke?
Avundsjuk kanske på att många tyckte om DA och beundrade honom i sin yrkesroll?
Låt föräldrarna få ha sin stolthet och sluta med att svärta ner dem
Du borde skämmas
Citera
2022-02-20, 01:58
  #6465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Tack detsamma!



Jo, DA har visst rekat och fotat platsen;

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mB30ov/deniz-arda-hittad-dod-i-tyresta-nationalpark

Varför fortsätter du ens skriva? Din trovärdighet är lika med noll.


Om DA hade fotat/ gogglat precis vid skrevan och skrevan så hade det varit den första platsen för stort sökpådrag mycket tidigare än vad som blev
Tyresta nationalpark är stor och många fotar naturen där
Inte märkligare än så kan DA bilder vara
Har du sett dem?
Du litar blint på vad en dagstidning skriver/formulerar sig och tolkar det så som du vill ha det
Varför koncentrerade sig inte sökgrupper just precis på den platsen om de hade den säkra köllan som fotot på exakta platsen och karta utpekat/markerat på nätet?
Citera
2022-02-20, 02:48
  #6466
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Alltså du ältar och ältar om DA yrke
Självklart så är föräldrar stolta över sina barn
Konstigt vore det annars
Frågan är vad du har för syfte med att diskutera DA ubildningar och yrke?
Avundsjuk kanske på att många tyckte om DA och beundrade honom i sin yrkesroll?
Låt föräldrarna få ha sin stolthet och sluta med att svärta ner dem
Du borde skämmas
Kan du lära dig att läsa någon gång? Jag pratar om dödsfallet. Vad är det du inte förstår? Jag skrev ju det klart och tydligt. Svara på frågan istället för att medvetet misstolka. Vad har stolthet till sitt barns yrke med det jag frågade dig att göra? Deras tankar om hans död handlar om hans yrke, deras teorier om vad som kan ha hänt och inte hänt handlar om hans yrke. Fattar du nu då? Stora delar av orsaken till att han inte kan ha tagit sitt liv, vad handlar det om? Jo. Hans yrke. Och du påstår att alla ältar hans yrke ang försvinnandet. Då frågar jag igen, gäller den nedvärderade tonen även hans föräldrar? För det är i princip det enda dom har haft att komma med i ämnet som någon orsak till att han mördats. Eller bara alla andra som pratar om hans yrke? Det var ju liksom precis du som ”svärtar ner dem”. Att somliga av oss som försöker få dom få trögskallar som finns kvar att förstå, genom att slå hål på myterna ni sprider om hans yrke då kanske inte är så jävla konstigt?

Det är ju ni som drar upp ditt precis hela jävla tiden som argument. Nån jävla måtta får det väl vara på dina utspel? Så jävla korkad kan du väl inte vara att du inte ens vet vad du skriver.? Och denna fantastiska ofelbara familj som du högaktningsfullt avgudar. Att tråden ens lever och att 90% överhuvudtaget ens bryr sig handlar om just hans yrke. Hade han jobbat på bruket i sann LHS anda hade inte en kotte tvivlat. Som sagt, läs på vad dom har för argument, läs på dina egna dessutom innan du spelar duktig och låssas som att hans militära bakgrund inte skulle ha betydelse. Jävla spån 😅 du har ju för fan själv dragit upp hans kollegor som tilltänkt gärningsman. Och nu spelar yrket ingen roll och vi ältar? Jävla fåne 👀

nej, varför skulle jag vara avundsjuk på någon som sprängt sig själv i en skreva i skogen? Då jobbar jag hellre som tex adjutant på t2 i 25 år och kokar Potatis till hemvärnet på nån kfö i Sundsvall än går örnmarschen och tar livet av mig. Jag mår ju iaf bra. Det gjorde ju uppenbarligen inte han. Så vad det är att vara avundsjuk på förstår jag inte alls. Vad jag har gjort och inte gjort låter jag vara osagt. Men det finns absolut ingen anledning till att vara avundsjuk. Eller tycker du att en växellådstekniker på Volvo automatiskt måste vara avundsjuk på en dito på SAAB? Din okunskap är så fruktansvärt pinsam. Men det där tog liksom priset.
Citera
2022-02-20, 03:27
  #6467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Så är det, dessutom tjatandes om att vi andra påstår det. Det var möte vid skrevan, känd mötesplats för de/någon innan. Så ser det ut som.

Ja så kan det vara.
En teori jag hört tidigare är att DA mötte upp ett par män runt den platsen en bit fr skrevan som han troligtvis kände, men allt är ju bara spekulationer och inga bevis finns
Min tanke var också att DA kunde ev ha försvunnit dagen innan men om det stämmer att löpare såg honom på lörd i Tyresta så faller det bort.
Citera
2022-02-20, 03:39
  #6468
Medlem
Hamsterbolls avatar
Förstår verkligen inte varför denna tråd dyker upp i aktuella kriminalfall?! Urdåligt moddat! Är uppklarat och utrett av både oss och polis sen länge.


Självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in