2022-04-27, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
För att utredningen är nerlagd så betyder det inte att det inte kan öppnas igen om ny bevisning inkommer
Helt naturligt att utredning är nerlagd när de inte finns bevis och det finns inga bevis som styrker mord och inte heller ett självmord
Det ger oss inget svar på hur utredning osv ser ut.. det står i fallets fup som är sekrettsessbelagd
Det finns något som heter kalla fall
Och fall kan öppnas många år senare om det inkommer något nytt att jobba vidare med

Självklart säger polisen till nyfikna som ringer att fallet är nerlagt
Dom kan inte ge något annat svar
Och inkommer något mer i framtiden så är det de anhöriga som får den info och inte nyfikna /media

Du har ingen koll alls.. Min man jobbar inom militären…jag tror mer på infon dom har fått än på det du påstår. Du har ingen aning om hur poliser arbetar va? Du gör bara bort dig själv.. nu orkar jag inte svara dig längre..
Citera
2022-04-29, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Du har ingen koll alls.. Min man jobbar inom militären…jag tror mer på infon dom har fått än på det du påstår. Du har ingen aning om hur poliser arbetar va? Du gör bara bort dig själv.. nu orkar jag inte svara dig längre..

Spännande att yrkesmilitärer som din man får mer info om fallet än de nära anhöriga

Poliser har tysnadsplikt på fall som inte är öppna för allmännheten
Detta fallets fup /utredning är sekrettessbelagd
Senast redigerad av Anedin 2022-04-29 kl. 23:46.
Citera
2022-04-29, 23:47
Bannlyst
Citat:
Spännande att yrkesmilitärer som din man får mer info om fallet än de nära anhöriga
Så du menar att det varken handlar om mord eller självmord, att bägge inte kan fastställas? Hur går det med detta fallet egentligen? Dom sa väl att han dog av självmord? Kan du nämna några av dom konspirationsteorier du menar flödar angående detta mordet?

Varför en person skulle ta en joggingtur och sen spränga sig själv under jorden fattar jag inte, om man nu är ute efter att ta självmord

Finns enklare sätt att göra det på. Skammen eller något annat kan man skita i, då man ändå ska försvinna. Men är det inte rätt konstigt att begå självmord på ett sådant sätt?
Citera
2022-04-29, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Deniz är inte ett kallt fall. Inte ens i närheten. Polisen misstänker inte brott. Utredningen är nedlagd sedan länge. Varför är det svårt att begripa?

Du har ju dessutom fått detta förklarat för dig tidigare. Trots det så sitter du här och ljuger igen

Hänvisar till den gode Avd.9 igen;

(FB) 31-årige Deniz Arda hittad död i skogen Tyresta-Åva Stockholm 2021-03-02

Ditt påstående om att jag far med lögner känns märkligt med tanke på att vi som skriver här på sidan har lite olika teorier om fallet och det är till stor del endast spekulationer och även av dig
Men eftersom du vill framstå som den som vet sanningen och har all fakta i fallet så kanske du ska visa oss andra som är tveksamma på vad som hönde lite fakta/bevis så du kan bli trovärdig
Senast redigerad av Anedin 2022-04-29 kl. 23:59.
Citera
2022-04-29, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bidragsblatte
Så du menar att det varken handlar om mord eller självmord, att bägge inte kan fastställas? Hur går det med detta fallet egentligen? Dom sa väl att han dog av självmord? Kan du nämna några av dom konspirationsteorier du menar flödar angående detta mordet?

Varför en person skulle ta en joggingtur och sen spränga sig själv under jorden fattar jag inte, om man nu är ute efter att ta självmord

Finns enklare sätt att göra det på. Skammen eller något annat kan man skita i, då man ändå ska försvinna. Men är det inte rätt konstigt att begå självmord på ett sådant sätt?

Varför tror du att polisen har sekretess i detta fallet? Det måste ju ha hänt något som är mycket allvarligt och för allmänheten i detta fallet.

OBS!
Jag har deltagit i båda trådarna om Deniz Arda.
Citera
2022-04-30, 03:39
Medlem
fearreapers avatar
Kan vi inte bara hålla med om det går en seriesjälvmördare lös ?
Citera
2022-04-30, 08:37
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ditt påstående om att jag far med lögner känns märkligt med tanke på att vi som skriver här på sidan har lite olika teorier om fallet och det är till stor del endast spekulationer och även av dig
Men eftersom du vill framstå som den som vet sanningen och har all fakta i fallet så kanske du ska visa oss andra som är tveksamma på vad som hönde lite fakta/bevis så du kan bli trovärdig

Hur är det märkligt? Du sitter här och ljuger om att Deniz är ett cold case och att polisen inte vet vad som hänt. Oerhört udda beteende.

Det är f.ö. du som ska leda i bevisföring när det är du som hittar på konspirationsteorier om att DA blivit mördad. Så vart är dina bevis?

Polisen och media är uppenbarligen övertygade om att DA tagit sitt liv. Acceptera DA's beslut istället för att fortsätta skända DA's grav med lögner och påhitt.
Citera
2022-05-01, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Hur är det märkligt? Du sitter här och ljuger om att Deniz är ett cold case och att polisen inte vet vad som hänt. Oerhört udda beteende.

Det är f.ö. du som ska leda i bevisföring när det är du som hittar på konspirationsteorier om att DA blivit mördad. Så vart är dina bevis?

Polisen och media är uppenbarligen övertygade om att DA tagit sitt liv. Acceptera DA's beslut istället för att fortsätta skända DA's grav med lögner och påhitt.

Du har misstolkat /förvröngt det jag skriver

Jag har aldrig sagt att polisen inte vet vad som har hönt

Jag skrev att fup är sekretessbelagd och polisen/myndigheter måste förhålla till den sekretessen

Jag har aldrig sagt att jag har fakta som styrker att DA bluvit mördad

Jag har sagt att jag är tveksam till om det verkligen var sjölvmord?

Och min teori/spekulation/funderingar utesluter inte mord

Om det inkommer ny bevisning så öppnar poliismyndigheter alla fall och det gäller även detta fallet
Det finns inget tidsbestämmt i lagen som säger att fall inte kan öppnas på nytt för utredning om nya bevis inkommer
(Läs på lagen om detta)
Citera
2022-05-01, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bidragsblatte
Varför känner du att det är viktigt för dig att du berättar att du deltagit i båda trådarna gällande en död bög?

Sekretess är vanligt förekommande i fall som kan anses vara känsliga för anhöriga, det kan finnas miljarder skäl och anledningar till varför någonting sekretessbeläggs.

Intressant påstående
Du skriver att DA var homosexuell
Könde du honom så pass nära så du vet sanningen om hans sexuella löggning?

Och du uttrycker dig också osmakligt om detta
En mönniska oavsett färg sexuell läggning ursprung är väl knappast väsentlligt i det tragiska när en människa avlidit
En de flesta fallen så kan allmännheten och då även anhöriga få ta del av utredning/fup
Som utomstående så kan du begära in fup och det gäller öven mycket tragiska fall vilket det oftast är
I värsta fall om det är något speciellt ingående otäckt/skrämmande som står i fup så brukar polisen maska det
(Jag hsr läst fuppar när otäcka mord misdhandlar självmord m. m begåtts och mycket av det man får del av könns väldigt obehagligt
Så jag tror inte att denna fup är sekretessbelagd pga av att det kan vara obehag för de anhöriga
Det vore intressant att få veta varför denna är sekretsess

Braskamin58
Jag funderar detsamma som dig ang varför är fup sekretessbelagd i detta fallet
Senast redigerad av Anedin 2022-05-01 kl. 03:39.
Citera
2022-05-01, 13:48
Bannlyst
Citat:
Intressant påstående
Du skriver att DA var homosexuell
Könde du honom så pass nära så du vet sanningen om hans sexuella löggning?

Och du uttrycker dig också osmakligt om detta
En mönniska oavsett färg sexuell läggning ursprung är väl knappast väsentlligt i det tragiska när en människa avlidit
En de flesta fallen så kan allmännheten och då även anhöriga få ta del av utredning/fup
Som utomstående så kan du begära in fup och det gäller öven mycket tragiska fall vilket det oftast är
I värsta fall om det är något speciellt ingående otäckt/skrämmande som står i fup så brukar polisen maska det
(Jag hsr läst fuppar när otäcka mord misdhandlar självmord m. m begåtts och mycket av det man får del av könns väldigt obehagligt
Så jag tror inte att denna fup är sekretessbelagd pga av att det kan vara obehag för de anhöriga
Det vore intressant att få veta varför denna är sekretsess

Braskamin58
Jag funderar detsamma som dig ang varför är fup sekretessbelagd i detta fallet
Du är nog också homo va?

Han var statsanställd, det är man väl när man är inom militären? Sekretessen finns där pga av den tror jag. Inte ens intressant. Han är ingen speciell person, som vanligt är det ni etniska svenskar som har ett sånt enormt brist på liv, så tråliga jävla pinnar att ni aldrig kan släppa någonting.

Alla dessa trådar är bara fyllda med svennar som er, gamla, no life, vill veta varje liten sak. Varför är det ens viktigt hur han dog? Tror du att det har kopplingar till Sveriges korruption eller? Eller typ att något stort ska avslöjas?
Citera
2022-05-01, 14:40
Medlem
Finns det någon sammanfattning i tråden rörande vad som har hänt och vad man har hittat osv.? Som jag förstår det så är det mest troliga att han ramlat ner i en bergskreva, skadat sig och sedan avlidit. Men många i tråden skriver om självmord, hur skulle det gått till? Varför springa ut i skogen och avsluta sitt liv i en bergskreva? Jag har även läst någon skriva att han sprängt sig själv med en handgranat, vad finns det för belägg för det påståendet?

Har inte läst hela tråden så ni får gärna hjälpa mig med upplysningar gällande detta. Läste och skrev dock en del i tråden i "försvunna personer"-forumet.
Citera
2022-05-01, 18:50
Medlem
Kan nån svara, eller?

Vad finns det för belägg för att Deniz begick självmord eller att det ligger ett brott bakom Deniz död?

Allt tyder på att han hamnade i hålet av misstag och sen avled han. Tragiskt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in