Citat:
Ursprungligen postat av
Bidragsblatte
Varför känner du att det är viktigt för dig att du berättar att du deltagit i båda trådarna gällande en död bög?
Sekretess är vanligt förekommande i fall som kan anses vara känsliga för anhöriga, det kan finnas miljarder skäl och anledningar till varför någonting sekretessbeläggs.
Intressant påstående
Du skriver att DA var homosexuell
Könde du honom så pass nära så du vet sanningen om hans sexuella löggning?
Och du uttrycker dig också osmakligt om detta
En mönniska oavsett färg sexuell läggning ursprung är väl knappast väsentlligt i det tragiska när en människa avlidit
En de flesta fallen så kan allmännheten och då även anhöriga få ta del av utredning/fup
Som utomstående så kan du begära in fup och det gäller öven mycket tragiska fall vilket det oftast är
I värsta fall om det är något speciellt ingående otäckt/skrämmande som står i fup så brukar polisen maska det
(Jag hsr läst fuppar när otäcka mord misdhandlar självmord m. m begåtts och mycket av det man får del av könns väldigt obehagligt
Så jag tror inte att denna fup är sekretessbelagd pga av att det kan vara obehag för de anhöriga
Det vore intressant att få veta varför denna är sekretsess
Braskamin58
Jag funderar detsamma som dig ang varför är fup sekretessbelagd i detta fallet