2022-02-18, 17:22
  #6445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Du är lite som min fru.
- Jag skall ha rätt, även om jag har fel, för jag har rätt i alla fall, oavsett hur fel jag har, så det så.

Stopp och belägg!
Det där känner jag igen. Är min lilla Ann-Sofie gift även med dig?
Citera
2022-02-18, 17:33
  #6446
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sigbratt
Stopp och belägg!
Det där känner jag igen. Är min lilla Ann-Sofie gift även med dig?

Ha ha ha ha.....
Citera
2022-02-18, 17:41
  #6447
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigbratt
Stopp och belägg!
Det där känner jag igen. Är min lilla Ann-Sofie gift även med dig?
Men den jävla slampan! Hon sa att jag var den enda!!!!

Citera
2022-02-18, 18:17
  #6448
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Ja, jag har väl haft min beskärda del av ljusskygg verksamhet. Utan att framställa det som någon Hamilton novell, eller tuffare än vad det verkar. Men det har väl i vilket fall funnits där. Är man en jojjo och spenderar 20 plus i firman är det svårt att undvika. Även om det är på en lägre nivå. Utan cyanidförgiftningar och infiltrationer i tyska terroristgrupper. Generellt sett är det väl idag inte häftigare än att sitta på flashback och söka information. Värre var det väl förr.
I majoriteten av fallen sköts det nog som på vilken annan nivå som helst. Av juridiska regelverk och riktlinjer. Med några extremt få undantag. Undantagen till den gråa vardagen i spaning och underrättelsens namn är så få att det är just då dom når allmänhetensljus, När dom övergår från det normala till Hamiltons vardag. Som Rawlinson då. Det är en omöjlighet i dagens samhälle att det skulle vara på något annat sätt i den här verksamheten. Lösnäsorna och cyanidets tid är ju över. Se hur det går när ryssarna försöker i dag, (som lever kvar på 70 talet.) Det tar tre sekunder så är dom utpekade. Och dom var en gång i tiden bland dom bästa. Så ja... ursäkta OT men den delen kan vi lägga åt sidan. Skulle det vara mord (vilket det inte är) så har det inte med något sådant att göra. Då är det i så fall på det privata planet.

Det är precis som du säger.
Den absolut största verksamheten är utbyte av information via öppna kanaler. Mycket via våra attacheer och diplomater som helt enkelt "byter" info mellan varandra. Där det helt enkelt handlar om förtroende och kontakter. Har man ett stort kontaktnät och besitter ett högt förtroendekapital så ger det ena det andra.Exempelvis att, om jag har ett intresse av en speciell person i Taiwan som behöver hanteras, så behöver jag så mycket info jag bara kan om den personen såklart..... så när jag då är på en resa i Asien så träffar jag av en händelse på en Kines som har just den infon, och som av en händelse själv undrar om hur företagsklimatet i Norden är och vilka branscher man kanske skall in och knyta kontakter med och med vem.
Och vips så har information bytts ut och världens kugghjul rullar på. Kineser som investerar i lämpliga företag och en person i Taiwan kan inte längre sälja ut styrsystemet till ett robbotsystem.
Det låter löjligt, men det är så det funkar och anledningen till att det måste funka är för att det handlar om så otroligt mycket pengar.
Ren o skär Agent-verksamhet på "laglig" väg.
Man byter som sagt info.
Handlar nästan ingenting om militära anläggningar eller system längre, utan företagen som levererar till krigsmakten ligger mer pyrt till.
Spion-verksamhet är nåt annat.
Då traskar man över i gråzonen och beroende på vilket land man befinner sig i så bryter man mot olika lagar. Och i vissa länder skall man passa sig extra mycket för där kan man lagligen dödas för spioneri.
Men det är väldigt sällan som spioner dödas, och det är av den enkla anledningen att då skulle ingen jobba som spion. Däremot är det vanligt att ett land dödar sin egen spion när han har hoppat av. Det förekommer såklart att nån spion dör då o då men det är väldigt sällan och beror helt på vart man opererar och med vilken typ av inhämtning.
Den stora skillnaden är att agenter jobbar som sagt med kontakter och byte av info, medans spionerna använder sig att ytterst komplicerade och sofistikerade metoder.
Det är riskabelt, tar tid och kräver en jävla planering.
En häftig sak är att, med tanke på att signalspaningen är så grymt bra idag i dom flesta länderna så har man gått tillbaka till klassiska terräng-brevlådor.
Lägg krypto i lådan, vänta en dag, lås fast din cykel på en speciell plats och sen är krypto hämtat.
Än idag så används dom metoderna.
Folk skrattar åt det här men det är så det funkar i Agent o Spion verksamheterna.
Och med tanke på vårt geografiska läge så kryllar det av attacheer och diplomater i Sverige, och dagligen byts det info mellan olika intressenter.
I denna verksamhet befann sig INTE Deniz. Det är jag 100% säker på.
Citera
2022-02-18, 18:18
  #6449
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Inte för att vara den, men ibland måste man ha lite koll på vad man kläcker ur sig.

Det är vanligt även bland svenska familjer att sopa psykiska problem under mattan. Bara för att du kommer från en familj där man springer till psykologen för minsta lilla, betyder inte att resten av landet gör det. Om så vore fallet skulle vi ha sprängningar var och varannan dag här i landet. Det har vi ju iofs redan, men jag har svårt att tro att våra somalier i förorten spränger sig själva för att de helt enkelt inte vågar komma ut som homos.

Förlåt men du stärker bara mitt argument, hans familj är inkapabel att uttrycka sig om att deras son skulle vara suicid. Bara för de finns familjer som går till psykologen eller inte, det är för att skapa förståelse att folk ibland inte fattar att deras barn eller partner vill sluta leva. Det är många i tråden som försöker motbevisa en solklar teknisk beskrivning med ett känsloargument att hans närstående måste ha anat att ville ta sitt liv. Och t.om drar det dom bevis för att han inte medvetet kunde gjort det.
Så du kanske ska ha ett faktiskt argument innan du kläcker ur dig något. Tror du också han blev kidnappad?
Citera
2022-02-18, 20:15
  #6450
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Tror du också han blev kidnappad?
Nej.
Citera
2022-02-18, 20:27
  #6451
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Nej.

Du förkastar självmord trots att det är helt uppenbart. Inte heller tror du på mord.

Så vad har hänt Deniz och varför är han sprängd i en liten skreva i skogen? En skreva han dessutom rekat och fotat tidigare...
Citera
2022-02-18, 20:30
  #6452
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Du förkastar självmord trots att det är helt uppenbart. Inte heller tror du på mord.

Så vad har hänt Deniz och varför är han sprängd i en liten skreva i skogen? En skreva han dessutom rekat och fotat tidigare...
Det kan ju knappast jag veta. Varför tror du det?
Annars vet du ju redan vid det här laget vad jag tror har hänt honom, det har jag upprepat för dig snart 10 gånger. Ändå verkar det inte gå in ordentligt. Ytterst märkligt.
Citera
2022-02-18, 20:38
  #6453
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det kan ju knappast jag veta. Varför tror du det?
Annars vet du ju redan vid det här laget vad jag tror har hänt honom, det har jag upprepat för dig snart 10 gånger. Ändå verkar det inte gå in ordentligt. Ytterst märkligt.

Berätta då. Jag hittar ingenting om vad du tror i dina gamla inlägg i tråden. Enbart att du förkastar självmord och till viss del mord.
Citera
2022-02-18, 20:40
  #6454
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Berätta då. Jag hittar ingenting om vad du tror i dina gamla inlägg i tråden. Enbart att du förkastar självmord och till viss del mord.
Dig tröttnade jag på för länge sedan, då jag haft samma diskussion tidigare. Så du får helt enkelt gräva vidare.
Citera
2022-02-18, 20:43
  #6455
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Dig tröttnade jag på för länge sedan, då jag haft samma diskussion tidigare. Så du får helt enkelt gräva vidare.

Härligt! Hittade detta:
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag har nog genom hela tråden lagt fram att jag tycker det verkar mer troligt med en olycka än ett självmord. Det står jag för än idag.

1. Vad är det för typ av olycka?

2. Hur kom du fram till att det är en olycka?

3. Varför står det ingenting om olyckan i media?
Citera
2022-02-18, 21:17
  #6456
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Härligt! Hittade detta:


1. Vad är det för typ av olycka?

2. Hur kom du fram till att det är en olycka?

3. Varför står det ingenting om olyckan i media?
Vaxxad du är ett ljus i tunneln. Har läst dina meddelanden i den här tråden. Det är som att de va jag som skrivit. Egentligen agerar du bara normalt, jag tror tråden är full av troll som vill testa sig och folk som har svårt med logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in