Citat:
Ursprungligen postat av
5549
En bild på en skreva ger inte så mycket. Snarare så var det EXIF-datan som sparats i bilden som man utgick ifrån, och då är det en generell gps-punkt. Så man hade ett större, generellt område att utgå ifrån.
Varför måste han ha tänkt så långt? Hade du gjort det? Är du ens medveten om att dina tagna och borttagna bilder i din mobil, scanner, digitalkamera etc sparar gps-punkter i EXIF?
Jag är ingen expert... Vet inte ens vad EXIF är.
Men jag har sett att man kan öppna bilder i dokument och där står all sån information ja. Även klockslag, datum, kameramodell och allt sånt. Är det det du menar?
Dessutom har Anedin snöat in sig på att bara för att platsen är fotad och finns i hans dator så skulle den automatiskt hittas. Varför då? Även om man har en GPS punkt över ett område och någon fotat en specifik sten där så är det inte alls säkert att det finns en endaste människa på planeten som skulle veta exakt vart i området den stenen finns.
Argumenten är så jävla krystade och skeva att jag fan mår illa alltså... haha.
Att man kan vara så desperat för att få bort självmordsstämplen känns lite konstigt.
Det är lite skillnad mot att vara för självmord... VI som är det har iaf en hel del indicier och lite fakta som styrker det. Det enda som styrker mord är liksom känslor och grundlösa fantasier. Jag fattar det inte... Verkar vara så livsviktigt för vissa i den här soppan, att han inte tagit sitt liv.