2022-02-20, 05:00
  #6469
Medlem
SocialistRegimens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Förstår verkligen inte varför denna tråd dyker upp i aktuella kriminalfall?! Urdåligt moddat! Är uppklarat och utrett av både oss och polis sen länge.


Självmord.

Eller hur. Det är fan helt otroligt att folk inte kan släppa sina spionromans-fantasier. En misslyckad turk med tillgång till sprängmedel spränger sig själv för att han inte vill leva, the end.
Citera
2022-02-20, 09:24
  #6470
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Om DA hade fotat/ gogglat precis vid skrevan och skrevan så hade det varit den första platsen för stort sökpådrag mycket tidigare än vad som blev
Tyresta nationalpark är stor och många fotar naturen där
Inte märkligare än så kan DA bilder vara
Har du sett dem?
Du litar blint på vad en dagstidning skriver/formulerar sig och tolkar det så som du vill ha det
Varför koncentrerade sig inte sökgrupper just precis på den platsen om de hade den säkra köllan som fotot på exakta platsen och karta utpekat/markerat på nätet?

Ja, jag litar mer på en dagstidning som har poliskällor än vad jag litar på dig. Du har inte haft ett enda rätt i hela tråden.

Sen så så skedde sök just i brandområdet, så förstår inte alls vad du snackar om. Som vanligt sitter du och hittar på.

Med tanke på din historik av lögner, påhitt och ohederliga argument så kommer jag ignorera dig och dina inlägg framöver. Jag rekommenderar även övriga användare att göra det. Låt trollet dö ut nu.
Citera
2022-02-20, 19:23
  #6471
Medlem
Men herregud håller denna tråden på än??
Citera
2022-02-20, 19:33
  #6472
Medlem
Scamps avatar
Vore inte det bästa att låsa tråden då fallet är klart?
Citera
2022-02-22, 17:13
  #6473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Ja, jag litar mer på en dagstidning som har poliskällor än vad jag litar på dig. Du har inte haft ett enda rätt i hela tråden.

Sen så så skedde sök just i brandområdet, så förstår inte alls vad du snackar om. Som vanligt sitter du och hittar på.

Med tanke på din historik av lögner, påhitt och ohederliga argument så kommer jag ignorera dig och dina inlägg framöver. Jag rekommenderar även övriga användare att göra det. Låt trollet dö ut nu.
.

Lögner vad är det som är lögn?

Jag vet att sök gjordes i brandområdet
Det jag menade är att skulle DA ha specifika bilder och uppgifter på nätet på just på den platsen han hittades så hade sök garanterat konventrerat sig där fr början
Och om det nu var sjölvmord som DA ville dölja så tror jag han hade vart så pass smart att han inte hade lämnat spår som bilder/utpekad plats kvar på nätet
Jag spekulerar precis som dig och andra här på sidan.
Vi har inte facit
Citera
2022-02-22, 18:38
  #6474
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
.
Jag vet att sök gjordes i brandområdet
Det jag menade är att skulle DA ha specifika bilder och uppgifter på nätet på just den platsen han hittades, så hade sök garanterat konventrerat sig där fr början
En bild på en skreva ger inte så mycket. Snarare så var det EXIF-datan som sparats i bilden som man utgick ifrån, och då är det en generell gps-punkt. Så man hade ett större, generellt område att utgå ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
.
Och om det nu var självmord som DA ville dölja så tror jag han hade vart så pass smart att han inte hade lämnat spår som bilder/utpekad plats kvar på nätet
Varför måste han ha tänkt så långt? Hade du gjort det? Är du ens medveten om att dina tagna och borttagna bilder i din mobil, scanner, digitalkamera etc sparar gps-punkter i EXIF?
Citera
2022-02-23, 11:05
  #6475
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
En bild på en skreva ger inte så mycket. Snarare så var det EXIF-datan som sparats i bilden som man utgick ifrån, och då är det en generell gps-punkt. Så man hade ett större, generellt område att utgå ifrån.


Varför måste han ha tänkt så långt? Hade du gjort det? Är du ens medveten om att dina tagna och borttagna bilder i din mobil, scanner, digitalkamera etc sparar gps-punkter i EXIF?
Jag är ingen expert... Vet inte ens vad EXIF är.
Men jag har sett att man kan öppna bilder i dokument och där står all sån information ja. Även klockslag, datum, kameramodell och allt sånt. Är det det du menar?

Dessutom har Anedin snöat in sig på att bara för att platsen är fotad och finns i hans dator så skulle den automatiskt hittas. Varför då? Även om man har en GPS punkt över ett område och någon fotat en specifik sten där så är det inte alls säkert att det finns en endaste människa på planeten som skulle veta exakt vart i området den stenen finns.

Argumenten är så jävla krystade och skeva att jag fan mår illa alltså... haha.
Att man kan vara så desperat för att få bort självmordsstämplen känns lite konstigt.
Det är lite skillnad mot att vara för självmord... VI som är det har iaf en hel del indicier och lite fakta som styrker det. Det enda som styrker mord är liksom känslor och grundlösa fantasier. Jag fattar det inte... Verkar vara så livsviktigt för vissa i den här soppan, att han inte tagit sitt liv.
Citera
2022-02-24, 11:59
  #6476
Medlem
JakobJakob88s avatar
Är dödsorsaken fastställd?
Citera
2022-02-24, 12:25
  #6477
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakobJakob88
Är dödsorsaken fastställd?
Ja. Läs tråden/trådarna istället för att ramla in här med jämna mellanrum och fråga samma sak. Du har ju liksom redan fått svaren.
Citera
2022-02-26, 06:33
  #6478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JakobJakob88
Är dödsorsaken fastställd?
Det finns ingen faställd dödsorsak på tråden här
Det är endast spekulationer

Anhöriga har ej fått någon säkerställd dödsorsak
Citera
2022-02-26, 06:55
  #6479
Medlem
fearreapers avatar
Finns fup ?
Citera
2022-02-26, 07:02
  #6480
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Finns fup ?

Nej, FUP finns bara om ett (misstänkt) brott har gått till åtal. Ingen åtalas här, och då offentliggörs inte heller FUP. Samma gäller om den misstänkte redan är avliden, som föräldraparet i Bjärred som dödade sina döttrar och tog livet av sig själva. Ingen FUP där heller. Synd, tycker jag, allmänheten borde väl ha rätt att ta del av förundersökningen ändå..? Det är ju vi som avlönar polisen med våra skattepengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in