2022-01-04, 22:55
  #6337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzumba
Det är ytterst märkligt att man inte ringer Polisen när man har hittat en död kropp. Möjligen att någon psykopati eller svårare autism föreligger - lite som att man har hittat en stulen cykel som man vill rapportera in. Kan iofs ha befunnit sig i chock.

Upphittaren är som jag läst en före detta utländsk soldat som varit i en krigszon vilket kan förklara detta.
En som antagligen redan sett döda kroppar kommer nog inte hamna i panik och ringa 112 på direkten. Det är ju ändå en död kropp som är rutten.
__________________
Senast redigerad av Tyresta2020 2022-01-04 kl. 22:57.
Citera
2022-01-05, 14:06
  #6338
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
Jag besökte platsen i helgen där mannens kvarlevor hittades. 59° 10,30' N - 18° 17,63' Ö i Tyresta Naturreservat.

Det är inte alls troligt att han klättrat ner i grottan medvetet eller ramlat ner som en olycka.
Platsen och grottan ligger så undangömt det bara är möjligt. I och med att hans familj och vänner uppger att de inte kan se att Deniz skulle ta sitt liv, finns det enbart en möjlighet kvar: Mord.

---

Om det var ett medvetet mord eller en olycka, till exempel att Deniz skulle ha blivit påkörd på Åvavägen syd om platsen, går inte att säga. Det enda som är säkert är att kroppen var medvetet undangömd.

Okej, Sherlock
Citera
2022-01-06, 22:25
  #6339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
Han som tog bilden var han som mördade DA.
Hans namn är Mr Självutlösare.


Vilka löpare känner att det är viktigt att stanna uppi löpet för att arrangera en bild? 🤔
Citera
2022-01-06, 22:58
  #6340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Vilka löpare känner att det är viktigt att stanna uppi löpet för att arrangera en bild? 🤔

När man har slagit sitt personliga rekord på 1 Mils löpning.

Snälla lämna denna tråd för du är helt slut i huvudet.

Skriv inte mer här för allt det du har skrivit är utan substans och fakta.
Sök hjälp på närmsta psykavdelning.
Citera
2022-01-06, 23:43
  #6341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
När man har slagit sitt personliga rekord på 1 Mils löpning.

Snälla lämna denna tråd för du är helt slut i huvudet.

Skriv inte mer här för allt det du har skrivit är utan substans och fakta.
Sök hjälp på närmsta psykavdelning.

Oops... du lider verkligen att läsa här, följ med A till närmsta psykakut, vetja 😏 - om du nu inte kan låta blii att ignorera tråden.
Finns andra som väntar på vad A kan komma med av intresse, eller andra?
Citera
2022-01-07, 00:09
  #6342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Oops... du lider verkligen att läsa här, följ med A till närmsta psykakut, vetja 😏 - om du nu inte kan låta blii att ignorera tråden.
Finns andra som väntar på vad A kan komma med av intresse, eller andra?

Jag lider ingenting.
Jag har kontakt med löpare som har till 100% mött DA.
Vad har du bidragit med????
Du är en åsna som inte har något att bidra med annat än dina vanföreställningar, likaså Anedin.
Kompletta psykfall.
Citera
2022-01-07, 18:41
  #6343
Bannlyst
Hej.
Tänkte bara kika in och se hur det har gått....

Hur gick det med advokaten som skulle hjälpa till att få ut sekretess-handlingar.? Löste han det.
(eller tog han bara betalt, för ingenting)

Hur gick det med namninsamlingen?
Har den lämnats in till polisen och fått dom att släppa på den lagstiftade sekretessen.

Hur gick det med att polisen skulle informera föräldrarna mer detaljerat.?
Gjorde polisen det, eller förtydligade dom bara att "brott går inte att styrka, och att deras son med största sannolikhet har tagit sitt liv genom att spränga sig själv och att ett dödsdatum inte går att fastställa då kroppen var sprängd och legat utomhus i 4 månader. Resten av utredningen ligger under sekretess för att skydda den avlidna och för att ingen skall lida men"

Precis som det alltid är när någon tar sitt liv.

Och NEJ, det syns inte på någon som har bestämt sig för att ta sitt liv.
Dom döljer det väldigt bra och beter sig helt normalt den sista tiden innan det sker.
Snarare tvärt om.
Dom två fall som drabbat mig har personerna istället varit lite extra omtänksamma och "checkat av" att jag o familjen mått bra innan personen tagit sitt liv.
Hängt lite extra hemma hos oss. Snackat lite extra med frugan o barnen. Inte så man reagerat där o då men som man i efterhand kan lägga märke till.

Ja ja... Vila i frid Deniz och från botten av mitt hjärta hoppas jag att du inte längre lider av det som plågade dig. Vart du än befinner dig.
Citera
2022-01-12, 20:00
  #6344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyresta2020
Upphittaren är som jag läst en före detta utländsk soldat som varit i en krigszon vilket kan förklara detta.
En som antagligen redan sett döda kroppar kommer nog inte hamna i panik och ringa 112 på direkten. Det är ju ändå en död kropp som är rutten.
.

Jag tror inte att en soldat har mindre respekt för en död mönniskas kropp som de ser i det civila mitt i Svergie ute i naturen
Citera
2022-01-16, 14:14
  #6345
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
.

Jag tror inte att en soldat har mindre respekt för en död mönniskas kropp som de ser i det civila mitt i Svergie ute i naturen
Vad har respekt med att inte hamna i panik att göra?
Har man bara "respekt" för en avliden människa om man drabbas av hybris och ringer 112?
Så folk som kommer från krigszoner och kanske är vana att se döda kroppar utan att förstå det svenska sättet och systemet istället drar iväg ett mejl saknar automatiskt respekt?
Citera
2022-01-16, 15:28
  #6346
Medlem
MeggieClearys avatar
Man får se det positiva.
Vilken tur att "polacken" gick ända fram och tittade ner just där DA befann sej.
Annars vet man inte hur länge han hade blivit liggandes.
Citera
2022-01-16, 19:24
  #6347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Vad har respekt med att inte hamna i panik att göra?
Har man bara "respekt" för en avliden människa om man drabbas av hybris och ringer 112?
Så folk som kommer från krigszoner och kanske är vana att se döda kroppar utan att förstå det svenska sättet och systemet istället drar iväg ett mejl saknar automatiskt respekt?


Frågan är vad som fört Polacken till Sverige
Är han bosatt i Sverige och hur länge har han befunnit sig i Sverige?
Kan han någon svenska?
Och om det nu ligger till så att han nydligen landat i Sverige kanske som turist och kan inte språket eller något annat om hur Svenska systemet fungerar så borde platsen där han gjorde fyndet vara ett helt främmande område för honom
Inget ställe för en promenad direkt
Citera
2022-01-16, 19:32
  #6348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man får se det positiva.
Vilken tur att "polacken" gick ända fram och tittade ner just där DA befann sej.
Annars vet man inte hur länge han hade blivit liggandes.


En plats som erfarna sökgrupper polis militär inte upptäckte
Och de var flera hundra personer
De är vana med teräng/ skog /svår skog och bergs teräng

Märkligt ändå kan jag tycka
att en ensam polack som inte kan språket inte vet hur vårt system fungerar
Är just på den platsen och promenerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in