2022-12-25, 17:56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Komiskt att du tror att en partisk kommitté är någon slags domstol.
Det är bara TDS-trumpnissar som inbillade sig en utredning och förhör är lika som en domstol.
Inte undra på alla dina fel när du inbillar dig detta.

Men förklara gärna hur många domstolar skickar rekommendationer att åtala till åklagaren? :boxing
Vill du försöka igen, och denna gången får det korrekt, eller är det för utmanande?
Citera
2022-12-25, 17:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är bara TDS-trumpnissar som inbillade sig en utredning och förhör är lika som en domstol.
Inte undra på alla dina fel när du inbillar dig detta.

Men förklara gärna hur många domstolar skickar rekommendationer att åtala till åklagaren? :boxing
Vill du försöka igen, och denna gången får det korrekt, eller är det för utmanande?
Så när kommer åtalet? Två veckor?
Citera
2022-12-25, 18:00
Bannlyst
Citat:
På tal om vilseledning så märker jag att du inte kommenterar att jag totalt drog ner byxorna på dina uppenbara lögner tidigare.
Vilken då?
Jag kan ha missat att läsa inlägget

Vh
Citera
2022-12-25, 18:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Så när kommer åtalet? Två veckor?
Rekommendationer betyder att de rekommenderar åtal på fyra punkter, sen får den åklagaren som ska ta ett beslut om åtal på det man har fått.
Och det tar den tid det tar, och är du så korkad att du tror det tar två veckor, det berättar om dina kunskaper i ämnet och att de är icke existerande(Men jag vet du spelar dum medvetet, då du skäms så svårt.)
Citera
2022-12-25, 18:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Rekommendationer betyder att de rekommenderar åtal på fyra punkter, sen får den åklagaren som ska ta ett beslut om åtal på det man har fått.
Och det tar den tid det tar, och är du så korkad att du tror det tar två veckor, det berättar om dina kunskaper i ämnet och att de är icke existerande(Men jag du spelar dum medvetet, då du skäms svårt.)
Allt jag kan om amerikanskt rättsväsende har jag lärt av dig. Därav dessa två veckor du brukar tala om. Eller är det kanske nästa fredag, som du också ofta talar om?
Citera
2022-12-25, 18:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Allt jag kan om amerikanskt rättsväsende har jag lärt av dig. Därav dessa två veckor du brukar tala om. Eller är det kanske nästa fredag, som du också ofta talar om?
Lycka till med hitta jag sagt om två veckor
Och nej, du bryr dig inte om saklighet och obejktivitet, så lärt av mig har du inte gjort nått av

Men försöker du verkligen berätta du inte förstår förhören och utredningen i utskotten inte är en domstol?
Försöker du verkligen berätta du inbillar dig detta tar två veckor att besluta om åtal?

Vad som ska komma på fredag är ingen som vet, och ingen påstår saker heller som trollfabrikerna som ni går på med hull och hår och påstår, men sen förlöjligade jag detta så svårt att ni TDS-trumpnissarna slutade ens säga det, då alla skratta åt er.
Och en sak är helt säker, tills på fredag har de inte beslutat om några åtal för trumpens statskuppsförsök.

Den större frågan är mer varför du pratar om orealistiska saker om hur rättsväsendet maler långsamt.
Det verkar som du inte förstår dessa grundläggande saker om USA rättssystem.
Börja inse att du har det väldigt jobbigt nu med objektiv saklighet, och det är som efter Den Första Stora Bedövande Tystnaden, sen efter den bara nonsens.

Och partisk?
Det är republikaner i förhör under ed som berättar allt detta, och du kallar dom för partiska, varför ställde dom sig inte på trumpen sidan? :boxer:
Jo, för de inte vill under ed begå mened, där ägd från början till slut här
Citera
2022-12-25, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Att han ordagrant stötte det betyder enligt dig att han var emot det? Du var ju inte lite efterbliven.
Efterbliven är man när man aldrig frågar sig varför etablissemanget känner sig så hotat av Trump att de gått till extremer för att förstöra hans presidentskap och hindra honom från att bli omvald.

Efterbliven är man ifall man tror att Januari 6 var ett försök till statskupp och inte undrar varför Ray Epps aldrig ställdes till svars för sin egen roll.
Citera
2022-12-25, 18:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Efterbliven är man när man aldrig frågar sig varför etablissemanget känner sig så hotat av Trump att de gått till extremer för att förstöra hans presidentskap och hindra honom från att bli omvald.

Efterbliven är man ifall man tror att Januari 6 var ett försök till statskupp och inte undrar varför Ray Epps aldrig ställdes till svars för sin egen roll.
Hade inte demokraterna saboterat för Bernie Sanders så kanske han hade blivit president.
Du hade vi haft exakt samma debatt som nu. För alla oberoende kandidater hade fått samma behandling.

Kanske hade det varit ett annat datum än jan 6, men man hade fabricerat något liknande mot Bernie Sanders.

Samma operatörer hade bedrivit exakt samma propaganda & samma psykfall hade agerat nyttiga idioter & skrivit exakt samma psykostexter som nu.
Citera
2022-12-25, 19:04
Medlem
Citat:
Hade inte demokraterna saboterat för Bernie Sanders så kanske han hade blivit president.
Du hade vi haft exakt samma debatt som nu. För alla oberoende kandidater hade fått samma behandling.

Kanske hade det varit ett annat datum än jan 6, men man hade fabricerat något liknande mot Bernie Sanders.

Samma operatörer hade bedrivit exakt samma propaganda & samma psykfall hade agerat nyttiga idioter & skrivit exakt samma psykostexter som nu.
Bernie Sanders är i o f s till salu, men visst, hade han blivit president och stått emot etablissemanget hade det varit Trump-behandling som gällt. Och gänget av arbetslösa svenska kommunister skulle förstås ha missat detta sammanhang också.
Citera
2022-12-25, 19:18
Medlem
Citat:
FBI avfärdade detta redan förra året.
the FBI at this point believes the violence was not centrally coordinated by far-right groups or prominent supporters of then-President Donald Trump
https://www.reuters.com/world/us/exc...es-2021-08-20/

Den artikelns stämmer dåligt med verkligheten.
Står t.ex. att man inte tänker åtala för de mer allvarligare brotten så som "seditious conspiracy".

Det är 3 st som blivit dömda just för "seditious conspiracy" och ytterligare 5 står åtalade.
Och det kan bli fler.
Citera
2022-12-26, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Tesla-
Pelosi vägrade att ta hjälp av Trump fast han erbjöd nationalgardet. Anledningen att det skulle se dåligt ut med militär den dagen.
Hjälp mig bekräfta detta med någon slags källa?
För trumps Secdef miller dementerar detta .
Citera
2022-12-26, 23:55
Bannlyst
Citat:

Och nej, varför skulle de läsa något de redan vet om är hemskt för trumpen och pga det är republikaner och släktingar som tagit dom hit med med bevis och som förstahandsvittnen.
SÅ de väljer att låtsas istället, och hur bra går det
Vanligast och roligast replik i 2022 måste vara:

"du menar samma pelosi som vägrade x"
" du menar samma Pence som vägrade x"
"du menar samma Biden som vägrade x"

Där x symbliserar vad det än är som skapar ångest hos orange mans följare.
Jag menar på fullast allvar att jag inte eftersöker en diskussion med hans följare. de är förlorade och har övergivit verkligheten därför att den smärtar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in