2022-07-01, 14:14
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Mycket är hörsägen alltså. Rent fysiskt närvarande så har redan Secret Service sagt att hon inte var det när Trump ska ha sagt att han ville ansluta till protesterna. Hon kan alltså omöjligt ha hört det. Sett till "ketchup" storyn så var hon alltså junior junior och var inte heller då i position att faktiskt se detta.

Men hallå! Ms Hutchinson beskrev hur hon hjälpte uppassaren att torka bort ketchup från väggen!
Citera
2022-07-01, 14:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Vad Aftonbladet eller DN skriver om saken är väl helt ointressant här när det rör sig om amerikanska inrikesfrågor? CNN och BBC t ex är helt tydliga med att hon återberättar vad hon fått höra av flera andra personer som var på plats och sade sig ha sett det med egna ögon, hon namngav också en av dessa personer - Tony nånting (mnämnd av Seppo tidigare här i tråden).

Jag såg förhöret live på tv (CNN) och man var helt tydliga även där med att hon, på denna punkt, återgav vad hon hade hört av andra.

Det är givetvis den bilden man får av att läsa svensk media. Att hon var där som vittne. Vilket hon alltså inte var. Det är alltså på samma nivå som allt annat strunt som skrivits om Trump genom åren. Folk som hört av andra att Melania är missnöjd, folk som hört av andra att Trump har sagt saker som dumt att ha kärnvapen om de inte används osv.

Att det bli absolut sanning. Vilket det ju inte är. Speciellt inte med tanke på att hon är extremt kramvänlig mot utfrågaren ifråga.
Citera
2022-07-01, 14:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Men hallå! Ms Hutchinson beskrev hur hon hjälpte uppassaren att torka bort ketchup från väggen!

"Ketchup affären" var ju obetydlig, hon var där efter också. Det allvarliga var ju det hon hört, av någon annan som kanske hört av någon osv dvs detta om att Trump skulle velat ansluta till stormningen.
Citera
2022-07-01, 14:29
Medlem
Citat:
Det är givetvis den bilden man får av att läsa svensk media. Att hon var där som vittne. Vilket hon alltså inte var. Det är alltså på samma nivå som allt annat strunt som skrivits om Trump genom åren. Folk som hört av andra att Melania är missnöjd, folk som hört av andra att Trump har sagt saker som dumt att ha kärnvapen om de inte används osv.

Att det bli absolut sanning. Vilket det ju inte är. Speciellt inte med tanke på att hon är extremt kramvänlig mot utfrågaren ifråga.
Läs om en gång till, tomtefar. Hur Aftonbladet beskriver saken är helt ointressant i detta sammanhang.
Citera
2022-07-01, 14:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Jag bryr mig inte om vem som är förvirrad i frågan. Om du nu skriver ett inlägg kan du väll tala om HUR vi vet att det är lögnaktigt?
Genom att flera pålitliga personer som var med är beredda att vittna under ed om saken.

Man jag förstår att ni TDS-hjon nu försöker med er sedvanliga pilpul om "vetandets gränser", "ingen domstol har sagt.." & liknande, för att försöka blanda bort korten. Men det funkar inte.

Alla andra inser att hennes "vittnesmål" skadade er "sak" ganska mycket. Denna skådeprocess börjar framstå exakt så befängd som den faktiskt är.
Citera
2022-07-01, 14:33
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
"Ketchup affären" var ju obetydlig, hon var där efter också. Det allvarliga var ju det hon hört, av någon annan som kanske hört av någon osv dvs detta om att Trump skulle velat ansluta till stormningen.

Nej, det håller jag knappast med om; detta var ju en av Trumps mest centrala bedrifter, detta att kasta tallrikar! Jag tycker att han bör tilldelas en medalj för All Time Achievement enbart för sin husgerådsakrobatik!

Beträffande huruvida T ville ansluta sig till den uppsluppna upploppsskaran så utlovade han ju faktiskt det i smb m talet vid The Ellipse. Som en sann supporter borde du väl ändå uppskatta om han på något sätt faktiskt visade sin demonstrativa vilja att delta, med tanke på att han trots allt inte gjorde det?
Citera
2022-07-01, 14:38
Medlem
Citat:
Som inlägget jag svarade på så parerar hon juridiskt att hon inte säger det. Utan hört av andra, från en källa som inte namnges. Alltså så hon inte själv riskerar bli åtalad för mened. Vilket svenska media som AB verkar strunta i då de skriver att hon hörde det och var där alltså. En som var där har redan förnekat hennes uppgifter.

Jag menar hört är ungefär samma som folk har hört i åratal att Melania velat skilja sig från Trump.

Megan Kelly går igenom svagheterna i Hutchinssons vittnesmål, mellan ca 6-8 min framgår hur vag Hutchinson är när hon beskriver vad hon hört. Hutchinson inleder upprepade gånger med “Something to the effect of…” när hon återger diverse skvaller.

https://www.youtube.com/watch?v=Op6C...nel=MegynKelly
Citera
2022-07-01, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Genom att flera pålitliga personer som var med är beredda att vittna under ed om saken.

Man jag förstår att ni TDS-hjon nu försöker med er sedvanliga pilpul om "vetandets gränser", "ingen domstol har sagt.." & liknande, för att försöka blanda bort korten. Men det funkar inte.

Alla andra inser att hennes "vittnesmål" skadade er "sak" ganska mycket. Denna skådeprocess börjar framstå exakt så befängd som den faktiskt är.

Tycker du att det är jobbigt att klämma fram med vad du vet?

Men de har alltså inte vittnat än alltså. Bra då väntar vi på det så får vi se vad de säger. Men jag drar ingen slutsats alls om saken som du verkar ha gjort. "är beredda att vittna under ed om saken" låter lite grann som alla tusentals vittnesmål som fanns om valfusket, men nåja, vi väntar och ser.
Citera
2022-07-01, 14:42
Bannlyst
Citat:
Bill barr i sin bok beskrev hur Trump svor, skrek, och slog i matbordet medan han talade om att han ville avgå. Han beskriver ochså Trumps lunch ingående där heinz ketchup flaskor finns med.

Boken heter
One Damn Thing After Another: Memoirs of an Attorney General by William Barr
Citera
2022-07-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Megan Kelly går igenom svagheterna i Hutchinssons vittnesmål, mellan ca 6-8 min framgår hur vag Hutchinson är när hon beskriver vad hon hört. Hutchinson inleder upprepade gånger med “Something to the effect of…” när hon återger diverse skvaller.

https://www.youtube.com/watch?v=Op6C...nel=MegynKelly

Hon heter Megyn Kelly. Var det inte som hade näsblod och blod ur ögonen and var helst annanstans?
Citera
2022-07-01, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Beträffande huruvida T ville ansluta sig till den uppsluppna upploppsskaran så utlovade han ju faktiskt det i smb m talet vid The Ellipse. Som en sann supporter borde du väl ändå uppskatta om han på något sätt faktiskt visade sin demonstrativa vilja att delta, med tanke på att han trots allt inte gjorde det?
Nej. För det vore att medge svagheter i ens egna argument. Jag tror att han kommer att göra en double down effort istället.
Citera
2022-07-01, 14:50
Bannlyst
Citat:
Mycket är hörsägen alltså. Rent fysiskt närvarande så har redan Secret Service sagt att hon inte var det när
Hur menar du att secret service har gjort en dementi? På vad exakt?

Hon stod snett bakom mark meadows på the ellipse.dvs inne på det vita tältet
Mark meadows stod bakom Trump.
hon säger att hon hörde Trump säga sakerna.
Sen sa Trump på scen att han kommer att ansluta till marschen.

Det enda hon inte såg var Trumps kaosande inne i SUVen.
Det fick hon återberättat av Anthony ornato som fick det av Trumps lead agent Bobby Engle.
Som satt framför ornato medan denne återgav vad han precis hört med Bobby i rummet.

Cassidy gick till sin chef meadows och han samtalade med pat cipollone som ss att han räknar med att samtliga blir åtalade för dagens händelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in