2016-04-19, 00:59
Medlem
Sumangars avatar
Jag har fått kramp anfall 3-4gånger under mitt liv som jag misstänker är pga benso AT.
Det hela har man inget minne av, 2 gånger har jag bara suttit vid datorn sen vaknat upp på golvet eller i sängen helt förvirrad och värk i ryggen förmodligen för att jag fallit ihop.

ca 5 min efter jag vaknat upp så börjar man förstå vad som hänt och känner även av att käken är öm förmodligen för att jag spänt mig, jävla tur att man inte bitit av sig tungan ännu.
Första gången åkte jag till sjukhuset där dom gjorde massa tester men hittade inget som tydde på epilepsi.
Senaste gången jag fick anfall var jag i stan och gick och helt plötsligt vaknar upp på marken med folk som stod över mig och förklara vad som hänt. Pinsamt som satan.

På tal om benso AT så var det värsta som hänt mig förra sommaren, jag tror jag hade ätit massor olika sorters benso och när jag gick cold turkey fick jag små psykoser under 2 veckors period.
Den värsta var en gång när jag fick för mig att någon var ute efter att döda mig och låste in mig i lägenheten och var jätte paranoid men tillslut så kommer man på att det är helt orimliga tankar och blir sig själv igen.

Xanor är verkligen förrädisk men så underbart rus när man knaprar dom igen när tolleransen är lagd.
Citera
2016-04-19, 01:14
Medlem
Man får inte AT på benso om man äter i medicinskt syfte och håller sig till rätt läkarförskrivna doser, AT = ångest kvar. Det är inte AT. Dock kan jag säga att Xanors metaboliter är dysforiska.
Citera
2016-04-19, 01:18
Medlem
Sumangars avatar
Ok, bieffekter menade jag isåfall.
Citera
2016-04-19, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumangar
Ok, bieffekter menade jag isåfall.

Eller man får inte AT var väl att ta i. Det kan nog säkert leda till vissa psykiska komplikationer. Men jag får inte AT. Förutom på Flubromazepam och Flubromazolam som jag båda fått AT av, men det var och är heller inga mediciner. Enligt mig bara sjuka bensodiazepiner, katastrofala substanser.
Citera
2016-04-19, 01:57
Medlem
Käkat xanor i 6-7 månader dagligen, 1-1,5 mg om dagen. För någon månad sen var jag nere på 0,5 men mådde förjävligt. så bestämde mig för SSRI och hoppas att det snart gör mig bättre.

Nu är jag rädd för o må skit igen o tänkte trappa ner med 0,25 varannan vecka. Det borde jag väl klara utan större problem?
Citera
2016-04-19, 02:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elementary1
Man får inte AT på benso om man äter i medicinskt syfte och håller sig till rätt läkarförskrivna doser, AT = ångest kvar. Det är inte AT. Dock kan jag säga att Xanors metaboliter är dysforiska.

"AT=ångest kvar?"
Har du AT så har du ångest ja, men AT i gemene mans mun är ångestsyndrom,(eller vid bensoutsättning) men visst.

Alprazolam och många andra bensodiazepiner är dysforiska på vissa (alla rent kemiskt)
I övrigt så metaboliserar vi det mesta, så ja...Men varför tror du att ämnesomsättning är så viktig ang alprazolam?
.
Citera
2016-04-19, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
"AT=ångest kvar?"
Har du AT så har du ångest ja, men AT i gemene mans mun är ångestsyndrom,(eller vid bensoutsättning) men visst.

Alprazolam och många andra bensodiazepiner är dysforiska på vissa (alla rent kemiskt)
I övrigt så metaboliserar vi det mesta, så ja...Men varför tror du att ämnesomsättning är så viktig ang alprazolam?
.

Har man ångest och blrjar äta bensodiazepiner i medicinskt syfte och slutar med dem och har ångest kvar är det ej AT utan ångest kvar, det var så jag mena. Knarkar man på bensodiazepiner kan de säkert ge AT.

Jag menar också att ångest ska medicineras med bensodiazepiner för att bli av med ångesten. Fullt möjligt!

Diazepam upplever jag väldigt otoxisk jämfört med Alprazolam. Jag kan till och med känna viss dysfori av alprazolamens metaboliter medans jag ätit alprazolam. Jag anser det inte är någon bra medicin. RC-bensodiazepinerna Pyrazolam och Klonazolam tycker jag ska göra entre som läkemedel helt enkelt istället för Xanor.
Citera
2016-04-19, 17:00
Medlem
Skull-Kids avatar
Citat:
Har man ångest och blrjar äta bensodiazepiner i medicinskt syfte och slutar med dem och har ångest kvar är det ej AT utan ångest kvar, det var så jag mena. Knarkar man på bensodiazepiner kan de säkert ge AT.
Om du påstår något sånt har du aldrig varit riktigt beroende eller slutat med benzo själv. Visst käkar man benzo i 2-3 veckor och lägger, några dagars akut abstinens, sen är det över. Käkar man under längre tid och sedan slutar, medicinskt eller inte, så kan man få en förjävla lång avtändning efter den akuta fasen där det går i vågor under flera månader upp till 2 år innan man är återställd eftersom många utvecklar vad som kallas för Post Akut Withdrawal Syndrome.

http://www.benzo.org.uk/pha-1.htm

Kolla i listan, ångesten avtar normalt inom ett år. Folk som tror att man bara lägger ner benz sådär och sen går livet vidare efter ett par dagfar förtjänar nästan att få en sådan avtändning själva.
Citera
2016-04-30, 18:27
Medlem
Xanor-"AT" för mig var pirr i kroppen i två dagar, åt höga doser medicinskt i några månader. Flubromazepam-AT var depression av några enstaka tabletter som dock gick över efter viss tid. Flubromazolam-AT var ep-anfall och akuten. Ingen annan benso har gett mig AT, har dock fortfarande ångest som jag behandlas mot med Stesolid och känner att jag inte kan sluta med den ännu för då skulle ångesten kunna komma tillbaka, men anser nog Stesolid i sig är AT-fri om man äter medicinskt. Skulle jag vips, bli av med ångesten så skulle jag kunna sluta med Stesolid. Bensodiazepiner är enligt mig harmlösa, bra och biverkningsfria Mediciner. Flubro-varianterna så hade jag inte börjat blivit medicinerad ännu, sen är det heller inga mediciner. Fast jag tycker nog Klonazolam som jag självmedicinera med ett tag hade mindre biverkningar än Xanor.
Senast redigerad av Elementary1 2016-04-30 kl. 18:31.
Citera
2016-05-01, 04:58
Medlem
Psykotons avatar
Citat:

Den handen synar jag. Kroppen känner ingen skillnad på Pfizerz Xanor eller Galenikas Ksalol.. Avtändningen, eller abstinenssyndromen - kommer lika fan, pröva får du se ... Känner många med 6+ mg Xanor /dygn eller 100mg diazepam/ dygn förskrivet - hur skulle de klara sig utan en lååång nedtrappning innan utsättning?

Vilken/vilka av metaboliterna från alprazolam är dysforiska, och följdfråga; hur vet du det? Källa?
Senast redigerad av Psykoton 2016-05-01 kl. 05:55.
Citera
2016-05-01, 10:31
Medlem
medlem9001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Den handen synar jag. Kroppen känner ingen skillnad på Pfizerz Xanor eller Galenikas Ksalol.. Avtändningen, eller abstinenssyndromen - kommer lika fan, pröva får du se ... Känner många med 6+ mg Xanor /dygn eller 100mg diazepam/ dygn förskrivet - hur skulle de klara sig utan en lååång nedtrappning innan utsättning?

Vilken/vilka av metaboliterna från alprazolam är dysforiska, och följdfråga; hur vet du det? Källa?

Är det inte så att det är lätt att blanda ihop abstinenssyndrom med AT?
AT får man ALLTID, så fort benson börjar gå ur systemet? Om jag efter uppehåll käkar benso i en vecka så får jag AT i några dagar, sen är det över. Käkar jag i över en månad så blir det minst 2 veckor "AT" och abstinens därpå.
Citera
2016-05-01, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton

Jag har ingen källa det var egna antaganden. Jag har ätit 6mg+ Xanor i några månader. Den så kallade "AT" jag fick var pirr i kroppen i några dagar. Jag böt dock till låg dos Stesolid som funkade bättre mot min ångest, som kan bidragit till att jag inte fortsatte känna ångest vilket jag skulle gjort utan benso men det hade ju inte varit Xanorens fel om jag känt ångest utan den mycket lägre dosen Stesolid hindrade den ångest jag annars ändå skulle haft bara, jag fick ju Xanor utskrivet mot ångest först så det hade bara gått tillbaka till den vanliga ångesten utan Stesolid. Men relaterade pirr i kroppen till Xanors metaboliter. Jag också provade Xanor eller det var faktiskt Ksalol nyligen, kände samma efter men mycket kortare än 2 dagar.
Senast redigerad av Elementary1 2016-05-01 kl. 12:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in