2020-06-29, 02:20
Medlem
Damagedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarijuanaIndianen
Tjena mars, självmedicnerar mot PSD med 10mg per dag, och kommer fortsätta i 2 månader.
Riktig jävla mirakelmedicin, PTSD är ett minne blottt än så länge. De jag undrar är efter dessa 2 månader hur grov min avtånding kommer att se ut. Seriösa svar uppskattas, tack för förhand, MVH, MJ

Du kommer må dåligt om du slutar tvärt, risk för krampanfall och grov ångest.
Bäst att trappa ner lite snabbt, två månader är ändå inte så länge men det bästa är att trappa ned i två-MAX tre veckor. Räkna med att ha ångest ändå efter eventuell nedtrappning.
Citera
2020-07-03, 14:37
Medlem
Vargtasks avatar
Hej!
Jag har märkt att jag har utvecklat en skyhög tolerans mot diazepam. Blir inte ens påverkad av en karta 10 mg Bensedin om jag tar 3-4 st åt gången utspritt under en halv dag. Det måste jag så klart göra något åt och planerar att lägga av ett tag. Är dock lite orolig för ev abstinens. Hur tacklar man den på bästa sätt?
Hur länge måste jag hålla uppe för att komma ner på en mer normal nivå? Pratar vi veckor? Månader?
Nu menar jag inte att jag ska ner på nybörjarnivå utan så att jag i alla fall känner av 40-50 mg.

Tacksam för svar! :)

Mvh

Edit: Pillerna är i blister så jag tror inte att jag blivit lurad och fått sockerpiller som jag sitter och vräker i mig utan att det händer något.
Senast redigerad av Vargtask 2020-07-03 kl. 14:41.
Citera
2020-07-16, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargtask
Hej!
Jag har märkt att jag har utvecklat en skyhög tolerans mot diazepam. Blir inte ens påverkad av en karta 10 mg Bensedin om jag tar 3-4 st åt gången utspritt under en halv dag. Det måste jag så klart göra något åt och planerar att lägga av ett tag. Är dock lite orolig för ev abstinens. Hur tacklar man den på bästa sätt?
Hur länge måste jag hålla uppe för att komma ner på en mer normal nivå? Pratar vi veckor? Månader?
Nu menar jag inte att jag ska ner på nybörjarnivå utan så att jag i alla fall känner av 40-50 mg.

Tacksam för svar!

Mvh

Edit: Pillerna är i blister så jag tror inte att jag blivit lurad och fått sockerpiller som jag sitter och vräker i mig utan att det händer något.

Alltså den bittra sanningen med benzo, särskilt i höga doser är att de skadar receptorerna permanent. Det blir ALDRIG någonsin som det var innan. Och snabb utsättning skadar hjärna och nervsystem på andra sätt. Du får trappa ut detta extremt långtsamt och be till gud att du blir någorlunda normal igen.

Varför har du som mål att fortsätta knarka detta nervgift? Det är inga leksaker vi pratar om. Det är värre än heroin.
Senast redigerad av VillJalentine 2020-07-16 kl. 00:57.
Citera
2020-07-16, 19:16
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargtask
Hej!

Tacksam för svar!

Mvh

Har du Galenika Bensedin antar jag? Många sådana är tyvärr underdoserade om man inte köper tex. från en riktigt bra vendor från FS som jag gjort. De jag har fått de går precis att jämföra med svenska Stess 10or.

Jag hade trappat ner till noll om jag var du under cirka 5 veckor. Börja med en dos där du känner dig bekväm och sedan trappa ner långsamt till 0 under minst 5 veckor. Sen bör du vara ren i iaf. en vecka för att få ner toleransen. Efter det kommer du må bra på bara 20-30mg Diazepam.

Jag har själv hittat Valium Auparin 10mg som jag inte sett på 2 år nu. De är helt fantastiska så kan du få tag i sådana så köp de istället för Bensedin.

Gabapentin kan också underlätta när du trappar ner, den är dels kramplösande och ångestdämpande och inte speciellt svårt att få ut via vården. Har själv fått 100 pack med 300mg flera gånger när jag uppgett att jag slutat tvärt med benzo, även Inderal (Propranolol) kan hjälpa dig mycket då den sänker pulsen samt ev. rodnad och Tremor (skakis). Både de är lätta att få utskriva.

Lycka till och skriv om du undrar något! Jag har mycket erfarenhet av att trappa ner benzo så har du frågor PM:a eller skriv här så svarar jag när jag kan.
Citera
2020-08-04, 00:28
Medlem
Benzo är helvetet på jorden. Vissa verkar verkligen få hjärnskador av terapeutiska doser under kort tid, därav jag. Otur med allt. Det kvittar om man går på normal dos för det ger ingen effekt.
Någon som även varit med om riktigt lustiga problem med nervsmärtor och att kroppen upplevs sned och annorlunda?
Citera
2020-08-05, 22:02
Medlem
Om jag ätit en halv 2mg iktorivil dagligen i tre veckor och går CT: Kan jag vänta mig ett helvete, eller är det lugnt?
Citera
2020-08-06, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juhani84
Om jag ätit en halv 2mg iktorivil dagligen i tre veckor och går CT: Kan jag vänta mig ett helvete, eller är det lugnt?
Lungt om du inte tidigare haft en rejäl bens-at, då kan du få en "placebo-at"
Citera
2020-08-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Lungt om du inte tidigare haft en rejäl bens-at, då kan du få en "placebo-at"

Placebo-AT?
Citera
2020-08-07, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juhani84
Placebo-AT?
Vet inte vad det kallas men pcyket luras och man får full AT i stunder varvat med stunder utan när man inte tänker på det, typ som fantomsmärta.
Citera
2020-08-19, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Benzo är helvetet på jorden. Vissa verkar verkligen få hjärnskador av terapeutiska doser under kort tid, därav jag. Otur med allt. Det kvittar om man går på normal dos för det ger ingen effekt.
Någon som även varit med om riktigt lustiga problem med nervsmärtor och att kroppen upplevs sned och annorlunda?

Jag har blivit skitstel sen jag slutade med benso haft problem hela livet med korta hälsenor men se jag slutade med Benz så är det 100 x värre. Nu har det tagit på rygg nacke och axlar mycket benso och lyrica bruk tror jag har förväärrat det så du kan. Mycket väl ha en poäng där.
Citera
2020-08-19, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillwitte
Jag har blivit skitstel sen jag slutade med benso haft problem hela livet med korta hälsenor men se jag slutade med Benz så är det 100 x värre. Nu har det tagit på rygg nacke och axlar mycket benso och lyrica bruk tror jag har förväärrat det så du kan. Mycket väl ha en poäng där.

Man verkar kunna få alla möjliga konstiga problem om man läser runt.
Bara att be till gud om att läka och leva sunt.
Citera
2020-08-28, 20:27
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Alltså den bittra sanningen med benzo, särskilt i höga doser är att de skadar receptorerna permanent. Det blir ALDRIG någonsin som det var innan. Och snabb utsättning skadar hjärna och nervsystem på andra sätt. Du får trappa ut detta extremt långtsamt och be till gud att du blir någorlunda normal igen.

Varför har du som mål att fortsätta knarka detta nervgift? Det är inga leksaker vi pratar om. Det är värre än heroin.

Källa?

Jag har både hört och läst om många som till och med känner sig bättre än någonsin förr efter att ha gått igenom en benso-abstinens.

Har svårt att se att receptorerna skulle läka sig och bli bättre än innan, men iallafall återgå till normalläge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in