Citat:
Ursprungligen postat av
LisaLucky
Vänder mig till experterna i tråden för hjälp.
Efter gått på Xanor i 20 år ca så har läkare sagt att Region Skåne vägrar ge tillstånd för läkare att skriva ut mera av det märket utan jag får nu Stesolid som är verkningslös.
Så jag tänkte jag slutar även då med den.
Hur skulle en bra avtrappning på denna medicinen se ut?
Dosen jag har idag är Stesolid 10mg x3 dagligen.
Tack på förhand.
Har du seriöst ätit Xanor i 20 år? Jag kan säga att du kommer få VÄLDIGT svårt att sluta själv. Jag som hade ätit Xanor i 5 år försökte MÅNGA gånger själv att sluta genom att göra ett eget nedtrappningschema med Diazepam (Stesolid) det slutade alltid med att när jag kom ner riktigt lågt och började må piss så tog jag mer än jag skulle.
Det är få förunnat att klara av en sån nedtrappning själv, speciellt efter 20 år.
Rekommenderar dig starkt att söka hjälp. Du kan få hjälp via öppenvården tex. Tub-mottagningen (Om du bor runt Stockholm) där jag gick och fick alltså då hämta ut mina läkemedel 3 ggr/vecka och lämna Urinprov.
Vissa klarar det i öppenvården, andra inte. Vill du ha bäst chans att faktiskt bli av med benzon för gott sök till ett bra behandlingshem. Det räddade mig kan jag säga efter jag vet inte huuuuuur många försök att bli av med alla mina tabletter jag stoppade i mig då.
Lycka till och uppdatera gärna hur det går!