Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-09, 00:20
  #601
Medlem
Själv käkat 2mg ikto/2mg xanor dagligen i en månad och slutade tvärt. Det är ingen fara. Ikto har så lång halveringstid så du trappar ur dig benson på naturlig väg. Tar typ två veckor för ikto att lämna kroppen.
Citera
2019-08-09, 07:56
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basmiq
Tack för så snabbt svar!

Jag fick även Imovane för sömn, så jag tänkte jag kan använda det om jag får svårt att somna någon natt.

Vill inte fastna i träsket, men klarade inte av ångesten och paniken, så jag var tvungen att ta något.

Jag vill varna för att använda imovan. Jag tog det när jag hade problem med att sova i en period. Sen kunde jag inte sova utan dem och efter en tid så slutade de till och med att verka.
Citera
2019-08-09, 08:40
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azc
Jag vill varna för att använda imovan. Jag tog det när jag hade problem med att sova i en period. Sen kunde jag inte sova utan dem och efter en tid så slutade de till och med att verka.

Visst är Imovane vanebildande men jag tror man ska käka dem under en relativt lång period för att det ska vara något problem. Är väl olika för folk men jag har haft både Imovane och Stilnoct i en 4-årsperiod. Huvuddelen av den tiden har jag tagit Stilnoct som väl ses som den starkare av de två och jag kan göra uppehåll på veckor lite närsomhelst.

Det man ska tänka på med z-analoger är väl att man inte ska ta det VARJE natt. 3-5ggr/vecka där du exempelvis skiter i dem under helgen är rekommenderat.
Citera
2019-08-09, 09:07
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azc
Jag vill varna för att använda imovan. Jag tog det när jag hade problem med att sova i en period. Sen kunde jag inte sova utan dem och efter en tid så slutade de till och med att verka.


Jag har tagit Stilnoct varje natt i över tjugo år. De fungerar fortfarande.
Citera
2019-08-09, 09:42
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namaste.
Jag har tagit Stilnoct varje natt i över tjugo år. De fungerar fortfarande.

..Och då ska Stilnoct vara mer beroendeframkallande än Imovane. Så det är nog lugnt TS
Citera
2019-08-10, 01:14
  #606
Medlem
Tack!

Jag är nu inne på.dygn 4 med 1 mg Xanor och 1 mg Iktorivil.

Vågar inte riktigt sluta tvärt nästa vecka, då jag läst om folk som fått epileptiska anfall osv.
Citera
2019-08-14, 15:59
  #607
Medlem
jagnickars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basmiq
Tack för så snabbt svar!

Jag fick även Imovane för sömn, så jag tänkte jag kan använda det om jag får svårt att somna någon natt.

Vill inte fastna i träsket, men klarade inte av ångesten och paniken, så jag var tvungen att ta något.

Det krävs ett tags användande för att du skall få någon riktig AT, det värsta som händer vid lågt användande kan vara lite sömnproblem första dagen men jag tror det kan bero på att det helt enkelt är svårare att somna utan benso än med.
Citera
2019-08-14, 16:16
  #608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basmiq
Hej!

Haft Xanor och Iktorivil på recept. Inte behövt ta något på 2 veckor, men haft svår ångest senaste veckan.

I lördags åt jag 1 mg Xanor och 1 mg Iktorivil. Sedan ingenting förrän idag, då jag fick en ångrstattack och ätit totalt 2.5 mg Xanor och 1 mg Iktorivil.

Behöver jag trappa ned de kommande dagarna, eller kan jag bara strunta i att ta imorgon och kommande dagar, så länge jag inte få vidare ångestattacker?

Har haft dödsfall i familjen som ledde till att jag fick dessa på korttidsreceot.


Va fan är det för fel på folk som tror att de behöver trappa ur för att de käkat ett fåtal tabletter? Är du helt pantad?

Beklagar dödsfallet
Citera
2019-08-15, 18:47
  #609
Medlem
Gavins-Friends avatar
Blir bara värre och värre för mig. Skulle få massa hjälp från psykiatrin om jag trappade ut lovade man. Kämpade i två år och för tre mån sen slutade jag. Hjälp från psykiatrin? Obefintlig.

Efter jag trappade ut så kunde jag inte sova på typ 4 dygn. Åkte till psykakuten och det var det dummaste jag gjort i mitt liv. Hemska människor som jobbar där, kan skriva om det besöket nån gång...

Hursomhelst. I 3mån har jag legat hemma och mått piss. Ingen har lyft på ett finger för att hjälpa. Det enda sjukvården vill är att skriva ut skit som SSRI.

Ska man behöva knarka det här hela livet? Har sökt hjälp nu på egen hand som kostar massa pengar. För att ens klara av att fortsätta ta mig dit kommer jag antagligen behöva ta benso, för att ens kunna åka nånstans!

Abstinens är det såklart men innan jag ens visste vad benzo var mådde jag liknande.

Och allt för en liten sketen panikattack för 8år sen och läkarna skrev ut massa skit som man var naiv och tog.

Tror inte jag klarar abstinens med den här "hjälpen" Två års blod svett och tårar åt helvete.
Citera
2019-09-14, 19:44
  #610
Medlem
Kommer detta att lösa sig.

Hej, 31 år gammal man här. Tänkte bara höra vad jag kan förvänta mig, åkte in på psyk för runt 2 veckor sedan fick i mig 35mg stess första dagen och 20mg andra och 15mg imovane samt en del theralen, har nu efter denna tiden mått bra men endå dåligt, alla minnen jag har från min uppväxt är tillbaka. Men insomningen har vart åt helvette rent ut sagt.

Jag har käkat 60mg ritalin, 22.5mg zopiklon och 80mg alimemazin i drygt 3 år. Och innan det 60mg stess varje dag i 5år, och 600mg lyrica. Åt även då imovane men kommer ej ihåg dosen, kanske 10-15mg, Har levt med GAD, PTSD, ADHD, under större delen av mitt liv.

Inte haft imovane nu i mig i över en vecka. Och nu till frågan, i måndags fick jag en karta nitrazepam recip 5mg 25st, har käkat dessa sen dess i början var det en större dos kanske runt 30mg haft skitsvårt att somna in under hela veckan (sovit 5h varje kväll, och vsknat upp 3-4ggr) men har endå gått till jobbet och funkat bra. Nu ligger jag i sängen med 2.5mg nitrazepam kanske en till halva nitra inför kvällen, 20mg oxascand, och fortfarande ingen zopiklon. Imorgon blir det 2.5mg nitra när jag vaknar och samma på kvällen och även 15mg oxa, på måndag får jag min apodos igen och hoppar på mina vanliga 22.5mg imovane och nu 40mg alimemazin till kvällen kanske en 7.5mg runt 13 tiden för att få tillbaka substansen i kroppen så att hjärnan läker igen. Kommer även då på morgonen ta min sista 2.5mg nitra och 5mg oxa. Kommer jag uppleva nån avtändning eller några andra besvär framöver eller har jag gjort rätt med doseringen?

Mvh
Citera
2019-09-14, 19:50
  #611
Medlem
Du får skriva så man förstår
Citera
2019-09-14, 21:41
  #612
Medlem
Havenheavens avatar
Käkat 1-2mg alprazolam per dag under sex månader. Hur bör jag trappa ur detta på bästa sätt? Klarat mig 2.5 dygn om jag slutar tvärt, känner bara av psykiskt obehag hittills (svettningar) men ändå så pass påtagligt att jag börjar rota i alprazolampåsen.

Har tillgång till allt i bensoväg i princip.

Käka 10mg diazepam per dag i en vecka, sedan 5mg dagligen kommande vecka och sedan veckan efter det droppa helt utan större problem?

Med tanke på diazepamens långa halveringstid så bör den trappas ut ganska bra?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback