Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-18, 11:09
  #385
Medlem
Det är ju väldigt individuellt när det gäller symtom, men man blir nojjig när man inte hittar några
beskrivningar på sina egna problem.
Morgnarna är ju helt bedrövliga. Har en konstig känsla i munnen, att äta är bara inte att tänka
på. Halsen känns svullen, och i munnen känns det som "torrt mögel". Även om jag vet att nikotin
inte är bra brukar jag ändå trösta mig med en cigg. Men på morgnarna smakar den verkligen skit.
Då är även, mitt omtjatade, tryck över halsen, bröstkorgen och krampen i bukfettet så besvär-
ligt att jag bara kan ta ytliga andetag. Någon som känner igen dessa symtom?
Citera
2017-03-18, 15:11
  #386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Det är ju väldigt individuellt när det gäller symtom, men man blir nojjig när man inte hittar några
beskrivningar på sina egna problem.
Morgnarna är ju helt bedrövliga. Har en konstig känsla i munnen, att äta är bara inte att tänka
på. Halsen känns svullen, och i munnen känns det som "torrt mögel". Även om jag vet att nikotin
inte är bra brukar jag ändå trösta mig med en cigg. Men på morgnarna smakar den verkligen skit.
Då är även, mitt omtjatade, tryck över halsen, bröstkorgen och krampen i bukfettet så besvär-
ligt att jag bara kan ta ytliga andetag. Någon som känner igen dessa symtom?

Tillägg till ovanstående: Det sliter och drar i kroppen, och i ansiktet, kunde jag skulle jag riva av
skinnet. Det är på gränsen till att myrkrypningarna gör ont, är i alla fall mycket obehagliga, har
svårt att sitta stilla. Pulsen går på högvarv, blir stressad för precis allt, även det som är positivt.
Det vore konstigt om jag inte blev galen av den här situationen, för nu är det gränsfall.
Citera
2017-03-20, 17:37
  #387
Medlem
biggander2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenHenki
Nope, men några jobbiga nätter, han har ätit en vecka. Chilla mannen

Tack för ditt svar, du har hjälpt många i tråden med din kunskap och jag tror många uppskattar det.

Min vän har ångest och benson hjälper enormt, tyvärr har hon inte respekt för dess potens eller beroendepotential.
Citera
2017-03-27, 17:14
  #388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Tillägg till ovanstående: Det sliter och drar i kroppen, och i ansiktet, kunde jag skulle jag riva av
skinnet. Det är på gränsen till att myrkrypningarna gör ont, är i alla fall mycket obehagliga, har
svårt att sitta stilla. Pulsen går på högvarv, blir stressad för precis allt, även det som är positivt.
Det vore konstigt om jag inte blev galen av den här situationen, för nu är det gränsfall.

Jag är cara på evoca,kände igen ditt namn! Konstigt det står man har fått meddelande men det krävs ett lösenord?

Exakt så här känns det. Benso abs måste på riktigt vara det värsta man kan vara med om. känner du av en konstant ångest också men att det kommer vågor av ännu starkare ångest?

Son tur är kommer det gå över! Som med alla abstinenser så är inget permanent!
Citera
2017-03-27, 17:19
  #389
Medlem
Att nikotin förvärrar är ingen nyhet men även om man vet det så tar jag likförbaskat en snus. Då börjar det vrida och dra ännu mer inombords och det känns som man ska få ep anfall eller liknande. Aldrig fått det men känslan av att man inte vet var man ska ta vägen för det kryper så inombords och denna överjävliga ångest. Känns som man snart tappar kontrollen och blrjar sprattla. Känns det igen att man tror att man ska få anfall?
__________________
Senast redigerad av caramellen 2017-03-27 kl. 17:22.
Citera
2017-04-01, 10:25
  #390
Medlem
Uncle-Meats avatar
Avtändningen Ksalol Norflurazepam Stesolid

Tänkte kolla om någon vet hur lång tid det kan ta tills abstinensen ger sig till känna! Har käkat preparaten i ca 1,5 mån varje dag ! Har käkat Ksalol (kort halveringstid i dos motsvarande 200 mg diazepam) + ca 120mg (diazepam lång halvering) Kommer det ens bli jobbig at eller smäller det till när diazepam går ur kroppen! Det har gått 2 dagar... Har tidigare haft benzo missbruk under en längre tid men med lägre doser, kommer jag ens få ngn abstinens? Sneade på svamp i onsdags ock liggger på avgiftning nu och väntar bara på ett helvete, behöver jag oroa mig? Det känns alldeles för lungt Mvh
Citera
2017-04-01, 10:30
  #391
Medlem
elastikmandens avatar
Tur att du ligger inne! Skulle det hända någontong, har de ju medicin för det också.
Citera
2017-04-01, 12:55
  #392
Avstängd
Illuminati13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-Meat
Tänkte kolla om någon vet hur lång tid det kan ta tills abstinensen ger sig till känna! Har käkat preparaten i ca 1,5 mån varje dag ! Har käkat Ksalol (kort halveringstid i dos motsvarande 200 mg diazepam) + ca 120mg (diazepam lång halvering) Kommer det ens bli jobbig at eller smäller det till när diazepam går ur kroppen! Det har gått 2 dagar... Har tidigare haft benzo missbruk under en längre tid men med lägre doser, kommer jag ens få ngn abstinens? Sneade på svamp i onsdags ock liggger på avgiftning nu och väntar bara på ett helvete, behöver jag oroa mig? Det känns alldeles för lungt Mvh

Du kan nog va rött lugn. 1,5 månad är inte mycket men det jag undrar tog du allstesolid på en gång eller i några dagar. Fast med det hade jag känt mig lugn fast du kommer ju känna av när du börjar bli ren. Fast det blir nog ytterst lite sen om du har diazepam som går ut långsamt samt Norflurazepam så e det lugnt. Kan hända du får en jobbig vecka sen släpper det. Låt bli skiten sen. Köp CBD olja. Min polare gav mig tipset han var värdens benzo torsk köpte CBD så sov han bättre sen sakta släppte ångesten och abstinensen. Nu kör han inget och mår bättre än någonsin. Har inhandlat en flaska CBD till min nertrappning utsättning för tänkte det tar ju ändå tid gå in sig och hitta sin egna dos så när ja har 1mån kvar på nertrappningen tänkte jag börja med 2droppar dag vecka 4, 3 droppar dag vecka 3, 4 droppar dag vecka 2, 5 droppar sista veckan. Sen öka efterhand om det ej är tillräckligt.
Citera
2017-04-01, 13:33
  #393
Medlem
Uncle-Meats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati13
Du kan nog va rött lugn. 1,5 månad är inte mycket men det jag undrar tog du allstesolid på en gång eller i några dagar. Fast med det hade jag känt mig lugn fast du kommer ju känna av när du börjar bli ren. Fast det blir nog ytterst lite sen om du har diazepam som går ut långsamt samt Norflurazepam så e det lugnt. Kan hända du får en jobbig vecka sen släpper det. Låt bli skiten sen. Köp CBD olja. Min polare gav mig tipset han var värdens benzo torsk köpte CBD så sov han bättre sen sakta släppte ångesten och abstinensen. Nu kör han inget och mår bättre än någonsin. Har inhandlat en flaska CBD till min nertrappning utsättning för tänkte det tar ju ändå tid gå in sig och hitta sin egna dos så när ja har 1mån kvar på nertrappningen tänkte jag börja med 2droppar dag vecka 4, 3 droppar dag vecka 3, 4 droppar dag vecka 2, 5 droppar sista veckan. Sen öka efterhand om det ej är tillräckligt.

Tog stess/Nora samtidigt, tack för svar
Citera
2017-07-01, 18:04
  #394
Medlem
Om man tar xanor 2mg en gång om dagen under en lång period är det tillräckligt för att utveckla fysiskt abstinens/beroende?
Citera
2017-07-02, 08:40
  #395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canabbis
Om man tar xanor 2mg en gång om dagen under en lång period är det tillräckligt för att utveckla fysiskt abstinens/beroende?

Gränsen verkar ligga efter 6-8 veckor, redan då kan man sitta fast. Det är inte dosen som avgör,
att vara lågdosberoende kan ge samma besvär som vid hög dos. Det är tiden som avgör.
Citera
2017-07-07, 16:27
  #396
Medlem
Skulle behöva lite råd om en problematisk situation.

Har ett utmattningssyndrom och väldigt svåra sömnproblem. Eftersom jag testat massa SSRI med bara biverkningar har det tyvärr blivit så att jag alltid slutat med att ta benzo vid behov. På sista tiden har det blivit flera gånger i veckan, och alltid för sömnen. Har haft ett "lager" av utskrivna då jag tagit sällan tidigare, inga större kvantiteter men har just nu Sobril och Xanor. Har också någon karta Lyrica hemma eftersom jag inte ville ta den.

Jag bestämde att inte ta något alls och hade lite symtom så som muskelryckningar, ökad ångest, insomnia och så vidare. Men efter en vecka slutade jag kunna sova överhuvudtaget och efter ett dygn kände jag mig tvungen att ta en liten dos (0,25 mg Xanor) eftersom utmattningssyndrom + insomnia kan göra mig ännu sjukare.

Nytt försök igår efter att inte ha tagit något på ett dygn. Tog 100 mg Lergigan (fick massa ryckningar av detta) och 4 mg Melatonin. Natten innan hade jag bara sovit 4 timmar. Kunde inte sova alls igen och slutade med att ta först 5 mg sobril, sedan 10 mg, och sedan 15 mg. Fortfarande ingen sömn, vilket är konstigt då Sobril är en benzo? Till slut la jag på i ren desperation (dumt jag vet) 0,5 mg Xanor och somnade.

Sammanfattning:
Behöver inte ta varje dag, men får efter dagar utan total insomnia. Är utbränd och kan bara inte gå utan sömn (det var så jag gick in i väggen). Har aldrig tagit mer än 0,5 xanor/dygn. Antihistaminer gör absolut ingenting för sömnen. Har inget psykiskt beroende överhuvudtaget, dvs. inget sug.

Vad gör jag?! Känner mig instängd i denna situationen. Ingen läkare tar min insomnia på allvar, vilket let mig till detta mixtrande.
__________________
Senast redigerad av Roxyn 2017-07-07 kl. 17:14.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback