2024-03-09, 19:58
Medlem
MP-44s avatar
bästa ni kan använda er av när ni kliver av är mindre doser theralen. alternativt mindre doser av lergigan. eller en kombination av båda. det hjälper som fan mot all panikångest när ni kliver av benzo. ni blir lite tröttare än vanligt. bör heller inte skriva högskoleprovet under tiden. men det är en mirakel kur när ni verkligen kliver av.

och vad som är bra med det är att läkarna skriver ut hundratal utan att blunda. det är bara att gå till vårdcentralen och säga som det är. dessa är inte beroendeframkallande på något sätt. om ni inte vill tala om erat missbruk så säg att ni har testat det mot insomnia så får ni det lika enkelt.
Citera
2024-03-09, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakbenzo
Vad kör du för doser på Gabapentin? Måste man dosera flera gånger per dag pga halveringstiden?

Ungefär 3st 100mg/dag.
På mig lägger det sig som en "dimma" och tar bort den värsta abstinensen och ångesten vid dossänkning på stesolid.
Kan även vara utan stesolid några dagar med Gabapentin i kroppen.
Det som är synd är att läkarna i Sverige inte förstår att Gabapentin även är ångestdämpande. Ej narkotikaklassat heller som Lyrica.
Hoppas det går bra för dig.
Citera
2024-03-10, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Ungefär 3st 100mg/dag.
På mig lägger det sig som en "dimma" och tar bort den värsta abstinensen och ångesten vid dossänkning på stesolid.
Kan även vara utan stesolid några dagar med Gabapentin i kroppen.
Det som är synd är att läkarna i Sverige inte förstår att Gabapentin även är ångestdämpande. Ej narkotikaklassat heller som Lyrica.
Hoppas det går bra för dig.

Tack. Trodde man behövde gå upp i högre doser vid benzoutsättning
Citera
2024-03-11, 19:29
Medlem
Citat:
Tack. Trodde man behövde gå upp i högre doser vid benzoutsättning

Är nog olika från person till person.
Men var inte orolig för abstinens på Gabapentin för jag har aldrig fått det och känner ingen som fått det i så låga doser.
Lycka till!
Citera
2024-03-12, 17:34
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Kan det hjälpa 7 månader utan benzo? Jag klarar inte av detta snart

Kan du utveckla dessa sju månader? Vad har du för symptom nu jämfört med i början tillexempel?
Citera
2024-03-20, 11:37
Medlem
Jag vet att det inte är rekommenderat men har någon gått på antidepressiva pga utsttningssymptomen från benzos?
Citera
2024-03-20, 13:22
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Citat:
Jag vet att det inte är rekommenderat men har någon gått på antidepressiva pga utsttningssymptomen från benzos?
Tänker du på dom fysiska symptomen då eller bara psykiska?
Citera
2024-03-20, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongbatong
Tänker du på dom fysiska symptomen då eller bara psykiska?

Akatisi + svår depression/svåra självmordstankar
Citera
2024-03-21, 10:36
Medlem
Citat:

Detta är helt vedervärdigt, och har man inte gått igenom det själv, så är det nog helt omöjligt att förstå vad vi går igenom.
Citera
2024-03-21, 14:21
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Citat:
Jag tror inte att det efter 7 mån beror på utsättningssymptom från Ikto bruket. Absolut en AT kan vara länge. Jag brukar väl få ca 6 mån AT efter ett års bruk men det är ju inte så mycket i slutet. Och ja det är olika för alla men jag tror fortfarande inte dina psykiska symptom är utsättningssymptom från Ikorivil.
Citera
2024-03-23, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongbatong
Jag tror inte att det efter 7 mån beror på utsättningssymptom från Ikto bruket. Absolut en AT kan vara länge. Jag brukar väl få ca 6 mån AT efter ett års bruk men det är ju inte så mycket i slutet. Och ja det är olika för alla men jag tror fortfarande inte dina psykiska symptom är utsättningssymptom från Ikorivil.

Varför utgår du bara från dig själv?
Citera
2024-04-10, 22:36
Medlem
Bakaxels avatar
Fan, är det ens möjligt att må röv efter man ätit 0.5-0.75 mg xanor varannan kväll sen ett halvår tillbaka? I sådana fall var jag grovt oinformerad för sen fem dagar upplever jag hjärtklappning, ringande i öronen, ryckande muskler framförallt i ögonlocken, irritation, grov ångest. Tänkte att det var coollugnt på den lilla dosen och dessutom göra pauser emellan. Eller har jag typ gått in i väggen men att det råkar sammanfalla med att jag fimpade xanoren? Jag var till och med tvungen att dra in till akuten på EKG för att jag hade så mycket extraslag i hjärtat.

Hade varit evigt tacksam om någon tror att det är möjligt med AT, så jag vet att det bara är att uthärda skiten och slippa noja över hälsokrasch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in