2023-07-02, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheComebackKid
Oj, hade tappat kontrollen totalt, låg mellan 8 - 12 mg per dygn... ikto för jävla förrädisk. Gick på autopilot på jobbet, spårade aldrig ur, eller var snarare urspårad hela tiden.

Wow!! 8-12 mg. Inget man skojar bort direkt! Hejar på dig så klart!

Kolla din inkorg btw. Må bäst mannen!
Citera
2023-07-02, 11:31
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noniin84
Wow!! 8-12 mg. Inget man skojar bort direkt! Hejar på dig så klart!

Kolla din inkorg btw. Må bäst mannen!

Done, svarat! Starkt om du fixar det. Gav själv upp (tillfälligt) i resan från 2 till 1,5.

Dito!!! /Best
Citera
2023-07-02, 11:33
Medlem
Du kommer att grejja det! Pannben och en klar bild av välmåendet det leder till i slutändan så kommer det att gå! Jag är helt övertygad
Citera
2023-07-05, 12:46
Medlem
Lite nyfiken, jag har stått på 1,5 mg iktorivil mot HPPD i 6 veckor nu efter att Lamotrigin efter 2 års bruk svek mig p.g.a. tolerans, så jag har inte haft något annat val än att gå på Ikto, då det stod mellan det och självmord, då min HPPD är så svår (ej funktionell alls, som en halvblind grönsak kognitivt med svår dpdr och ångest svår att beskriva i ord).

Hur som helst, Ikto är den effektivaste behandligen mot detta och tar bort 90% av de icke visuella symtomen och har förbättrat synstörningarna med runt 10-15%. Men jag leker med planen att trappa ut min Lamotrigin, och när jag väl är av den prova att sätta in Keppra, då den, likt Lamotrigin, har minskat syntomen rätt bra för andra med denna vedervärdiga åkomma. Anledningen till detta är för att jag är livrädd för att Ikto ska sluta att fungera, och om jag har förstått det rätt så blir det generellt sett svårare att sluta med den desto längre som man har stått på den. Så frågan lyder, kan man minska Ikto så extremt långsamt så att man knappt får några kännbara utsättningssymtom?
Citera
2023-07-05, 17:28
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uninamed
Lite nyfiken, jag har stått på 1,5 mg iktorivil mot HPPD i 6 veckor nu efter att Lamotrigin efter 2 års bruk svek mig p.g.a. tolerans, så jag har inte haft något annat val än att gå på Ikto, då det stod mellan det och självmord, då min HPPD är så svår (ej funktionell alls, som en halvblind grönsak kognitivt med svår dpdr och ångest svår att beskriva i ord).

Hur som helst, Ikto är den effektivaste behandligen mot detta och tar bort 90% av de icke visuella symtomen och har förbättrat synstörningarna med runt 10-15%. Men jag leker med planen att trappa ut min Lamotrigin, och när jag väl är av den prova att sätta in Keppra, då den, likt Lamotrigin, har minskat syntomen rätt bra för andra med denna vedervärdiga åkomma. Anledningen till detta är för att jag är livrädd för att Ikto ska sluta att fungera, och om jag har förstått det rätt så blir det generellt sett svårare att sluta med den desto längre som man har stått på den. Så frågan lyder, kan man minska Ikto så extremt långsamt så att man knappt får några kännbara utsättningssymtom?

Ja - har iofs inga erfarenheter att vara "nollad". Hade käkat bens tidigare (på avgiftningar samt recept) men bruket blev till missbruk 2011. Tappade totalt kontrollen över ikto-intaget, kunde var 2 eller 5 (st, alltså 4 till 10 mg). Hade nollkoll. Jobbade på autopilot. Började systematisk trappa ner från 5 mg 2017. Var först enormt absig, insåg att jag troligen snittat 6-7 mg. Nevermind. På tre år gick jag vägen 5 -> 4 -> 3 -> 2,5 -> 2 helt utan probs. Låter det bero som det är nu, tar en tvåmilligrammare till natten.

Men för att göra ett långt rörigt svar kort; ja.
Citera
2023-07-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheComebackKid
Ja - har iofs inga erfarenheter att vara "nollad". Hade käkat bens tidigare (på avgiftningar samt recept) men bruket blev till missbruk 2011. Tappade totalt kontrollen över ikto-intaget, kunde var 2 eller 5 (st, alltså 4 till 10 mg). Hade nollkoll. Jobbade på autopilot. Började systematisk trappa ner från 5 mg 2017. Var först enormt absig, insåg att jag troligen snittat 6-7 mg. Nevermind. På tre år gick jag vägen 5 -> 4 -> 3 -> 2,5 -> 2 helt utan probs. Låter det bero som det är nu, tar en tvåmilligrammare till natten.

Men för att göra ett långt rörigt svar kort; ja.

Tog du det mot ångest? Om så, hade det fortfarande effekt mot det efter så många år och sådana doser?
Citera
2023-07-09, 20:49
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uninamed
Tog du det mot ångest? Om så, hade det fortfarande effekt mot det efter så många år och sådana doser?

Tog det som "torrsprit" , kunde m a blir "lite buzzed".... jobbade på autopilot.

Nu ger det ju ingenting - utom sömn, 2 mg varje natt.
Citera
2023-07-31, 17:33
Avstängd
JajoNej666s avatar
Skillnaden på xanor och iktorivil?

Har fått tag på 50 ikto tänkte döda min xanor avtändning på det. Tror ni det är en bra ide?
Citera
2023-07-31, 18:22
Medlem
PolitiskParmersans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Har fått tag på 50 ikto tänkte döda min xanor avtändning på det. Tror ni det är en bra ide?
Jodå men var försiktig dom är luriga!
Citera
2023-07-31, 18:40
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666

Du tror inte utsättningen av Iktorivil är svårare? Men låt säga att du håller dig till att ta en halv Iktorivil med minst 24 timmar emellan och efter fem dagar går ner till 0,5 mg upprepa sen vid 0,25 mg så slipper vi ha in dig på akuten. GLHF!
Citera
2023-07-31, 19:14
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Du tror inte utsättningen av Iktorivil är svårare? Men låt säga att du håller dig till att ta en halv Iktorivil med minst 24 timmar emellan och efter fem dagar går ner till 0,5 mg upprepa sen vid 0,25 mg så slipper vi ha in dig på akuten. GLHF!
I ärlighetens namn tänker ja bara ta 1 när det e som värst dag 4 och 5 sedan kanske en sista tablett för att fasa ut det hela. Och tack ska kämpa klarade av CT sist nu är det mindre piller ja konsumerat.
Citera
2023-07-31, 19:15
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Jo dom är nog starkare än xanoren men vill fasa ut atn på nåt vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in