2021-09-14, 21:28
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misternicee
Tack för svar. Men säg om jag skulle få fysiska symtom. När bör det dyka om isf? Dag tre? Efter en vecka?

Har ingen koll på om den är kortidsverkande eller långtidsverkande men hur som helst lär du känna äv det på dag 3.
Citera
2021-09-15, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Har ingen koll på om den är kortidsverkande eller långtidsverkande men hur som helst lär du känna äv det på dag 3.
okej, tack för info. då kan jag utesluta att AT skulle drabba mig i nuläget
Citera
2021-09-15, 20:00
Medlem
trainriders avatar
Citat:
okej, tack för info. då kan jag utesluta att AT skulle drabba mig i nuläget

Vilken dag är du inne på? 🙂
Citera
2021-09-15, 20:13
Medlem
Citat:
Vilken dag är du inne på? 🙂
jag tar lite utspritt. men var utan i 6 dagar förra veckan så jag tänker att dosen jag tar är så pass liten och utspridd att det är lugna puckar för min del just nu. själv då?
Citera
2021-09-15, 22:08
Medlem
trainriders avatar
Citat:
jag tar lite utspritt. men var utan i 6 dagar förra veckan så jag tänker att dosen jag tar är så pass liten och utspridd att det är lugna puckar för min del just nu. själv då?

Klara du 6 dagar utan symtom så är det helt lungt 🙂
Jag är på dag 16 och är helt återställd förutom lite sömnstörningar och sug. Gick inte på xanor särskilt länge denna gång så gick över hyfsat fort för mig 🙂
Citera
2021-11-23, 13:17
Medlem
Joneskuusis avatar
Tja!
tagit bensodiazepiner varje dag i cirka 3,5 månad. Började med xanor 3mg varje dag i 3 veckor, sen tog jag diazepam 40mg i 3 dagar sen trappade jag ned till 30,25,20,15 och nu har jag legat på 10mg/dag i cirka 20 dagar. Och mår acceptabelt men ändå dåligt. Totalt alltså 3,5 månad ungefär med dessa doser. Ska från och med imorn trappa ned från 10 och ned till 5 kanske t.o.m. ned till 2,5mg under en 2 - 3 veckors period (får se)

Hur jobbig at tror ni jag kommer få?

Finns det nån sorts ”allmän vedertagen sanning” om hur länge jag kommer ha abstinensbesvär efter jag nollat, jag har läst att de sägs att 1 månad akut abstinens per år man tagit benso. Går det att översätta i månader och veckor typ Som i mitt fal tagit benso 3,5 månad då kommer akut abstinens vara cirka 2 veckor eller liknande? Antar att de beror på hur stor dos man tagit samt hur man trappar ned ochså.
Ingen vet ju exakta svaret såklart.ovh allt är individuellt. Men skulle va skönt å veta ungefär vad man kan förvänta sig.

Vad tror ni?

går å nojar för ep å delirium men verkar inte vara någon risk för mig iaf. Enligt folk här i tråden så ska de va lugnt. De drabbar folk som tagit längre tid å högre dos och inte väljer trappa ned utan kör CT.

Folk skriver att det e värre än heroin avtändning och grejer, måste gälla fleråriga missbruk?

Vad säger Flashback?

Mvh
Citera
2021-11-23, 14:24
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Tja!
tagit bensodiazepiner varje dag i cirka 3,5 månad. Började med xanor 3mg varje dag i 3 veckor, sen tog jag diazepam 40mg i 3 dagar sen trappade jag ned till 30,25,20,15 och nu har jag legat på 10mg/dag i cirka 20 dagar. Och mår acceptabelt men ändå dåligt. Totalt alltså 3,5 månad ungefär med dessa doser. Ska från och med imorn trappa ned från 10 och ned till 5 kanske t.o.m. ned till 2,5mg under en 2 - 3 veckors period (får se)

Hur jobbig at tror ni jag kommer få?

Finns det nån sorts ”allmän vedertagen sanning” om hur länge jag kommer ha abstinensbesvär efter jag nollat, jag har läst att de sägs att 1 månad akut abstinens per år man tagit benso. Går det att översätta i månader och veckor typ Som i mitt fal tagit benso 3,5 månad då kommer akut abstinens vara cirka 2 veckor eller liknande? Antar att de beror på hur stor dos man tagit samt hur man trappar ned ochså.
Ingen vet ju exakta svaret såklart.ovh allt är individuellt. Men skulle va skönt å veta ungefär vad man kan förvänta sig.

Vad tror ni?

går å nojar för ep å delirium men verkar inte vara någon risk för mig iaf. Enligt folk här i tråden så ska de va lugnt. De drabbar folk som tagit längre tid å högre dos och inte väljer trappa ned utan kör CT.

Folk skriver att det e värre än heroin avtändning och grejer, måste gälla fleråriga missbruk?

Vad säger Flashback?

Mvh
Har du inte fått tillräckligt med svar och råd i din tråd: (FB) Benzo-beroende! hjälp att sluta ?
Du verkar vara helt uppslukad av detta, vilket ju inte gör din situation bättre.

Försök att släppa detta, du kommer inte få delirium eller EP-anfall med dina nivåer av benso.
Slappna av nu.
Citera
2021-11-23, 14:56
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Har du inte fått tillräckligt med svar och råd i din tråd: (FB) Benzo-beroende! hjälp att sluta ?
Du verkar vara helt uppslukad av detta, vilket ju inte gör din situation bättre.

Försök att släppa detta, du kommer inte få delirium eller EP-anfall med dina nivåer av benso.
Slappna av nu.

Ok ska försöka, du kan ta bort inlägget om du vill, förstår att de ändå inte finns några svar på hur lång min at kommer bli. E så jävla nervös 😟
Citera
2021-11-23, 18:33
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Ok ska försöka, du kan ta bort inlägget om du vill, förstår att de ändå inte finns några svar på hur lång min at kommer bli. E så jävla nervös 😟
Som morfar säger slappna av, finns ingen som helst risk för ep-anfall eller delirium.
Ju mer du tänker att det kommer bli jobbigt ju jobbigare blir det.
Det som kommer hända dig är att du kommer få insomnia och ångest, kanske att du kan känna lite overklighetskänslor och så men det är inget farligt.
Intala dig själv att det kommer gå över och ta en dag i taget. Även om det ibland kommer kännas som att det aldrig kommer gå över så måste du intala dig att det kommer gå över.
Du kan ju alltid sänka dosen till 5mg och gå på det ett tag sen 2,5mg innan du klipper helt för att göra det så behagligt som möjligt för dig.

Lycka till! Skicka ett pm om det är något du undrar över, har tänt av från 6månaders ikto-missbruk bland annat sen några avtändningar på xanor.
Mvh
Citera
2021-11-23, 19:40
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Som morfar säger slappna av, finns ingen som helst risk för ep-anfall eller delirium.
Ju mer du tänker att det kommer bli jobbigt ju jobbigare blir det.
Det som kommer hända dig är att du kommer få insomnia och ångest, kanske att du kan känna lite overklighetskänslor och så men det är inget farligt.
Intala dig själv att det kommer gå över och ta en dag i taget. Även om det ibland kommer kännas som att det aldrig kommer gå över så måste du intala dig att det kommer gå över.
Du kan ju alltid sänka dosen till 5mg och gå på det ett tag sen 2,5mg innan du klipper helt för att göra det så behagligt som möjligt för dig.

Lycka till! Skicka ett pm om det är något du undrar över, har tänt av från 6månaders ikto-missbruk bland annat sen några avtändningar på xanor.
Mvh

Ok låter betryggande. Drog ett pm ochså

Mvh
Citera
2021-11-23, 22:04
Medlem
9 dagar utan sub/benz/centralstimulantia.. blev två flaskor vin i helgen men i övrigt vart nykter. Eftersom jag varierar mellan olika substanser så de fysiska är aldrig något problem för mig längre men de psykiska är fan förfärligt.

Börjar äntligen må hyfsat, orkat träna varje dag sen i söndags.

Synd att de är löning i övermorgon, då återfaller man väl igen som vanligt. Är fan bara på kåken jag lyckas vara nykter i längre perioder utan problem.

Hoppas alla ni som bara kör benz lyckas vända på det! Själv haft så kraftiga avtändningar förut att jag slutat upp i ett krampanfall på vardagsrumsgolvet och tuggat sönder mina egna läppar för att sedan få tillbaka minnet när ambulanspersonal sitter och tjatar om person/telefonnummer för att se så man inte fått någon riktig hjärnskada och är relativt klar i huvudet och idiot som man är blir man bara irriterad för att man måste upprepa sig.

Ta de inte så långt kära vänner! Ni kommer skada er själva och andra samt skrämma livet ur personen som hittar er krampandes med blod i hela ansiktet.
Citera
2021-11-24, 00:23
Medlem
Benso avtändning/abstinens kan va bland det absolut mest vidrigaste jag varit med om.
Krampanfall, delirium tremens, hallucinationer, sluddrigt tal, sömnlöshet, myrkrypningar, kräkningar, kallsvettningar, grov paranoia och vanföreställningar och aggressionsutbrott och mycket mer. Rent jävla helvete. Kämpar fortfarande med abstinens då och då nu flera månader senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in