2021-07-22, 17:59
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
en kompis till mig åt 30 ksalol blandat med sub häromdagen
utan tolerans med,blev asrädd och åkte dit direkt

Ja det borde ju vara potentiellt dödlig kombo även om benso i sig själv ska vara relativt ofarligt även i extrema doser (varför man bytte ut barbituraterna). Men som sagt med opioider är det en annan femma.
Citera
2021-07-22, 20:01
Medlem
antisocialgubbes avatar
Här kan det finnas lite matnyttlig info som jag skrivit om förut

Gällande Benzo och Sömn piller.

klicka in på:
(FB) Hur många dagar i rad kan man ta benzo (diazepam) utan att drabbas av at-symtom?
Citera
2021-07-24, 21:55
Medlem
Bullsquids avatar
Sådär 2 veckor utan varken xanor eller sub.
känner mig rätt stolt... men är nere på 30 mg stesolid om dagen ska byta snart till 20mg.

Mår helt ok!! trött på dagarna bara men annars inget obehag
som tur var hade jag rejält med lyrica vilket är mirakelmedel mot AT
Har ej använt det varje dag.

Ska sägas att jag kommit såhär långt från ett extremt xanor och sub missbruk, började med ca 160-170 mg stesolid om dagen jämfört med doserna xanor jag tog varje dag och blanda med suben. Blev även alkohol på detta....
Citera
2021-07-25, 01:23
Medlem
Citat:
känner mig rätt stolt... men är nere på 30 mg stesolid om dagen ska byta snart till 20mg.

Ska sägas att jag kommit såhär långt från ett extremt xanor och sub missbruk, började med ca 160-170 mg stesolid om dagen jämfört med doserna xanor jag tog varje dag och blanda med suben. Blev även alkohol på detta....

vilka doser lyrica tog du? tog du de dagar då du hade som värst abstinens?
Citera
2021-07-25, 13:18
Medlem
znors avatar
Citat:

Grymt jobbat! Känner igen dig från massor olika trådar. Och du ska vara väldigt stolt över jobbet du faktiskt gjort. Det betalar tillbaka sig att vara i nykterheten om man nu söker det.

Har alltid trappat ner benso själv även väldigt höga doser på över 30pills/dag xaanor/ikto/stess.
Käkat benso sen jag var ung, i 15år.
Det är vidrigt, hjärnan spelar dig fula spratt.
Jag har rätt "öppet" sinne. Brukar kunna följa med o faca det mesta.
Men bensoAT visar sitt ansikte, fan vad ATn psykar än till max.
Alla sinnen är så överkänsliga, känsel/lukt/syn/hörsel - psyket är 100% aktiverat KONSTANT.
Kändes som jag satt vid avgasröret med öronen och lukten från allt var så overkligt starkt.
Samtidigt som det kändes som jag "tappade" kontrollen precis när som helst.

- Precis så kändes det när jag fick delirium, just det med sinnen.
Var den yngsta dom stött på med deliruim. Väldigt mkt alkohol samt benso i sjuka mängder varje dag.
Hade sinnessjuk hög puls samt blodtryck.

Kommer hålla mig borta från att missbruka benso, missbruk för mig är att tappa kontrollen över bruket. Kommer nog behöva poppa några xanor var dag livet ut tyvärr.
(Haft många missbruk)

Nu senast hoppa jag från 13 xanor/dag till 2mg om dagen.
Vart rätt sjuk, dröjde ett tag att hitta tillbaka, inte helt landat psykiskt än.
Det va väll 2-3 månader sen.

Lyrica hjälper som du vet extremt mycket.
Håll dig till en skrikit plan, ta lyrica när du absolut måste, inte för det är lite "tråkigt"
Själv höll jag mig till lyrica när jag slutade efter ett 6 månaders sub & benso missbruk.
Först var lyrican till att boosta dom andra 2. Men sen när jag bestämde mig att sluta så gjorde det underverk! Slutade sedan med lyrican någon månad senare.

(Ha i åtanke att jag inte ens gick in på det fysiska)
Senast redigerad av znor 2021-07-25 kl. 13:42.
Citera
2021-07-25, 14:04
Medlem
znors avatar
Citat:
Om det inte funkat för en enda människa jag känner så förstår du kanske varför jag är skeptisk. Sedan så avskyr jag att tvingas sitta med främlingar i grupper etc, var på NA möte 2 ggr sedan lade jag ner det, kändes sjukt obekvämt.

behandlingshem funkar kanske för några men absolut inte för alla. det står jag fast vid.

Och jag behöver inget svar på varför jag är beroende. det har jag vetat länge, lider av asperger, ADD och depresion sen födsel och har även blivit mobbad i skolan osv.
Personer med ADD/ADHD har minskad mängd dopamin i hjärnan (därför de flesta med adhd tar tjack) däremot fungerar tjack inte så bra på mig, det som funkar är attentin (dexamfetamin) i små doser men det är inte direkt lätt att få tag i och har ingen chans att få det utskrivit, redan frågat.

Dessutom måste jag va helt drogfri innan de ens skulle fundera på det vilket är helt omöjligt i dagsläget. Klarar max 1 dygn sen börjar ångest och oro, depresion och rastlöshet krypa i kroppen och jag måste ha i mig alkohol, opiater eller benso i första hand. Lyrica funkar bra med ibland fast bara 1-2 dagar per gång.

Har insett att jag aldrig kommer må bra nykter för jag mådde faktiskt ännu sämre innan jag började ta droger, isolderade mig helt och var extremt folkskygg , social fobi, osocial som fan. spenderade all tid vid datorn, hade få vänner och absolut inga tjejer.
Först när jag börja festa kom jag ut och träffa folk men såklart blev det för mycket men ska jag välja på hur jag mår nu mot när jag va 16-17 innan jag börja dricka och ta droger mådde jag EXTREMT mycket sämre då. Slutade vara rädd för allt och vågade prata med folk, gå på fester, träffa brudar osv. Sedan hade jag givetvis inte tänkt bli beroende för vem tänker det men hade kanske tagit livet av mig till slut annars om jag fortsatt isolera mig, bo hemma och må dåligt dygnet runt

Låter som vi har liknande problem. Du får gärna PMa om du känner för det.
Skrev en kommentar innan jag såg detta.
ADD/ASPERGER/GAD/PTSD Svår socialfobuí, Deppig sen barnsben.
Våra hjärnor har en tendens att ÄLSKA benso.
Diagnoserna skriker efter lugn och bara lite ro.
Har klarat mig från sånt som behandlingshem osv. Slutar hellre själv. Slipper man sånt.
Att ändå ha viljan och orken tror jag har att göra med vad är andra alternativet liksom? _
Nej fan inte med EN jävla person, hälsar på helvetet hemma istället.
Att man väljer att sluta ensam trots allt, då kan man ju?
Jag fungerar för det mesta med några xanor/dag nu, lugnat ner mig mkt och försöker som du -
hitta den lösningen, finns den ens?! Säg gärna till om du hittar lösningen!
Citera
2021-07-25, 15:32
Medlem
Bullsquids avatar
Som sagt innan har jag missbrukat nu i nästan 20 år och då snackar vi flera gånger i veckan till dagligen till mer än en gång i timman, och olika droger med.

Tog Soma för några dagar sedan bara för att slappna av, somnade på bussen och kunde knappt hålla mig vaken så visst funkar den att sova på men ville mest slappna av lite.

Inte rört heroin nu på över 3 månader...
Började ta det 1 gång i månaden, knappt några gånger om året.
Första gången beställde jag bara 250 mg men det var starkt.

Blev INTE fast direkt som alla säger fast jag kör ev IV och aldrig gjort, däremot beställde jag igen eftersom det var billigare än alla andra opiater (förutom sub) och det gick inte alltid fixa...hade bara råd med H en gång i månaden.

Hade 0,5-1g då så räckte 2-4 dagar för mig beroende på kvalite. Det va brunt rökheroin men det åkte alltid upp i näsan. Testade freebase på folie och röka det med en kompis men det gav ingen bättre effekt, det var oerhört krångligt och man brände sig konstant plus svårt att få i sig röken.
Var ingen för mig, fick nog när jag och en kompis rökte upp ett helt gram på ca 2-3 timmar, vi kunde ju dött för fan. Jag började känna mig mer än tillräckligt men kompisen ville köra slut på allt och blev helt manisk så han rökte upp sin del medan jag spara resten. Mådde ej bättre, kändes äckligt och smutsigt och jävligt pundigt.

Fick tankarna i huvet jaha nu är man horse-pundare då och kommer snart bli hemlös och utan tänder och göra inbrott och hålla på med sprutor som alla dokumentärer man sett. Detta avskräckte mig en hel del eftersom jag vet hur beroendeframkallade det är. Den gången var sista hittils. Inget sug efter Heroin längre, varit utan subutex och xanor 2 veckor med hjälp av lyrica och stesolid som var ett jävligt bättre alternativ.

Gick fan och käka ca 75mg xanor under 2 dygn blandat med tramadol, nej skojar ej. Fick tag på Xanor 3 mg depot och hade minst 2 kartor (60 mg) men tiggde hela tiden mer och till slut efter tjat och löften om mer pengar sen fick jag nog i mig 75 st. Blev så borta att jag glömde de var 3 mg så istället för att äta 3mg åt gången som jag brukade blev det 9...jag var inte normal på en vecka efter det och mindes knappt nånting.

Då fick jag nog och köpte sammanlagt 210 stesolid att trappa ner på som jag gjort sedan dess. Nu nere på 30mg /dag ist och ska börja på 20 mg nästa vecka.
Har 2 kartor kvar så blir en vecka per karta typ.....har trappat ner själv innan och det funka fint från ca 1 år av xanor varje dag i doser från 2-8 mg ca så lyckades jag vända det och trappa ner med 160st stesolid på ca 3 månader va jag helt ren från benson.

Gick bra ett tag, tog bara 5-10 mg dexamfetamin varje morgon innan jobbet (jobb är att ta i men det kallades arbetsträning 4 timmar om dagen)
Jag kände mig fungerande ändå, men tyvärr steg suget efter alkohol enormt så började supa varje dag istället! Gick direkt till bolaget och köpte 7% öl och annat.
Detta var inget vidare eftersom jag typ aldrig åt någon mat förutom frukost, var ute tills kvällen och söp med folk jag knappt kände eller själv.

Har varit extrem alkoholist innan men lyckades byta det mot sub och benso, tyvärr är inget av det bättre förutom att man slapp va bakis.

När corona kom blev jag paranoid och livrädd att bli smittad så slutade jobba och isolerade mig helt hemma från ca november-maj. Mådde så jävla dåligt under den tiden, trodde hela tiden jag skulle bli sjuk och dö hemskt så knarkade på mer än någonsin.

Var inte nykter en timma om dagen ens, så fort jag vaknade drog jag i mig en lina kokain, subutex, käka en näve piller eller drack bärs. Så fortsatte det i månader och jag tog även heroin hela tiden, fortfarande inte varje dag men allt för mycket för att va under kontroll. Jag tog typ ett gram i veckan och sen väntade en vecka eller max 2 på nästa gram. Samtidigt var jag i ett moln av subutex och xanor så jag var totalt väck.

Det är först nu när coronan började minska och denna sköna sommar kom som jag kände mig levande igen och kunde klara mig utan piller och sånt över en vecka ibland, drog lite kola och drack bärs på helgerna ibland men har nog inte haft en nykter dag på väldigt länge, idag har jag ca 900mg lyrica, 30mg stess, 10mg dexamfetamin och 6 folköl i kroppen och väntar in ca 50st lorazepam, jag vetafan om jag kan säga att något blir bättre.

Slutade iaf med heroin men är nästan påverkad av varje substans som finns på dagarna. Jag klarar helt enkelt inte av att vara nykter. Finns ingen tillgång till droger drar jag och super mig full, är det stängt så blir det närmaste bar här på torget där jag brukar sänka 2 snabba falcon 7,2 för att känna mig levande.

Detta är det ärligaste svar jag kan ge tyvärr....men det är mitt liv..jag har trots allt valt att leva såhär.
Citera
2021-07-25, 20:27
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Grymt jobbat! Känner igen dig från massor olika trådar. Och du ska vara väldigt stolt över jobbet du faktiskt gjort. Det betalar tillbaka sig att vara i nykterheten om man nu söker det.

Har alltid trappat ner benso själv även väldigt höga doser på över 30pills/dag xaanor/ikto/stess.
Käkat benso sen jag var ung, i 15år.
Det är vidrigt, hjärnan spelar dig fula spratt.
Jag har rätt "öppet" sinne. Brukar kunna följa med o faca det mesta.
Men bensoAT visar sitt ansikte, fan vad ATn psykar än till max.
Alla sinnen är så överkänsliga, känsel/lukt/syn/hörsel - psyket är 100% aktiverat KONSTANT.
Kändes som jag satt vid avgasröret med öronen och lukten från allt var så overkligt starkt.
Samtidigt som det kändes som jag "tappade" kontrollen precis när som helst.

- Precis så kändes det när jag fick delirium, just det med sinnen.
Var den yngsta dom stött på med deliruim. Väldigt mkt alkohol samt benso i sjuka mängder varje dag.
Hade sinnessjuk hög puls samt blodtryck.

Kommer hålla mig borta från att missbruka benso, missbruk för mig är att tappa kontrollen över bruket. Kommer nog behöva poppa några xanor var dag livet ut tyvärr.
(Haft många missbruk)

Nu senast hoppa jag från 13 xanor/dag till 2mg om dagen.
Vart rätt sjuk, dröjde ett tag att hitta tillbaka, inte helt landat psykiskt än.
Det va väll 2-3 månader sen.

Lyrica hjälper som du vet extremt mycket.
Håll dig till en skrikit plan, ta lyrica när du absolut måste, inte för det är lite "tråkigt"
Själv höll jag mig till lyrica när jag slutade efter ett 6 månaders sub & benso missbruk.
Först var lyrican till att boosta dom andra 2. Men sen när jag bestämde mig att sluta så gjorde det underverk! Slutade sedan med lyrican någon månad senare.

(Ha i åtanke att jag inte ens gick in på det fysiska)

Jag har nog missbrukat benso i 17 år och subutex och vissa andra opiater 13 år....
har nog alltid sedan jag provade det som fick mig slappna av varit beroende av själva känslan av att hjärnan lugnar ner sig. När man har ADD så har hjärnan typ 1000 tankar i sekunden och det går aldrig fokusera på något, det är så jävla jobbigt! man vill bara ha tyst och lugn i skallen. Det får jag av de flesta GABA droger som alkohol, benso, lyrica och faktiskt en viss del dexamfetamin i låga doser.

Jag kan knappt lämna min lägenhet helt nykter, måste ha något direkt när jag vaknar eller så blir jag mer och mer rastlös och till slut gör jag något åt det, antingen ett samtal eller en väntande beställning. Allt blir oerhört svårt i nyktert tillstånd , får ångest, social fobi, tvångssyndrom, nervös som fan osv. Har också asperger som bidrar till detta. Droger är tyvärr det enda som funkar för mig.
Det som gör att jag vågar existera, prata med folk osv....

Vet inte vad mer jag kan göra, första gången jag sökte hjälp var jag 21 år , samtalsterapi i 4 år. Visst kändes det bra att prata av sig men ej gick det sluta så fick eventuellt söka till en beroendeenhet för mitt extrema benso och subutex beroenede när jag var i ca 30års åldern och hade supit och knarkat konstant
.
Efter 3 år gick det ändå inte, antingen va jag tvungen att ha benso eller sub , klarade mig inte utan någon av de. En gång när jag gått riktigt hårt på iktorivil i hundrtal plus all sub tog ikton slut och då fick jag problem. Fattade att jag måste ha vård så fort som möjligt innan jag riskerar att dö, Fick direkt sluta med suben och gå över på 40 mg stesolid som skulle trappas ur i 5-6 månader.

Jag var glad att få hjälp med de doser ikto jag ätit motsvarade ca 150mg men 40 mg var högsta de kunde ge, efter ca 4 dagar kom ATn på riktigt. Jag kände som jag hade världens värsta influensa, jag hade ont i halsen, feber varje dag, ont i varenda led och varenda muskel och kunde knappt gå. Jag vet inte vilken del som var vilken men de gick nog in i varandra, jag låg sömnlös och hallucinerade i nästan delrirum , skakade och hade frossa och hög feber hela tiden, jag klarade knappt gå på toa.

Jag var tvungen att ta buss till apoteket för få min utskrivt av diazepam möjligt. Kunde inte ens stå upp, svetten rann som det regna om mig, till slut gick de med på det efter att ha fått alla uppgifter, nu trodde jag att jag skulle få min kartong med en minimal räddning i handen men nej de var tvugna att delas ut på sjukhuset och då fick jag ta mig dit och sitta och vänta bland 5-6 andra, ska påpeka här att jag kunde gå max 5 meter i taget innan jag fick sån yrsel att jag nästan svimmade och var tvungen att hålla i något. Det tog evigheter att få det lilla paketet stesolid, men självklart fick jag inte ens med det hem utan ta blåsa alkomätare sedan fick jag 40 mg i en liten påse och fick gå och komma tillbaka 3 ggr i veckan.

Detta kändes som en mardröm. Varje dag jag vakna mådde jag sämre än dagen innan, jag var säker på att jag skulle dö nu vilken dag som helst och jag önskade att inte vakna till ännu en dags plågor. Till slut fick jag börja gå 2 ggr i veckan när de fatta att jag inte tänkt äta alla direkt utanför dörren och till slut 1 gång i veckan och få en veckodos....gud vad skönt. Det värkte överallt....ben, armar, huvud, tänder, händer och fötter, jag frös och skakade om vart annat fast det var sen Maj och strålande sol och 25 grader ca.

Detta totala helvete fortsatte i 23 dagar innan jag började må lite bättre....antar då suben börja släppa ATn, min sommar var ju i stort sett förstörd men rörde inte xanor eller sub igen fram till november när fucking corona kom.

Då sket jag i allt jag pundade sönder och samman dygnet runt varenda drog som gick att få tag på. Jag var inte nykter en timma. Efter veckor av kaos och överdoser varje dag tog allt slut utan suben. Jag sov då ca 16-18 timmar om dygnet och åt knappt någonting. Aldrig varit så trött i hela mitt liv. Kunde vakna kl 15.30 på eftermiddagen....låg och kolla lite netflix och fastna i serien Gothan så jag hade nåt att följa, vid kl 19.00 kände jag totalt utmattad och var tvungen att sova för natten, såhär fortsatte det i ca 2 veckor. Vakna, ligga kvar i sängen, äta en macka om jag orka, somna om.

Först efter nyår nångång blev det lite bättre....men bra på riktigt mådde jag inte
det var något jag inte visste hur man gjorde. Kunde inte tänka mig en dag utan droger. Det var så längesedan jag varit utan något att jag knarka istället för att äta typ, kunde komma på mig själv oj det va nog 3 dagar sedan jag åt den där mackan....

Rekomenderar ingen att gå såhär långt, jag undrar varför jag fortfarande lever.
Sist jag lämade in ett drogtest på lab var också sista gången jag gick dit, hade blivit uppsagt från jobbet, hösten var i full gång och jag kunde inte må sämre. Jag tog allt, blandade ungefär 10 ggr så mycket av allting som var farligt att blanda som tex opiater, benso, alkohol, lyrica, tjack, mdma....allt bara fortsatte.

Provet visade positivt på 21 olika substanser och personalen undrade hur jag kunde vara vid liv. Sa bara att jag tog det lite olika dagar och på såna testar ger många droger metaboliter av sig speciellt olika benso, diazepam bryts tex ner till oxazepam som är sobril och ett helt annat ämne, sådär är det med det mesta så givetvis hade jag inte 21 olika droger i kroppen men jag hade tagit allt som gick att testa för tydligen...

Det finns inget lyckligt slut, inte vad jag kan se än iaf.
Jo det vore väl att få dö då äntligen så denna misär är över, jag hade behövt livslåmg KBT och psykoterapi men för det måste jag va drogfri först.... ja snacka om moment 22 här. Hopplös loop av misär. Ibland hjälper det att skriva av sig lite här. Inget är överdrivet, påhittat elller förfalskat. Så här har mitt liv sett ut sedan jag va ca 19-20 och är snart 37.
Senast redigerad av Bullsquid 2021-07-25 kl. 20:32.
Citera
2021-07-25, 20:44
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spallow
Har bestämt mig att jag ska sluta med denna medicin då den har sabbat rätt mycket för mig. Känner mig lite hopplös efter 10 år av dagligt bruk, känns som att det kommer att ta en tid innan man åt på g igen..

Som tur är har jag mycket att kämpa för trots att jag sabbat mycket så jag hoppas att kunna vara med min familj igen.

Det blir dock cold turkey for mig ju for jag pallar inte vakna upp på morgonen och räkna hur många dagar jag kan ny hyffsat/jobba eller om man måste åka och leta rätt på medicin så man kan hålla sig flytande.

Har dock lite gräs mot sömnen några dagar framöver men när man röker så får man en konstig känsla som är obehaglig, typ feberliknande och att hjärnan är helt vidrig.

Hoppas det går bra för er!

Du ska absolut inte sluta cold turkey på benso efter 10 år!!
man ska ALDRIG sluta efter långvarigt bruk utan att trappa ner, använd iaf lyrica så du slipper få EP-anfall eller riskera att dö av hjärtstillestånd. En kompis fick EP-anfall efter att ha ätit xanor, 1 karta om dagen (15st) i ca 2-3 månader.

Han är fortfarande sjukskriven och ramlade och slog i huvudet, så för fan tro inte att lite gräs kan hjälpa mot benso AT ! Fet är seriösa saker vi snackar här. 10 år är svinmycket. Vad hade du för medicin och vilka doser? har du från läkare så be om hjälp! första gången behöver man det. Det är ingen lek att tända av från sånt här.
Citera
2021-07-26, 09:37
Medlem
whosEHTs avatar
11 dagar i rad, förutom 1 dag i mitten någonstans där jag inte tog någon benzo alls.

Annars har jag tagit blandade sorters benzo varje dag.
Diazepam, klonazepam, alprazolam, lorazepam och ofta en imovane till kvällen, varit väldigt varierand doser.

1mg klonazepam en dag tex, 20 eller 30mg diazepam nån, 2mg alpra, sen har Det blivit mycket blandat, speciellt eftersom jag tagit en del, skulle säga hälften av gångerna/dagarna har det blivit väldigt blandat och betydligt högre doser, som högst 40mg, 4mg klonazepam, 5mg lorazepam, 1mg alpra och 7,5mg imovane, men det här var som sagt den värsta gången, lite osäker vur mycket det blev dom andra gångerna jag tagit ”mycket”
Har tagit helt klart mest diazepam.

Mår skit nu, drog en lina tjack innan jobbet och mår som ett rövhål,
Ingen vidare ångest dock så jag kanske behöver vila från tjacket bara.
Eller kan det va benzo AT efter så pass kort tid?
Citera
2021-07-26, 11:35
Medlem
Bullsquids avatar
Det kan ta upp till en vecka eller mer innan du börjar må riktigt dåligt , om du inte trappar ner med stesolid. Du kan glömma att du kommer kunna jobba. Då du mår som sämst kommer du inte ens komma ur sängen. Säger bara som det är.

Det kan mycket riktigt vara så att det börjar, googla på benzodiazepine withdrawal symptome , här har du en länk där du kan läsa vad som väntas

https://en.wikipedia.org/wiki/Benzod...rawal_syndrome

här har vi den fina listan symptom man kan drabbas av

Akathisia
Agitation and anxiety,[1] possible terror and panic attacks[2][38]
Blurred vision[38]
Chest pain[38]
Depersonalization[39] and derealisation (feelings of unreality)[40]
Depression (can be severe),[41] possible suicidal ideation
Dilated pupils[23]
Dizziness[38]
Dry mouth[38]
Dysphoria[42][43]
Elevation in blood pressure[44]
Fatigue and weakness[38]
Gastrointestinal disturbance (including nausea, diarrhea, vomiting)[45][46][47]
Hearing disturbance[38]
Headache[2]
Hot and cold spells[38]
Hyperosmia[48]
Hyperacusis[49][50]
Hypertension[51]
Hypnagogic hallucinations[18]
Hypochondriasis[38]
Increased sensitivity to touch[40]
Increased urinary frequency[38]
Insomnia[45]
Impaired memory and concentration[2][38]
Loss of appetite and weight loss[52]
Mild to moderate aphasia[48]
Mood swings[38]
Muscular spasms, cramps, discomfort or fasciculations[53]
Nightmares[45]
Obsessive compulsive disorder[54][55]
Paraesthesia[38][40][48][6][56]
Paranoia[48]
Perspiration[2]
Photophobia[48]
Postural hypotension[45]
REM sleep rebound[57]
Restless legs syndrome[25]
Stiffness[38]
Taste and smell disturbances[38]
Tachycardia[58]
Tinnitus[59]
Tremor[60][61]
Visual disturbances[40]

Rapid discontinuation may result in a more serious syndrome

Catatonia, which may result in death[62][63][64]
Confusion[1]
Convulsions,[1] which may result in death[65][66]
Coma[67] (rare)
Delirium tremens[68][69]
Hyperthermia[45]
Mania[70][71]
Neuroleptic malignant syndrome-like event[72][73] (rare)
Organic brain syndrome[74]
Post-traumatic stress disorder[25]
Psychosis[75][76]
Suicidal ideation[77] or suicide[3][4]
Violence and aggression[38][78]
Senast redigerad av Bullsquid 2021-07-26 kl. 11:40.
Citera
2021-08-01, 01:52
Medlem
Bullsquids avatar
Efter ca 20 dagar utan varken sub eller xanor visste jag att klarat det denna gången med. Ska försöka se till att jag ej har massa grejer jämt istället.
Nu beställde jag 50st lorazepam och 1 8a sub och kunde låta bli xanoren eller köpa mer sub....kanske går bätttre än jag tänkt det här och tröttnat för mkt på de blå ändå.
Blev 15 ikto med bara för att men de kände jag inte mkt på.

Obs detta var från tisdag-idag så inte under en dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in