2006-05-21, 17:17
Citat:
Ursprungligen postat av Pillepille
Jag låg på en dos på 500-600mg valium per dag . Jag la in mig på avgiftning eftersom jag var totalt förstörd psykiskt och fysiskt . När jag väl kom in tog det ett bra tag innan dom ens tog tag i mitt problem och gav mig rätt medicin och nedtrappnings schema . Fick först bara gå runt i deras vidriga tråkiga korridorer skakandes svettandes med en puls som låg extremt högt bland massa andra flummiga lirare som antingen satt o sov .spydde eller pratade med sig sj typ och det gjorde ju inte mitt tillstånd bättre. Efter ett tag fick jag hjälp och dom kom på den fenomenala iden att kappa min dos till hälften bara så där vilket slutade i att jag fick dille
jävla puckon . Efter 12 dagar inne på detta "dårhus" hade jag äntligen fått den hjälp jag behövde och fick trappa ner med 5mg per vecka plus att jag fick medicin mot krampanfall osv . Sen så slungade dom ut mig till öppen vården där jag fick fortsätta min behandling . Allt som allt tog det mig c:a 1år att bli helt ren och fri från detta helvetes Benz missbruk .

Wow, well impressed!!!
Menar du att du är helt benzofri idag?
Hur många år missbrukade du benzo i dom här doserna?
för övrigt så måste jag säga att jag tycker att avgiftningsklinikerna & psykvården i dagens Sverige suger elefantballar om jag ska va riktigt ärlig...
har inga konkreta uppgifter men skulle tippa på att runt 90% av de som skrivs ut från avgiftning i dagsläget faller dit igen på stubinen, förutsatt att dom inte har fått ett behandlingshem att följa upp vården på...
Hemskt tycker jag då jag anser att missbruk är en sjukdom av den värsta sorten.
mvh
Brofsteel