2006-05-21, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pillepille
Jag låg på en dos på 500-600mg valium per dag . Jag la in mig på avgiftning eftersom jag var totalt förstörd psykiskt och fysiskt . När jag väl kom in tog det ett bra tag innan dom ens tog tag i mitt problem och gav mig rätt medicin och nedtrappnings schema . Fick först bara gå runt i deras vidriga tråkiga korridorer skakandes svettandes med en puls som låg extremt högt bland massa andra flummiga lirare som antingen satt o sov .spydde eller pratade med sig sj typ och det gjorde ju inte mitt tillstånd bättre. Efter ett tag fick jag hjälp och dom kom på den fenomenala iden att kappa min dos till hälften bara så där vilket slutade i att jag fick dille jävla puckon . Efter 12 dagar inne på detta "dårhus" hade jag äntligen fått den hjälp jag behövde och fick trappa ner med 5mg per vecka plus att jag fick medicin mot krampanfall osv . Sen så slungade dom ut mig till öppen vården där jag fick fortsätta min behandling . Allt som allt tog det mig c:a 1år att bli helt ren och fri från detta helvetes Benz missbruk .

Wow, well impressed!!!

Menar du att du är helt benzofri idag?

Hur många år missbrukade du benzo i dom här doserna?

för övrigt så måste jag säga att jag tycker att avgiftningsklinikerna & psykvården i dagens Sverige suger elefantballar om jag ska va riktigt ärlig...

har inga konkreta uppgifter men skulle tippa på att runt 90% av de som skrivs ut från avgiftning i dagsläget faller dit igen på stubinen, förutsatt att dom inte har fått ett behandlingshem att följa upp vården på...

Hemskt tycker jag då jag anser att missbruk är en sjukdom av den värsta sorten.

mvh

Brofsteel
Citera
2006-05-21, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
Wow, well impressed!!!

Menar du att du är helt benzofri idag?

Hur många år missbrukade du benzo i dom här doserna?

för övrigt så måste jag säga att jag tycker att avgiftningsklinikerna & psykvården i dagens Sverige suger elefantballar om jag ska va riktigt ärlig...

har inga konkreta uppgifter men skulle tippa på att runt 90% av de som skrivs ut från avgiftning i dagsläget faller dit igen på stubinen, förutsatt att dom inte har fått ett behandlingshem att följa upp vården på...

Hemskt tycker jag då jag anser att missbruk är en sjukdom av den värsta sorten.

mvh

Brofsteel

Ja jag är helt ren från benz . Jag höll på i 2-3 år tror jag .Dock har jag fått ett fåtal återfall efteråt men jag slutade lika fort som jag börja eftersom jag vet vilket lidande det kan ge . Nu i dagsläget är det bara stilnoct som jag käkar mot sömnen med det är inget benz som många verkar tyckas tro .
Citera
2006-05-21, 17:47
Bannlyst
nix, det är en "benzo-Wannabe" som iofs har liknande effekter som benzo men är ej beroendeframkallande på samma sätt.

Imponerande av dig att kunna sluta helt måste jag säga. För egen del vet jag inte ens om jag vill bli avvänjd då jag är övertygad om att utan dom kommer mitt liv bestå mestadels av ångest och allmänt psykiskt illamående.

Om det kom något bra substitut på den legala marknaden skulle jag dock tänka om med råge!

Mvh

Brofsteel
Citera
2006-05-23, 12:31
Medlem
crassys avatar
Problemet med att hålla sig "ren" sitter i huvudet. Alla människor mår dåligt ibland, ångest, stress, baksmälla osv. Men har man aldrig använt benzo så "tar man sig i kragen" och väntar ut det då man inte vet nåt annat. Att däremot sitta med ångest och veta att ett blått piller skulle göra dig hur harmonisk som helst är väldigt irriterande...
Själv äter jag kanske 5mg Xanor eller 50mg Valium per vecka. Terapeutiska doser, men visst fan ÄR det ju ett missbruk.
Citera
2006-05-23, 18:52
Medlem
Orissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
Om det kom något bra substitut på den legala marknaden skulle jag dock tänka om med råge!

Har du provat neurontin nån gång? Ska tydligen vara väldigt effektivt för att avbryta ett bensoberoende. Har tydligen inte alls samma beroendepontential (om nåt alls?) samtidigt som det ger en bra lugnande effekt, inte alls på samma avtrubbade sätt som benzo, mer som "soulfood" Jag tyckte personligen det fungera väldigt bra när jag fick det efter att ha missbrukat benzo en period, och va uppe i ganska hög tolerans på Xanor. Fick ner mej på jorden igen och lättade på den bäcksvarta avgrundsångest jag hade.

Verkar fungera bra för många att andvända som subsitut, Kan vara ett alternativ för er som ledsnat på benzo
Citera
2006-05-23, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orissa
Har du provat neurontin nån gång? Ska tydligen vara väldigt effektivt för att avbryta ett bensoberoende. Har tydligen inte alls samma beroendepontential (om nåt alls?) samtidigt som det ger en bra lugnande effekt, inte alls på samma sätt som benzo, mer som "soulfood"

Verkar fungera bra för många att andvända som subsitut, Kan vara ett alternativ för er som ledsnat på benzo

hmm, jag ställer mig väldigt skeptisk till de substitut som finns på marknaden idag då jag provat många av dessa utan några resultat som helst.

Jag har dock aldrig provat neurontin och heller aldrig hört talas om denna förrän nu. Vet du nån som har prövat eller är det nånting du har läst dig till?

Det ultimata vore ju en benzodiazepin som inte går att ta tillsammans med alkohol samt att man inte utvecklar beroende/tolerans för den.

Men det lär väl aldrig dyka upp något sådant...
Citera
2006-05-23, 19:41
Medlem
Orissas avatar
Jag har provat det själv. Fick det av en person utomlands när jag låg med abstinent på Benzo. Trodde inte det va nånting som skulle hjälpa först, men vart förvånad utav effekterna. Det har indikationer på epelepsi och nån nervsmärta i sverige (sätts tydligen in när annan epelepsimedecin inte hjälper). En inte alltför trångsynta läkare kan skriva ut det. I usa skrivs det tydligen ut mot lite allt möjligt(social fobi, ångest m.m)

Det är ju värt för dej att prova ialla fall och utvärdera effekterna.

Mvh
Citera
2006-05-23, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orissa
Jag har provat det själv. Fick det av en person utomlands när jag låg med abstinent på Benzo. Trodde inte det va nånting som skulle hjälpa först, men vart förvånad utav effekterna. Det har indikationer på epelepsi och nån nervsmärta i sverige (sätts tydligen in när annan epelepsimedecin inte hjälper). En inte alltför trångsynta läkare kan skriva ut det. I usa skrivs det tydligen ut mot lite allt möjligt(social fobi, ångest m.m)

Det är ju värt för dej att prova ialla fall och utvärdera effekterna.

Mvh

jepp, helt klart! frågan är bara hur man ska gå tillväga med nedtrappningen, när ska den nya sättas in osv...men det får jag väl ta upp med min läkare.

Låter ju riktigt dunder det här om det är som du säger!

vet du vad det är för substans/er den innehåller förresten, bara så man kolla upp vad den har för effekter/bieffekter osv...

tack för tipset!

mvh
Citera
2006-05-24, 16:43
Medlem
Orissas avatar
Där kan du läsa om det på fass. Står med en del biverkningar men det va ingenting som jag märkte av. I tillståndet jag va i så va neurontin som en skänkfrån ovan att jag kunde gå ner i ångest skalan från 10 till 5 ialla fall (speciellt när jag inte trodde att det skulle hjälpa).

Jag är ganska övertygad om att det skulle underlätta för många som är fast på benzo ifall Neurontin börjar andvändas i större utsträckning. Den ska även ha en uppföljare som är bättre, men minns inte namnet på den.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2
Citera
2009-04-06, 11:07
Bannlyst
benzo-AT

Hej

Har de senaste 5 dagarna ätit ca 4 mg rohypnol per dag och ca 2 mg xanor. Igår blev det 7 mg rohypnol och 2 mg xanor. Känner att jag har ett par jobbiga dagar framför mig, så nu till frågan. Har 2 st 10 mg stesolid. Kan jag lindra ATn det kommande 2 dagarna med en om dagen pga stesolidens långa halveringstid? 1är ganska bäng just nu, så är det något ni inte fattar så skriv.
Citera
2009-04-06, 12:29
Bannlyst
....eller ska jag bita i det sura äpplet och gå cold turkey?
Citera
2009-04-06, 13:12
Medlem
mqas avatar
Du kommer inte att få någon avtändning, du har inte gått på benso tillräckligt länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in